Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:43
Pasek klinowy
Autor Wiadomość
jaro229


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2 Październik 2006, 12:54   Pasek klinowy

witam :wink: jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi :lol: :mb: c180 95 benzynka
Ostatnio zmieniony przez G. 22 Luty 2010, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Październik 2006, 22:24   Re: PASEK KLINOWY

Tak napisali w ksiazce "Sam naprawiam samochod"
1. Wymontowac wentylator UWAGA Nakretka kolpakowa (strzalka na rys 1) ma gwint lewozwrotny
2. Zlikwidowac naciag paska. W tym celu odkrecic nakredke wiencowa (rys 2 nakretka oznaczoa nr 378)
3. Wlozyc trzpien w otwor dzwigni napinajacej (rys 2 oznaczone nr 374) i docisnac w lewo (w kierunku bagnetu poziomu oleju), pokonujac opor sprezyny (rys 2 oznaczenie nr 380) do tego momentu az sruba (rys 2 oznaczenie 375) bedzie odciazona na tyle zeby ja wypchnac w kierunku kolektora dolotowego. Jako trzpienia mozna uzyc klucza od srub kola z wyposazenia samochodu lub preta o dlugosci ok 300 mm i srednicy 12-13 mm
4. Zwolnic powoli dzwignie, odchylic rolke napinajaca i zdjac pasek klinowy
Powodzenia :P
Pozdro

Naciag paska.JPG
Rys 2
Plik ściągnięto 30149 raz(y) 29,15 KB

wentylator.JPG
Rys 1
Plik ściągnięto 30148 raz(y) 30,11 KB

_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 4 Październik 2006, 09:54   

Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz??
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
jaro229


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Październik 2006, 11:12   

Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam :lol:

[ Dodano: 4 Październik 2006, 11:16 ]
Wielkie dzieki "Kowal"juz zrobilem pozdrawiam :lol: A co z visco???? mozesz pomoc?MB c180 95"benzynka
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Październik 2006, 15:46   

Lukas napisał/a:
Zastanawiam się czy warto nabyć tę książkę dla mojej 2.0D. Co o niej myślisz??

Powiem Ci ze duzo rzeczy jest tutaj obiasniona, jak wymontowac, jak zamontowac i sa tez wypisane typowe niesprawnosci czyli napisane objawy podana przyczyna dlaczego tak sie dzieje i sposob postepowania zeby objawy wyeliminowac. Ja osobiscie nie zaluje ze qpilem ta ksiazke
Pozdro

[ Dodano: 4 Październik 2006, 15:58 ]
jaro229 napisał/a:
A co z visco???? mozesz pomoc?

Jesli chodzi o sprawdzenie to znalazlem tylko cos takiego:
Przyczyny:
Wentylator nie obraca sie przy zwiekszeniu predkosci obrotowej silnika, uszkodzona sprezyna bimetalowa czujnika termicznego sprzegla Visco
Sposob postepowania:
Przy tempetraturze cieczy chlodzacej 90-95 st. C rozpedzic silnik do 4000-5000 obr/min-wtedy obroty wentylatora powinny wyraznie wzrosnac. W przeciwnym razie sprawdzic sprzeglo wentylatora, a jesli potzreba, wymienic sprezyne bimetalowa
Moze to cos Ci pomoze, a jesli nei to niestety nic tu innego nei napisali jak sprawdzic Visco
Pozdro
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
Jarek.S 

Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 9 Kwiecień 2007, 21:13   Re: PASEK KLINOWY

jaro229 napisał/a:
witam :wink: jak wymienic pasek klinowy zeby cus nie zepsuc?Mialem kiedys 190 i tam bylo troche czarow z napinaczem.Jak mozna sprawdzic "wiskoze" bo chyba mi padla. Dzieki za odpowiedzi :lol: :mb: c180 95 benzynka

Nie wiem jak w benzyniaku ale w dieslu trzeb odkręcić tylko śrube od napinacza i nic więcej !!!! dosłownie. Wymiana paska to 20 minut roboty kolego.
 
 
 
rashid9 
C 200 D Automat '93

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Podlaskie
  Wysłany: 28 Lipiec 2009, 22:10   pasek klinowy C200 D

Witam ;)
Mam problem z paskiem (nie wiem czy w MB tez to sie nazywa `klinowy? jesli sie myle z nazwą - prosze o wyrozumialosc :oops: ) no wiec... piszczy i czas na wymiane chyba :) ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre?
_________________
Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 23:51   

rashid9, od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 07:12   

Camel- napisał/a:
od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana.


Paska i napinacza - najlepiej :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Lorenz 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 255
Skąd: LBL-SCZ
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 10:44   

Jary napisał/a:
Camel- napisał/a:
od naciągania jest napinacz. Jeśli on już sobie nie radzi - wymiana.


Paska i napinacza - najlepiej :wink:

Dokładnie, wymianie podlega nie tylko pasek, bo powinno się wymieniać także rolki prowadzące, napinacz paska czy pompę wody, bo są to elementy z paskiem współpracujące. Co z tego, że ktoś założył np. rok temu nowy pasek, skoro wszystkie rolki pozostały stare? Jeśli któraś rolka się zatrze i przestanie się swobodnie obracać, to właśnie ona będzie powodem pęknięcia młodego paska, co jest równoznaczne z mniej lub bardziej poważnym uszkodzeniem silnika.
_________________
C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192
 
 
 
rashid9 
C 200 D Automat '93

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:22   

No a ja jeszcze z takim zapytaniem: od czego to piszczy? od zlego naciagnięcia? w trakcie pracy polalem go woda i piszczenie przestalo :shock:
_________________
Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:27   

rashid9 napisał/a:
od czego to piszczy?


Od słabego naciągu paska, jego zużycia, krzywego kółka, itd. itp .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
rashid9 
C 200 D Automat '93

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 11:49   

no, ale raz piszczy raz nie... dzis np. nie piszczy a wczoraj piszczal na wolnych obrotach :|
_________________
Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93
 
 
Lorenz 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 255
Skąd: LBL-SCZ
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 14:55   

Wymień po prostu pasek i chociaż napinacz ( + jeszcze do tego rolki najlepiej) i będziesz miał pewność, że nie zaskoczy Cię niemiła niespodzianka na trasie związana z zerwanym paskiem, a i piszczenie ustąpi.
I z tego co piszesz:
Cytat:
ten co mam raczej nie byl nigdy jeszcze zmieniany tak mi sie wydaje. No i czy jest jakis sposob na 'naciagniecie' czy tylko wymiana wchodzi w gre?

To bym się dłużej nie zastanawiał nad tym co tam popiskuje i nie kombinował z naciąganiem skoro widziesz wizualnie że pasek nadaje się do wymiany to po prostu zrób to :roll: :)
_________________
C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192
 
 
 
rashid9 
C 200 D Automat '93

Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29 Lipiec 2009, 14:58   

ale o to chodzi ze pasek wizualnie jest jak nowy, rowki od spodu tez...
_________________
Mercedes Benz
Classic C 200 Diesel Automat '93
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,219 sekundy. Zapytań do SQL: 15