Problem ze stacyjką |
Autor |
Wiadomość |
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 20:58 Problem ze stacyjką
|
|
|
Witam. Przejrzałem kilka tematów, ale niezupełnie pasują do mojej
Po przełączeniu kluczyka (scyzoryk) w poz. zapłon
-nie świecą kontrolki poza tej od poduszki
-nie działają kierunkowskazy
-brak sygnału
-brak nawiewu
-nie słychać pompy paliwa
- światła były i radio działało, awaryjne też
Kluczyk w poz. start kręci rozrusznik, ale nie uruchamia silnika (kontrolki dalej nie świecą poza SRS). Bezpieczniki w porządku.
Po ok. godzinie sprawdzanie bezpieczników, włączania przełączników i pozytywnego myślenia, włączyłem wycieraczki (działały), za moment włączyły się kontrolki.
Silnik uruchomił się bez problemu i od kilku dni wszystko gra, ale wiadomo, że to się powtórzy
i wcale nie musi się samo naprawić.
Bardzo proszę o sugestie- gdzie szukać, czego szukać.
Po tym zdarzeniu był zresetowany zegar, a akumulatora nie odpinałem. |
_________________ MB W202 |
Ostatnio zmieniony przez s1951 13 Lipiec 2008, 10:45, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 21:53
|
|
|
s1951 napisał/a: | Po przełączeniu kluczyka (scyzoryk) w I poz.: |
świeci tylko kontrolka SRS
s1951 napisał/a: | Kluczyk w II poz. kręci rozrusznik, ale nie uruchamia silnika. |
świecą pozostałe kontrolki, ale nie kręci rozrusznik, on kręci w pozycji "start"
s1951 napisał/a: | Bardzo proszę o sugestie- gdzie szukać, czego szukać. |
Chyba coś pokręciłeś z pozycjami, sprawdź kostkę stacyjki i jej napęd (płetwę) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 1 Lipiec 2008, 04:52
|
|
|
sprawdz masy, mase alternatora czy sie nie urwala
pod pedalem gazu masz glownego + moze cos ze stykiem |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 12 Lipiec 2008, 22:48 Problem ze stacyjką
|
|
|
Witam.
Dziś sytuacja się powtórzyła. Po przekręceniu kluczyka w poz, zapłon nie zapaliły się kontrolki i nie można było uruchomić silnika, choć rozrusznik w poz. start kręcił.
Ruszyłem kostkę przy stacyjce i kontrolki się zapaliły (kluczyk w poz. zapłon) i tak kilkakrotnie, ruszając kostką, kontrolki zapalały się lub gasły.
Kostka po zdjęciu ze stacyjki wygląda jak nówka. Po wyjęciu wkładu (bębenka) ze stacyjki wszystko wygląda w najlepszym porządku.
Moje pytanie: czy można wyjąć korpus stacyjki, żeby nie narobić ewentualnych problemów z elektroniką. Myślę, że problem jest wewnątrz korpusu stacyjki- pewnie są tam styki,które nie zawsze powodują załączanie.
Nie wiem jakie są konstrukcje stacyjek - u mnie wygląda, że wyjmę korpus po poluzowaniu śruby M6 przy kolumnie (blokadzie kierownicy). |
_________________ MB W202 |
Ostatnio zmieniony przez s1951 14 Lipiec 2008, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 14:11
|
|
|
Konstrukcja i metodyka wyciagania jest bardzo podobna jak w W124
Poszukaj na konkurencyjnym forum
www.mercmania.pl
Inaczej wyciaga sie wklad, ale na ten temat moze tez cos znajdziesz.
Tak jak sadzisz najbardziej podejrzana jest kostka stykowa z dolu stacyjki. |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 19:21 Problem ze stacyjką
|
|
|
Witam.
Dzięki za życzliwość i zainteresowanie tematem. Odważyłem się wymontować stacyjkę.
Nie było uszkodzeń mechanicznych, pęknięć itp.
Okazało się, że jeden z przewodów dochodzących do stacyjki, był przecięty i połączony konektorkiem (czy jak go tam zwał), który się obluzował i czasem tracił przewodność.
Przy okazji zregenerowałem u zamkarza wkład zamka (40,-), bo niektóre zapadki wystawały poza obrys wkładu ponad milimetr (przy włożonym kluczu) |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 2 Maj 2013, 22:28
|
|
|
Sytuacja wygląda tak: przekręcam kluczyk do pozycji nr 1 jest ok, potem pozycja nr 2 i nie zapalają się kontrolki czyli automatycznie kręcenie w pozycje nr 3 nie ma sensu bo nie zapali, czasem muszę kilka razy kręcić kluczykiem w pozycje 0-2 żeby w końcu zaskoczyło, nie zawsze się to dzieje ale bardzo mnie to denerwuje gdy muszę wachlować tym kluczykiem w stacyjce, miał ktoś coś podobnego ? auto z przedliftu ze scyzorykiem, mam 2 piloty i z obydwoma dzieje się to samo, czy będę musiał szykować się na wymianę stacyjki ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
grzsol5275
WDB2021881F507676
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 741 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2 Maj 2013, 23:16
|
|
|
kostka stacyjki prawdopodobnie do wymiany |
_________________ Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 2 Maj 2013, 23:54
|
|
|
czy nowa jest razem z grotami kluczyków ? i czy samodzielna wymiana jest możliwa ? nie trzeba potem nic programować itp ? da się jakoś sprawdzić czy to na pewno kostka? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
grzsol5275
WDB2021881F507676
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 741 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 12:25
|
|
|
panowie czy kostka stacyjki jest 1 w zależności od modelu i rocznika ? chodzi mi o przed lifta czy np silnik 2.2d ma ta samą co c280 ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
grzsol5275
WDB2021881F507676
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 741 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 14:44
|
|
|
http://allegro.pl/kostka-...3177234974.html taka by pasowała ? oczywiście cena z kosmosu bo wg mb24.tk część o tym samym numerze kosztuje ok 146 zł więc wole od razu do aso jechać bo przy okazji kilka pierdół muszę kupić |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 18:13
|
|
|
Witam
Nie zawsze to wina kostki
może u ciebie wyrabia się ten trzpięń który wychodzi ze stacji a łączy kostki e popatrz dobrze na kostki e tam jest takie wprowadzenie i być może to u ciebie zaczyna szwankować jak pęknie to koniec jazdy a zrobione jest to ze szmelc metalu
[ Dodano: 5 Maj 2013, 18:20 ]
Prosze bardzo jak na tacy jak będzie potrzeba w dziale sprzedarzy
http://www.gg.pl/dysk/FVZ...tQ/Stacyjka.JPG |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 5 Maj 2013, 20:34
|
|
|
dodam że czasem przy wyciagnięciu kluczyka nie odbija w śrotku ten dzyndzel, nie ma charakterystycznego puknięcia i nie blokuje się kierownica |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
|