Ogólnie o C-klasie - archiwum - Problem ze stacyjką
s1951 - 30 Czerwiec 2008, 20:58 Temat postu: Problem ze stacyjką Witam. Przejrzałem kilka tematów, ale niezupełnie pasują do mojej
Po przełączeniu kluczyka (scyzoryk) w poz. zapłon
-nie świecą kontrolki poza tej od poduszki
-nie działają kierunkowskazy
-brak sygnału
-brak nawiewu
-nie słychać pompy paliwa
- światła były i radio działało, awaryjne też
Kluczyk w poz. start kręci rozrusznik, ale nie uruchamia silnika (kontrolki dalej nie świecą poza SRS). Bezpieczniki w porządku.
Po ok. godzinie sprawdzanie bezpieczników, włączania przełączników i pozytywnego myślenia, włączyłem wycieraczki (działały), za moment włączyły się kontrolki.
Silnik uruchomił się bez problemu i od kilku dni wszystko gra, ale wiadomo, że to się powtórzy
i wcale nie musi się samo naprawić.
Bardzo proszę o sugestie- gdzie szukać, czego szukać.
Po tym zdarzeniu był zresetowany zegar, a akumulatora nie odpinałem.
Jary - 30 Czerwiec 2008, 21:53
s1951 napisał/a: | Po przełączeniu kluczyka (scyzoryk) w I poz.: |
świeci tylko kontrolka SRS
s1951 napisał/a: | Kluczyk w II poz. kręci rozrusznik, ale nie uruchamia silnika. |
świecą pozostałe kontrolki, ale nie kręci rozrusznik, on kręci w pozycji "start"
s1951 napisał/a: | Bardzo proszę o sugestie- gdzie szukać, czego szukać. |
Chyba coś pokręciłeś z pozycjami, sprawdź kostkę stacyjki i jej napęd (płetwę)
btx - 1 Lipiec 2008, 04:52
sprawdz masy, mase alternatora czy sie nie urwala
pod pedalem gazu masz glownego + moze cos ze stykiem
s1951 - 12 Lipiec 2008, 22:48 Temat postu: Problem ze stacyjką Witam.
Dziś sytuacja się powtórzyła. Po przekręceniu kluczyka w poz, zapłon nie zapaliły się kontrolki i nie można było uruchomić silnika, choć rozrusznik w poz. start kręcił.
Ruszyłem kostkę przy stacyjce i kontrolki się zapaliły (kluczyk w poz. zapłon) i tak kilkakrotnie, ruszając kostką, kontrolki zapalały się lub gasły.
Kostka po zdjęciu ze stacyjki wygląda jak nówka. Po wyjęciu wkładu (bębenka) ze stacyjki wszystko wygląda w najlepszym porządku.
Moje pytanie: czy można wyjąć korpus stacyjki, żeby nie narobić ewentualnych problemów z elektroniką. Myślę, że problem jest wewnątrz korpusu stacyjki- pewnie są tam styki,które nie zawsze powodują załączanie.
Nie wiem jakie są konstrukcje stacyjek - u mnie wygląda, że wyjmę korpus po poluzowaniu śruby M6 przy kolumnie (blokadzie kierownicy).
Gerri - 14 Lipiec 2008, 14:11
Konstrukcja i metodyka wyciagania jest bardzo podobna jak w W124
Poszukaj na konkurencyjnym forum
www.mercmania.pl
Inaczej wyciaga sie wklad, ale na ten temat moze tez cos znajdziesz.
Tak jak sadzisz najbardziej podejrzana jest kostka stykowa z dolu stacyjki.
s1951 - 15 Lipiec 2008, 19:21 Temat postu: Problem ze stacyjką Witam.
Dzięki za życzliwość i zainteresowanie tematem. Odważyłem się wymontować stacyjkę.
Nie było uszkodzeń mechanicznych, pęknięć itp.
Okazało się, że jeden z przewodów dochodzących do stacyjki, był przecięty i połączony konektorkiem (czy jak go tam zwał), który się obluzował i czasem tracił przewodność.
Przy okazji zregenerowałem u zamkarza wkład zamka (40,-), bo niektóre zapadki wystawały poza obrys wkładu ponad milimetr (przy włożonym kluczu)
marcinns1991 - 2 Maj 2013, 22:28
Sytuacja wygląda tak: przekręcam kluczyk do pozycji nr 1 jest ok, potem pozycja nr 2 i nie zapalają się kontrolki czyli automatycznie kręcenie w pozycje nr 3 nie ma sensu bo nie zapali, czasem muszę kilka razy kręcić kluczykiem w pozycje 0-2 żeby w końcu zaskoczyło, nie zawsze się to dzieje ale bardzo mnie to denerwuje gdy muszę wachlować tym kluczykiem w stacyjce, miał ktoś coś podobnego ? auto z przedliftu ze scyzorykiem, mam 2 piloty i z obydwoma dzieje się to samo, czy będę musiał szykować się na wymianę stacyjki ?
grzsol5275 - 2 Maj 2013, 23:16
kostka stacyjki prawdopodobnie do wymiany
marcinns1991 - 2 Maj 2013, 23:54
czy nowa jest razem z grotami kluczyków ? i czy samodzielna wymiana jest możliwa ? nie trzeba potem nic programować itp ? da się jakoś sprawdzić czy to na pewno kostka?
grzsol5275 - 3 Maj 2013, 00:26
kostka stacyjki to nie stacyjka gdzie wkładasz kluczyk,sciagniesz obudowe stacyjki to zobaczysz na końcu kostke https://www.google.pl/sea...Cpr%3B500%3B391 po wymianie nic nie programujesz,można sprawdzic na kable jak złodziej
marcinns1991 - 5 Maj 2013, 12:25
panowie czy kostka stacyjki jest 1 w zależności od modelu i rocznika ? chodzi mi o przed lifta czy np silnik 2.2d ma ta samą co c280 ?
grzsol5275 - 5 Maj 2013, 13:10
diesel ma inna niż benzyna
marcinns1991 - 5 Maj 2013, 14:44
http://allegro.pl/kostka-...3177234974.html taka by pasowała ? oczywiście cena z kosmosu bo wg mb24.tk część o tym samym numerze kosztuje ok 146 zł więc wole od razu do aso jechać bo przy okazji kilka pierdół muszę kupić
wiskontii - 5 Maj 2013, 18:13
Witam
Nie zawsze to wina kostki
może u ciebie wyrabia się ten trzpięń który wychodzi ze stacji a łączy kostki e popatrz dobrze na kostki e tam jest takie wprowadzenie i być może to u ciebie zaczyna szwankować jak pęknie to koniec jazdy a zrobione jest to ze szmelc metalu
[ Dodano: 5 Maj 2013, 18:20 ]
Prosze bardzo jak na tacy jak będzie potrzeba w dziale sprzedarzy
http://www.gg.pl/dysk/FVZ...tQ/Stacyjka.JPG
marcinns1991 - 5 Maj 2013, 20:34
dodam że czasem przy wyciagnięciu kluczyka nie odbija w śrotku ten dzyndzel, nie ma charakterystycznego puknięcia i nie blokuje się kierownica
|
|
|