To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - wymiana końcówek drążków

Lukas - 25 Wrzesień 2006, 11:41
Temat postu: wymiana końcówek drążków
Witam
Mam zamiar dziś zmienić końcówki drązków. Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać?
Chyba nie jest to zbyt skomplikowane :lol:

Pozdrawiam

colucci - 25 Wrzesień 2006, 14:11

Skomplikowane to to nie jest ale po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci.
Lukas - 25 Wrzesień 2006, 14:59

colucci napisał/a:
po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci.

Właśnie dlatego chce zrobić to przed ustawianiem, żeby 2x nie jeżdzić

lojek - 7 Styczeń 2007, 13:20

Lukas, Jak sobie poradziłeś z wymianą i jaki koszt mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste i tu pojawia się problem bo nigdy takich nie wymieniałem czy mogą być problemy? Czy lepiej zdemontować całość z drążkiem środkowym i dopioero wtedy całość rozkręcić ? Proszę o porady.
tomcat - 7 Styczeń 2007, 13:55

lojek napisał/a:
mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste

Niestety to jest cały drążek i wymienne są tylko kńcówki drążków.Sam to wymieniałem w wakacje i przydał by ci sie jakis ściągacz. Koszt to jakies 300zł za komplet razem zkońcówkami w zależności od firmy, ja mam Febiego.

żółw - 3 Luty 2011, 10:11
Temat postu: wymiana końcówki drążka kierowniczego
witam

mam pytanie - czy po wymianie końcówki drążka kierowniczego trzeba robić zbieżność kół ?
szukałem tu ale tematu nie znalazłem 8)

dzikidaniel - 3 Luty 2011, 10:15

Należy by mieć pewność. Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać...
caliber - 3 Luty 2011, 11:01

żeby nie ustawiać zbieżności ponownie , trzeba by liczyć ilość obrotów przy wykrecaniu końcówki drążka , a potem nową w krecić przy tej samej ilości obrotów
polofix - 3 Luty 2011, 11:36

z mojego doświadczenia to zawsze trzeba ustawiac. żebyś nie wiem jak pomierzył to i tak trzeba będzie jak sie koaże, pół obrotu przekrecić regulacja. a pół obrotu to juz jest ponad 1mm na zbieżności.
dzikidaniel - 3 Luty 2011, 11:58

Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót?
żółw - 3 Luty 2011, 12:53

ok,potrzebowałem impulsu i go od Was dostałem :D dla spokojności oddam celinkę w ręce fachowca który też między innymi zrobi zbieżność.Wielkie dzięki guys ;)
polofix - 3 Luty 2011, 13:28

dzikidaniel napisał/a:
Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót?

tak.ale zobacz gdzie jest ta regulacja!!!! jak by była na koncu promienia koła to agadza sie 1 obrót -1,25mm pół obrotu to 0,62. ale regulacja jest gdzieś w połowie promienia [pomiędzy osią a końcem koła] czyli jeden obrót na gwincie 1,25 daje nam około 2,5mm różnicy! przyjmijmy że mierzymy od końca felgi to daje nam te 2mm , awiec pół obrotu da nam jakiś 1mm oczywiście mierząc na feldze!

dzikidaniel - 3 Luty 2011, 14:04

Zbieżność nie liczy się w mm tylko w stopniach (czy żadko procentach), wiec co ma piernik do wiaraka?
polofix - 3 Luty 2011, 15:50

zbieżność mierzy sie w milimetrach,a kąt pochylenia w stopniach.
Marcin Pop. - 3 Luty 2011, 17:41

dzikidaniel napisał/a:
Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać...

dzikidaniel napisał/a:
Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót?

na pewno nie ustawisz dobrze. Różne końcówki różnych producentów mają różne długości - tam gdzie gwint :wink: Także teoria 10obrotów wykręciłem i 10obrotów wkręcę - bierze w łeb :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group