To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pasek klinowy

jaro229 - 2 Październik 2006, 12:54
Temat postu: Pasek klinowy
witam :wink: jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi :lol: :mb: c180 95 benzynka
Kowal - 3 Październik 2006, 22:24
Temat postu: Re: PASEK KLINOWY
Tak napisali w ksiazce "Sam naprawiam samochod"
1. Wymontowac wentylator UWAGA Nakretka kolpakowa (strzalka na rys 1) ma gwint lewozwrotny
2. Zlikwidowac naciag paska. W tym celu odkrecic nakredke wiencowa (rys 2 nakretka oznaczoa nr 378)
3. Wlozyc trzpien w otwor dzwigni napinajacej (rys 2 oznaczone nr 374) i docisnac w lewo (w kierunku bagnetu poziomu oleju), pokonujac opor sprezyny (rys 2 oznaczenie nr 380) do tego momentu az sruba (rys 2 oznaczenie 375) bedzie odciazona na tyle zeby ja wypchnac w kierunku kolektora dolotowego. Jako trzpienia mozna uzyc klucza od srub kola z wyposazenia samochodu lub preta o dlugosci ok 300 mm i srednicy 12-13 mm
4. Zwolnic powoli dzwignie, odchylic rolke napinajaca i zdjac pasek klinowy
Powodzenia :P
Pozdro

Lukas - 4 Październik 2006, 09:54

Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz??
jaro229 - 4 Październik 2006, 11:12

Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam :lol:

[ Dodano: 4 Październik 2006, 11:16 ]
Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam :lol: A co z visco???? mozesz pomoc?MB c180 95"benzynka

Kowal - 4 Październik 2006, 15:46

Lukas napisał/a:
Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz??

Powiem Ci ze duzo rzeczy jest tutaj obiasniona, jak wymontowac, jak zamontowac i sa tez wypisane typowe niesprawnosci czyli napisane objawy podana przyczyna dlaczego tak sie dzieje i sposob postepowania zeby objawy wyeliminowac. Ja osobiscie nie zaluje ze qpilem ta ksiazke
Pozdro

[ Dodano: 4 Październik 2006, 15:58 ]
jaro229 napisał/a:
A co z visco???? mozesz pomoc?

Jesli chodzi o sprawdzenie to znalazlem tylko cos takiego:
Przyczyny:
Wentylator nie obraca sie przy zwiekszeniu predkosci obrotowej silnika, uszkodzona sprezyna bimetalowa czujnika termicznego sprzegla Visco
Sposob postepowania:
Przy tempetraturze cieczy chlodzacej 90-95 st. C rozpedzic silnik do 4000-5000 obr/min-wtedy obroty wentylatora powinny wyraznie wzrosnac. W przeciwnym razie sprawdzic sprzeglo wentylatora, a jesli potzreba, wymienic sprezyne bimetalowa
Moze to cos Ci pomoze, a jesli nei to niestety nic tu innego nei napisali jak sprawdzic Visco
Pozdro

Jarek.S - 9 Kwiecień 2007, 21:13
Temat postu: Re: PASEK KLINOWY
jaro229 napisał/a:
witam :wink: jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi :lol: :mb: c180 95 benzynka

Nie wiem jak w benzyniaku ale w dieslu trzeb odkręcić tylko śrube od napinacza i nic więcej !!!! dosłownie. Wymiana paska to 20 minut roboty kolego.

rashid9 - 28 Lipiec 2009, 22:10
Temat postu: pasek klinowy C200 D
Witam ;)
Mam problem z paskiem (nie wiem czy w MB tez to sie nazywa `klinowy? jesli sie myle z nazwą - prosze o wyrozumialosc :oops: ) no wiec... piszczy i czas na wymiane chyba :) ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre?

Camel- - 28 Lipiec 2009, 23:51

rashid9, od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana. ;)
Jary - 29 Lipiec 2009, 07:12

Camel- napisał/a:
od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana.


Paska i napinacza - najlepiej :wink:

Lorenz - 29 Lipiec 2009, 10:44

Jary napisał/a:
Camel- napisał/a:
od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana.


Paska i napinacza - najlepiej :wink:

Dokładnie, wymianie podlega nie tylko pasek, bo powinno się wymieniać także rolki prowadzące, napinacz paska czy pompę wody, bo są to elementy z paskiem współpracujące. Co z tego, że ktoś założył np. rok temu nowy pasek, skoro wszystkie rolki pozostały stare? Jeśli któraś rolka się zatrze i przestanie się swobodnie obracać, to właśnie ona będzie powodem pęknięcia młodego paska, co jest równoznaczne z mniej lub bardziej poważnym uszkodzeniem silnika.

rashid9 - 29 Lipiec 2009, 11:22

No a ja jeszcze z takim zapytaniem: od czego to piszczy? od zlego naciagnięcia? w trakcie pracy polalem go woda i piszczenie przestalo :shock:
Jary - 29 Lipiec 2009, 11:27

rashid9 napisał/a:
od czego to piszczy?


Od słabego naciągu paska, jego zużycia, krzywego kółka, itd. itp .

rashid9 - 29 Lipiec 2009, 11:49

no, ale raz piszczy raz nie... dzis np. nie piszczy a wczoraj piszczal na wolnych obrotach :|
Lorenz - 29 Lipiec 2009, 14:55

Wymień po prostu pasek i chociaż napinacz ( + jeszcze do tego rolki najlepiej) i będziesz miał pewność, że nie zaskoczy Cię niemiła niespodzianka na trasie związana z zerwanym paskiem, a i piszczenie ustąpi.
I z tego co piszesz:
Cytat:
ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre?

To bym się dłużej nie zastanawiał nad tym co tam popiskuje i nie kombinował z naciąganiem skoro widziesz wizualnie że pasek nadaje się do wymiany to po prostu zrób to :roll: :)

rashid9 - 29 Lipiec 2009, 14:58

ale o to chodzi ze pasek wizualnie jest jak nowy, rowki od spodu tez...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group