To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej w kolektorze ssącym

marcinzielak - 16 Czerwiec 2008, 01:27
Temat postu: olej w kolektorze ssącym
Witam
W mojej C250 TD miałem problem z wyciekiem oleju spod kolektora ssącego. Jeden z mechaników (do którego już nie jeżdże) uszczelniał kolektor dwa razy i LIPA.Wpadł on na pomysł i polecił mi kupno nowego kolektora ( :D cena 600zł). Dałem sobie spokój z tym mechanikiem i pojechałem do innego. Polecili mi go taksówkarze. Pan stwierdził iż turbina przepuszcza olej i trzeba ja regenerować. Zregenerowałem. Zapłaciłem 900 zł i nadal leci spod kolektora. Nie wiem co mam o tym wszystkim sądzić. Mechanik odłączył rurkę górnej odmy od przewodu od filtra powietrza. Był wraz z spalinami olej silnikowy nie wiem co to oznacza . Mam prośbe napiszcie co o tym sądzicie. A może kotś z was miał podobna sytuacje.

booz - 16 Czerwiec 2008, 10:15

cześć - nie jestem mechanikiem ani nie mam takiego zacięcia (niestety :) - ale jeżdżę taki samym silnikiem jak Ty i mam podobny problem do Twojego - sprawa u mnie wygląda tak, że też regenerowałem turbinę bo była cała zawalona olejem z ODMY - dodatkowo mój mechanik wypiął odmę z obiegu turbiny bo ciagle silnik tamtedy wywalał olej - mam tylko jeden problem teraz, że czasem zadymi mi sie spod maski, ale reszta osprzetu działa OK. Wszystko inne z motorkiem jest wporzo i mechanik mi kazał tak jeździć (już chyba 8 miesięcy tak mam) aż nie będzie jakichś objawów - jak stwierdził -- teraz nie ma podstaw do wyciągania silnika i rozbierania go. Oleju chyba specjalnie nie zuzywam ponad miarę (po wymianie dolałem jakieś 0,5 litra po 7 tysiacach przejechanych), auto pracuje normalnie więc raczej spię spokojnie - chyba, ze teraz ktoś mi coś podpowie i się okaże ze mam jednak spory problem...

Pozdrawiam
Tomek

Daniel - 16 Czerwiec 2008, 10:30
Temat postu: Re: olej w kolektorze ssącym
marcinzielak napisał/a:
Witam
W mojej C250 TD miałem problem z wyciekiem oleju spod kolektora ssącego. Jeden z mechaników (do którego już nie jeżdże) uszczelniał kolektor dwa razy i LIPA.Wpadł on na pomysł i polecił mi kupno nowego kolektora ( :D cena 600zł). Dałem sobie spokój z tym mechanikiem i pojechałem do innego. Polecili mi go taksówkarze. Pan stwierdził iż turbina przepuszcza olej i trzeba ja regenerować. Zregenerowałem. Zapłaciłem 900 zł i nadal leci spod kolektora. Nie wiem co mam o tym wszystkim sądzić. Mechanik odłączył rurkę górnej odmy od przewodu od filtra powietrza. Był wraz z spalinami olej silnikowy nie wiem co to oznacza . Mam prośbe napiszcie co o tym sądzicie. A może kotś z was miał podobna sytuacje.


na rurce od odmy (właściwie to w rurce) zawsze znajduje się troche oleju - to jest normalna sytuacja. i również zawsze troche oleju bedzie znajdowac sie w kolektorze ssącym - pochodzi on właśnie od odmy. jeżeli jednak silnik nie zużywa nadmierne ilości oleju to absolutnie bym sie nie przejmował tą sytuacją.

jeżeli jednak ilość oleju w kolektorze ssącym jest spora, to może to świadczyć o silnie zabrudzonym separatorze oleju (mgły olejowej) - z tego co pamiętam znajduje sie on w pokrywie głowicy - trzeba ja zdjąć i bardzo dokładnie separator umyć - bardzo często ten zabieg likwiduje nadmierne wywalanie oleju przez odmę

skoro twój mechanik nie potrafi poszukac źródła wycieku oleju - szukaj dalej lepszego mechanika.

[ Dodano: 16 Czerwiec 2008, 10:39 ]
booz napisał/a:
cześć - nie jestem mechanikiem ani nie mam takiego zacięcia (niestety :) - ale jeżdżę taki samym silnikiem jak Ty i mam podobny problem do Twojego - sprawa u mnie wygląda tak, że też regenerowałem turbinę bo była cała zawalona olejem z ODMY - dodatkowo mój mechanik wypiął odmę z obiegu turbiny bo ciagle silnik tamtedy wywalał olej - mam tylko jeden problem teraz, że czasem zadymi mi sie spod maski, ale reszta osprzetu działa OK. Wszystko inne z motorkiem jest wporzo i mechanik mi kazał tak jeździć (już chyba 8 miesięcy tak mam) aż nie będzie jakichś objawów - jak stwierdził -- teraz nie ma podstaw do wyciągania silnika i rozbierania go. Oleju chyba specjalnie nie zuzywam ponad miarę (po wymianie dolałem jakieś 0,5 litra po 7 tysiacach przejechanych), auto pracuje normalnie więc raczej spię spokojnie - chyba, ze teraz ktoś mi coś podpowie i się okaże ze mam jednak spory problem...

Pozdrawiam
Tomek


przeczytaj to co napisałem wyżej - przyczyna nadmiernego wywalania oleju może byc "zawalony" separator oleju w pokrywie głowicy.

twój silnik nie pobiera zbyt wiele oleju (nie jeden by tak chcial :) ) wiec sądze, że pozostałe elementy sa ok

co do rurki od odmy - skrajnie głupią sytuacja jest wypinanie odmy - powtarzam: skrajnie głupią!! ponieważ:

- odma ma za zadanie odciąganie mgły olejowej z komory korbowodowej - jeżeli tego nie robi, to silnie reagujące resztki produktów spalania powoduja szybsze zabrudzenie oleju oraz procesy korozyjne (utlenianie) układu cylinder-tłok-pierścienie
- ekologia - zatruwasz środowisko
- zdrowie - to co ci zadymi z pod maski potem wdychasz w kabinie - mało przyjemne :D

konkluzja - zmień mechanika (i spróbuj wyczyścic separator oleju)

oscar666666 - 24 Czerwiec 2008, 19:01

Witam. U mnie jest podobna sytuacja z tym samym silnikiem. Zyżycie oleju na poziomie 0,5L/1000 km. Jeden z kolegów napisał mi że nie mam się tym przejmować jak na razie, ale denerwują mnie drobne wycieki spod kolektora. Co wyczyszczę to za parę dni znów slady na silniku pod kolektorem. Pozdrawiam kolegów.
Marian25td - 24 Czerwiec 2008, 23:16

Witam,Po piersze kto regeneruje turbiny to wogle nie działa nie Polecam lepiej kupic uzywke z przebiegiem 300 tys a napewno bedzie lepsza niż regenerowana.Piersze nowe uczelniacze po dkolekor i dobry sylikon Problem zniknie Pozdrawiam
Łukasz - 24 Czerwiec 2008, 23:19

Marian25td napisał/a:
Witam,Po piersze kto regeneruje turbiny to wogle nie działa nie Polecam lepiej kupic uzywke z przebiegiem 300 tys a napewno bedzie lepsza niż regenerowana

Ja mam regenerowaną i nie mam problemów :D

Marian25td - 24 Czerwiec 2008, 23:25

Widocznie ktos Potrafił,ale mało jest takich warsztatów.koLEGA kupił uzywke do c 250 za 900 zł i działa jak marzenie wczesniej regenerowal potem reklamował i dalej Lipa.Do kolektora tez tzreba dobrych rąk tez to przerabiałem :) i rginalne oringi")
Łukasz - 24 Czerwiec 2008, 23:34

Marian25td napisał/a:
Widocznie ktos Potrafił,ale mało jest takich warsztatów.


Moto-Remo Głębocka 98a Warszawa oficjalny przedstawiciel Garretta :D

marcinzielak - 25 Czerwiec 2008, 14:57

Witam ponownie
Problem z yciekiem oleju spod kolektora nie zniknął. Turbina po regeneracji był jaszcze raz ściągana i sprawdzana ( w mojej obecności ) na stacji do 5 atmosfer (hałas jak cholera).
Okazało się, że z regeneracja się udała turbina nie przepuszcza oleju. Ale olej nadal w jakiś sposób dostaje się do kolektora i są jego ubytki tzn. dolałem 0.3 l na 1500 km.
Nie wiem co robić . Mechanik radzi jeszcze zmienić uszczelki na zaworach. Co o tym myślicie? :( Czy mam o co panikować, czy decydować sie na rozebranie silnika? :(
Muszę mu jeszcze powiedzieć o tym co napisał Daniel (separator oleju)

Marcin13736 - 28 Czerwiec 2008, 15:26

U mnie też jest mokry kolektor ssący ale dopiero po czyszczeniu separatora zacznę się denerwować, że jest tego oleju za dużo. A w ogóle, to od wymiany do wymiany (15tyś km), to musze jakieś 1,3 L dolać. Wydaje mi się to normalne.
marcinzielak - 29 Czerwiec 2008, 06:20

Powiedzcie o co chodzi z tym separatorem oleju? Czemu on służy? Opiszcie w skrócie jego role. Dzieki
Jary - 29 Czerwiec 2008, 13:42

marcinzielak napisał/a:
o co chodzi z tym separatorem oleju? Czemu on służy?


Separator = urządzenie które ma coś od czegoś odseparować/oddzielić, w tym przypadku olej od atmosfery gazowej w komorze klawiatury (pod pokrywą zaworów), jeżeli jest on zaklejony różnym sy.em nie spełnia swojej roli i tak się dzieje :idea: :mb:

wojo - 9 Lipiec 2008, 13:46
Temat postu: olej w kolektorze zsącym
Witam, mam pytanie do osób, które mają problem z wyciekiem oleju i zastosowały czyszczenie separatora oleju czy ten zabieg pomógł i jaka jest cena i ewentualne dodatkowe czynności jak np. wymiana uszczelki pod głowicą?
carlos - 9 Lipiec 2008, 15:41

Jary, gdzie jest ten separator oleju?
konradkar - 9 Lipiec 2008, 17:20

mozesz go znalezc na zdjeciach w dzile zrob to sam (naprawa pompy lucas)

jest tam zdjecie gdzie zostala zdjeta przykrywka glowicy i widac go bardzo dokladnie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group