Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:12 |
wymiana końcówek drążków |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 11:41 wymiana końcówek drążków
|
|
|
Witam
Mam zamiar dziś zmienić końcówki drązków. Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać?
Chyba nie jest to zbyt skomplikowane
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
colucci
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 18 Skąd: polska
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 14:11
|
|
|
Skomplikowane to to nie jest ale po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci. |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 14:59
|
|
|
colucci napisał/a: | po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci.
|
Właśnie dlatego chce zrobić to przed ustawianiem, żeby 2x nie jeżdzić |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Styczeń 2007, 13:20
|
|
|
Lukas, Jak sobie poradziłeś z wymianą i jaki koszt mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste i tu pojawia się problem bo nigdy takich nie wymieniałem czy mogą być problemy? Czy lepiej zdemontować całość z drążkiem środkowym i dopioero wtedy całość rozkręcić ? Proszę o porady. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
tomcat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 111 Skąd: mazow
|
Wysłany: 7 Styczeń 2007, 13:55
|
|
|
lojek napisał/a: | mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste |
Niestety to jest cały drążek i wymienne są tylko kńcówki drążków.Sam to wymieniałem w wakacje i przydał by ci sie jakis ściągacz. Koszt to jakies 300zł za komplet razem zkońcówkami w zależności od firmy, ja mam Febiego.
|
_________________ c220CDI |
|
|
|
|
żółw
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 10:11 wymiana końcówki drążka kierowniczego
|
|
|
witam
mam pytanie - czy po wymianie końcówki drążka kierowniczego trzeba robić zbieżność kół ?
szukałem tu ale tematu nie znalazłem |
_________________ C180 Elegance - kombi 96r
http://picasaweb.google.p...feat=directlink
WDB2020781F457971 |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 10:15
|
|
|
Należy by mieć pewność. Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać... |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 11:01
|
|
|
żeby nie ustawiać zbieżności ponownie , trzeba by liczyć ilość obrotów przy wykrecaniu końcówki drążka , a potem nową w krecić przy tej samej ilości obrotów |
_________________ VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 11:36
|
|
|
z mojego doświadczenia to zawsze trzeba ustawiac. żebyś nie wiem jak pomierzył to i tak trzeba będzie jak sie koaże, pół obrotu przekrecić regulacja. a pół obrotu to juz jest ponad 1mm na zbieżności. |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 11:58
|
|
|
Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót? |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
żółw
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 38 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 12:53
|
|
|
ok,potrzebowałem impulsu i go od Was dostałem dla spokojności oddam celinkę w ręce fachowca który też między innymi zrobi zbieżność.Wielkie dzięki guys |
_________________ C180 Elegance - kombi 96r
http://picasaweb.google.p...feat=directlink
WDB2020781F457971 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 13:28
|
|
|
dzikidaniel napisał/a: | Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót? |
tak.ale zobacz gdzie jest ta regulacja!!!! jak by była na koncu promienia koła to agadza sie 1 obrót -1,25mm pół obrotu to 0,62. ale regulacja jest gdzieś w połowie promienia [pomiędzy osią a końcem koła] czyli jeden obrót na gwincie 1,25 daje nam około 2,5mm różnicy! przyjmijmy że mierzymy od końca felgi to daje nam te 2mm , awiec pół obrotu da nam jakiś 1mm oczywiście mierząc na feldze! |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 14:04
|
|
|
Zbieżność nie liczy się w mm tylko w stopniach (czy żadko procentach), wiec co ma piernik do wiaraka? |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 15:50
|
|
|
zbieżność mierzy sie w milimetrach,a kąt pochylenia w stopniach. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 3 Luty 2011, 17:41
|
|
|
dzikidaniel napisał/a: | Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać... |
dzikidaniel napisał/a: | Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót? |
na pewno nie ustawisz dobrze. Różne końcówki różnych producentów mają różne długości - tam gdzie gwint Także teoria 10obrotów wykręciłem i 10obrotów wkręcę - bierze w łeb |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|