Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:43 |
Pasek klinowy |
Autor |
Wiadomość |
jaro229
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2 Październik 2006, 12:54 Pasek klinowy
|
|
|
witam jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi c180 95 benzynka |
Ostatnio zmieniony przez G. 22 Luty 2010, 09:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Październik 2006, 22:24 Re: PASEK KLINOWY
|
|
|
Tak napisali w ksiazce "Sam naprawiam samochod"
1. Wymontowac wentylator UWAGA Nakretka kolpakowa (strzalka na rys 1) ma gwint lewozwrotny
2. Zlikwidowac naciag paska. W tym celu odkrecic nakredke wiencowa (rys 2 nakretka oznaczoa nr 378)
3. Wlozyc trzpien w otwor dzwigni napinajacej (rys 2 oznaczone nr 374) i docisnac w lewo (w kierunku bagnetu poziomu oleju), pokonujac opor sprezyny (rys 2 oznaczenie nr 380) do tego momentu az sruba (rys 2 oznaczenie 375) bedzie odciazona na tyle zeby ja wypchnac w kierunku kolektora dolotowego. Jako trzpienia mozna uzyc klucza od srub kola z wyposazenia samochodu lub preta o dlugosci ok 300 mm i srednicy 12-13 mm
4. Zwolnic powoli dzwignie, odchylic rolke napinajaca i zdjac pasek klinowy
Powodzenia
Pozdro
Naciag paska.JPG Rys 2 |
|
Plik ściągnięto 30149 raz(y) 29,15 KB |
wentylator.JPG Rys 1 |
|
Plik ściągnięto 30148 raz(y) 30,11 KB |
|
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 4 Październik 2006, 09:54
|
|
|
Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz?? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
jaro229
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 4 Październik 2006, 11:12
|
|
|
Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam
[ Dodano: 4 Październik 2006, 11:16 ]
Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam A co z visco???? mozesz pomoc?MB c180 95"benzynka |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Październik 2006, 15:46
|
|
|
Lukas napisał/a: | Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz?? |
Powiem Ci ze duzo rzeczy jest tutaj obiasniona, jak wymontowac, jak zamontowac i sa tez wypisane typowe niesprawnosci czyli napisane objawy podana przyczyna dlaczego tak sie dzieje i sposob postepowania zeby objawy wyeliminowac. Ja osobiscie nie zaluje ze qpilem ta ksiazke
Pozdro
[ Dodano: 4 Październik 2006, 15:58 ]
jaro229 napisał/a: | A co z visco???? mozesz pomoc? |
Jesli chodzi o sprawdzenie to znalazlem tylko cos takiego:
Przyczyny:
Wentylator nie obraca sie przy zwiekszeniu predkosci obrotowej silnika, uszkodzona sprezyna bimetalowa czujnika termicznego sprzegla Visco
Sposob postepowania:
Przy tempetraturze cieczy chlodzacej 90-95 st. C rozpedzic silnik do 4000-5000 obr/min-wtedy obroty wentylatora powinny wyraznie wzrosnac. W przeciwnym razie sprawdzic sprzeglo wentylatora, a jesli potzreba, wymienic sprezyne bimetalowa
Moze to cos Ci pomoze, a jesli nei to niestety nic tu innego nei napisali jak sprawdzic Visco
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Jarek.S
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 17 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2007, 21:13 Re: PASEK KLINOWY
|
|
|
jaro229 napisał/a: | witam jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi c180 95 benzynka |
Nie wiem jak w benzyniaku ale w dieslu trzeb odkręcić tylko śrube od napinacza i nic więcej !!!! dosłownie. Wymiana paska to 20 minut roboty kolego. |
|
|
|
|
rashid9
C 200 D Automat '93
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 22:10 pasek klinowy C200 D
|
|
|
Witam
Mam problem z paskiem (nie wiem czy w MB tez to sie nazywa `klinowy? jesli sie myle z nazwą - prosze o wyrozumialosc ) no wiec... piszczy i czas na wymiane chyba ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre? |
_________________ Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 23:51
|
|
|
rashid9, od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 07:12
|
|
|
Camel- napisał/a: | od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana. |
Paska i napinacza - najlepiej |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 10:44
|
|
|
Jary napisał/a: | Camel- napisał/a: | od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana. |
Paska i napinacza - najlepiej |
Dokładnie, wymianie podlega nie tylko pasek, bo powinno się wymieniać także rolki prowadzące, napinacz paska czy pompę wody, bo są to elementy z paskiem współpracujące. Co z tego, że ktoś założył np. rok temu nowy pasek, skoro wszystkie rolki pozostały stare? Jeśli któraś rolka się zatrze i przestanie się swobodnie obracać, to właśnie ona będzie powodem pęknięcia młodego paska, co jest równoznaczne z mniej lub bardziej poważnym uszkodzeniem silnika. |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
rashid9
C 200 D Automat '93
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:22
|
|
|
No a ja jeszcze z takim zapytaniem: od czego to piszczy? od zlego naciagnięcia? w trakcie pracy polalem go woda i piszczenie przestalo |
_________________ Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:27
|
|
|
rashid9 napisał/a: | od czego to piszczy? |
Od słabego naciągu paska, jego zużycia, krzywego kółka, itd. itp . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
rashid9
C 200 D Automat '93
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:49
|
|
|
no, ale raz piszczy raz nie... dzis np. nie piszczy a wczoraj piszczal na wolnych obrotach |
_________________ Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93 |
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 14:55
|
|
|
Wymień po prostu pasek i chociaż napinacz ( + jeszcze do tego rolki najlepiej) i będziesz miał pewność, że nie zaskoczy Cię niemiła niespodzianka na trasie związana z zerwanym paskiem, a i piszczenie ustąpi.
I z tego co piszesz:
Cytat: | ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre? |
To bym się dłużej nie zastanawiał nad tym co tam popiskuje i nie kombinował z naciąganiem skoro widziesz wizualnie że pasek nadaje się do wymiany to po prostu zrób to |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
rashid9
C 200 D Automat '93
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 14:58
|
|
|
ale o to chodzi ze pasek wizualnie jest jak nowy, rowki od spodu tez... |
_________________ Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93 |
|
|
|
|
|