Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
7 Marzec 2012, 19:52
olej w kolektorze ssącym
Autor Wiadomość
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 01:27   olej w kolektorze ssącym

Witam
W mojej C250 TD miałem problem z wyciekiem oleju spod kolektora ssącego. Jeden z mechaników (do którego już nie jeżdże) uszczelniał kolektor dwa razy i LIPA.Wpadł on na pomysł i polecił mi kupno nowego kolektora ( :D cena 600zł). Dałem sobie spokój z tym mechanikiem i pojechałem do innego. Polecili mi go taksówkarze. Pan stwierdził iż turbina przepuszcza olej i trzeba ja regenerować. Zregenerowałem. Zapłaciłem 900 zł i nadal leci spod kolektora. Nie wiem co mam o tym wszystkim sądzić. Mechanik odłączył rurkę górnej odmy od przewodu od filtra powietrza. Był wraz z spalinami olej silnikowy nie wiem co to oznacza . Mam prośbe napiszcie co o tym sądzicie. A może kotś z was miał podobna sytuacje.
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
booz 
booz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:15   

cześć - nie jestem mechanikiem ani nie mam takiego zacięcia (niestety :) - ale jeżdżę taki samym silnikiem jak Ty i mam podobny problem do Twojego - sprawa u mnie wygląda tak, że też regenerowałem turbinę bo była cała zawalona olejem z ODMY - dodatkowo mój mechanik wypiął odmę z obiegu turbiny bo ciagle silnik tamtedy wywalał olej - mam tylko jeden problem teraz, że czasem zadymi mi sie spod maski, ale reszta osprzetu działa OK. Wszystko inne z motorkiem jest wporzo i mechanik mi kazał tak jeździć (już chyba 8 miesięcy tak mam) aż nie będzie jakichś objawów - jak stwierdził -- teraz nie ma podstaw do wyciągania silnika i rozbierania go. Oleju chyba specjalnie nie zuzywam ponad miarę (po wymianie dolałem jakieś 0,5 litra po 7 tysiacach przejechanych), auto pracuje normalnie więc raczej spię spokojnie - chyba, ze teraz ktoś mi coś podpowie i się okaże ze mam jednak spory problem...

Pozdrawiam
Tomek
_________________
C250TD kombi elegance '97
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:30   Re: olej w kolektorze ssącym

marcinzielak napisał/a:
Witam
W mojej C250 TD miałem problem z wyciekiem oleju spod kolektora ssącego. Jeden z mechaników (do którego już nie jeżdże) uszczelniał kolektor dwa razy i LIPA.Wpadł on na pomysł i polecił mi kupno nowego kolektora ( :D cena 600zł). Dałem sobie spokój z tym mechanikiem i pojechałem do innego. Polecili mi go taksówkarze. Pan stwierdził iż turbina przepuszcza olej i trzeba ja regenerować. Zregenerowałem. Zapłaciłem 900 zł i nadal leci spod kolektora. Nie wiem co mam o tym wszystkim sądzić. Mechanik odłączył rurkę górnej odmy od przewodu od filtra powietrza. Był wraz z spalinami olej silnikowy nie wiem co to oznacza . Mam prośbe napiszcie co o tym sądzicie. A może kotś z was miał podobna sytuacje.


na rurce od odmy (właściwie to w rurce) zawsze znajduje się troche oleju - to jest normalna sytuacja. i również zawsze troche oleju bedzie znajdowac sie w kolektorze ssącym - pochodzi on właśnie od odmy. jeżeli jednak silnik nie zużywa nadmierne ilości oleju to absolutnie bym sie nie przejmował tą sytuacją.

jeżeli jednak ilość oleju w kolektorze ssącym jest spora, to może to świadczyć o silnie zabrudzonym separatorze oleju (mgły olejowej) - z tego co pamiętam znajduje sie on w pokrywie głowicy - trzeba ja zdjąć i bardzo dokładnie separator umyć - bardzo często ten zabieg likwiduje nadmierne wywalanie oleju przez odmę

skoro twój mechanik nie potrafi poszukac źródła wycieku oleju - szukaj dalej lepszego mechanika.

[ Dodano: 16 Czerwiec 2008, 10:39 ]
booz napisał/a:
cześć - nie jestem mechanikiem ani nie mam takiego zacięcia (niestety :) - ale jeżdżę taki samym silnikiem jak Ty i mam podobny problem do Twojego - sprawa u mnie wygląda tak, że też regenerowałem turbinę bo była cała zawalona olejem z ODMY - dodatkowo mój mechanik wypiął odmę z obiegu turbiny bo ciagle silnik tamtedy wywalał olej - mam tylko jeden problem teraz, że czasem zadymi mi sie spod maski, ale reszta osprzetu działa OK. Wszystko inne z motorkiem jest wporzo i mechanik mi kazał tak jeździć (już chyba 8 miesięcy tak mam) aż nie będzie jakichś objawów - jak stwierdził -- teraz nie ma podstaw do wyciągania silnika i rozbierania go. Oleju chyba specjalnie nie zuzywam ponad miarę (po wymianie dolałem jakieś 0,5 litra po 7 tysiacach przejechanych), auto pracuje normalnie więc raczej spię spokojnie - chyba, ze teraz ktoś mi coś podpowie i się okaże ze mam jednak spory problem...

Pozdrawiam
Tomek


przeczytaj to co napisałem wyżej - przyczyna nadmiernego wywalania oleju może byc "zawalony" separator oleju w pokrywie głowicy.

twój silnik nie pobiera zbyt wiele oleju (nie jeden by tak chcial :) ) wiec sądze, że pozostałe elementy sa ok

co do rurki od odmy - skrajnie głupią sytuacja jest wypinanie odmy - powtarzam: skrajnie głupią!! ponieważ:

- odma ma za zadanie odciąganie mgły olejowej z komory korbowodowej - jeżeli tego nie robi, to silnie reagujące resztki produktów spalania powoduja szybsze zabrudzenie oleju oraz procesy korozyjne (utlenianie) układu cylinder-tłok-pierścienie
- ekologia - zatruwasz środowisko
- zdrowie - to co ci zadymi z pod maski potem wdychasz w kabinie - mało przyjemne :D

konkluzja - zmień mechanika (i spróbuj wyczyścic separator oleju)
 
 
oscar666666 
oscar


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 38
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 24 Czerwiec 2008, 19:01   

Witam. U mnie jest podobna sytuacja z tym samym silnikiem. Zyżycie oleju na poziomie 0,5L/1000 km. Jeden z kolegów napisał mi że nie mam się tym przejmować jak na razie, ale denerwują mnie drobne wycieki spod kolektora. Co wyczyszczę to za parę dni znów slady na silniku pod kolektorem. Pozdrawiam kolegów.
_________________
C250 TD T-MODELLE '97 AUTOMAT (150 PS, 20V) Classic
 
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 24 Czerwiec 2008, 23:16   

Witam,Po piersze kto regeneruje turbiny to wogle nie działa nie Polecam lepiej kupic uzywke z przebiegiem 300 tys a napewno bedzie lepsza niż regenerowana.Piersze nowe uczelniacze po dkolekor i dobry sylikon Problem zniknie Pozdrawiam
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Czerwiec 2008, 23:19   

Marian25td napisał/a:
Witam,Po piersze kto regeneruje turbiny to wogle nie działa nie Polecam lepiej kupic uzywke z przebiegiem 300 tys a napewno bedzie lepsza niż regenerowana

Ja mam regenerowaną i nie mam problemów :D
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 24 Czerwiec 2008, 23:25   

Widocznie ktos Potrafił,ale mało jest takich warsztatów.koLEGA kupił uzywke do c 250 za 900 zł i działa jak marzenie wczesniej regenerowal potem reklamował i dalej Lipa.Do kolektora tez tzreba dobrych rąk tez to przerabiałem :) i rginalne oringi")
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 24 Czerwiec 2008, 23:34   

Marian25td napisał/a:
Widocznie ktos Potrafił,ale mało jest takich warsztatów.


Moto-Remo Głębocka 98a Warszawa oficjalny przedstawiciel Garretta :D
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Czerwiec 2008, 14:57   

Witam ponownie
Problem z yciekiem oleju spod kolektora nie zniknął. Turbina po regeneracji był jaszcze raz ściągana i sprawdzana ( w mojej obecności ) na stacji do 5 atmosfer (hałas jak cholera).
Okazało się, że z regeneracja się udała turbina nie przepuszcza oleju. Ale olej nadal w jakiś sposób dostaje się do kolektora i są jego ubytki tzn. dolałem 0.3 l na 1500 km.
Nie wiem co robić . Mechanik radzi jeszcze zmienić uszczelki na zaworach. Co o tym myślicie? :( Czy mam o co panikować, czy decydować sie na rozebranie silnika? :(
Muszę mu jeszcze powiedzieć o tym co napisał Daniel (separator oleju)
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 28 Czerwiec 2008, 15:26   

U mnie też jest mokry kolektor ssący ale dopiero po czyszczeniu separatora zacznę się denerwować, że jest tego oleju za dużo. A w ogóle, to od wymiany do wymiany (15tyś km), to musze jakieś 1,3 L dolać. Wydaje mi się to normalne.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
marcinzielak 
marcinzielak

Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 06:20   

Powiedzcie o co chodzi z tym separatorem oleju? Czemu on służy? Opiszcie w skrócie jego role. Dzieki
_________________
W202 C250 TD ESPRIT '97
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 13:42   

marcinzielak napisał/a:
o co chodzi z tym separatorem oleju? Czemu on służy?


Separator = urządzenie które ma coś od czegoś odseparować/oddzielić, w tym przypadku olej od atmosfery gazowej w komorze klawiatury (pod pokrywą zaworów), jeżeli jest on zaklejony różnym sy.em nie spełnia swojej roli i tak się dzieje :idea: :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
wojo 

Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: giżycko
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 13:46   olej w kolektorze zsącym

Witam, mam pytanie do osób, które mają problem z wyciekiem oleju i zastosowały czyszczenie separatora oleju czy ten zabieg pomógł i jaka jest cena i ewentualne dodatkowe czynności jak np. wymiana uszczelki pod głowicą?
_________________
C250 TD 1997 automat
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 15:41   

Jary, gdzie jest ten separator oleju?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 17:20   

mozesz go znalezc na zdjeciach w dzile zrob to sam (naprawa pompy lucas)

jest tam zdjecie gdzie zostala zdjeta przykrywka glowicy i widac go bardzo dokladnie
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 11