To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Pompa wody-wymiana by Adaśko

Axwell - 29 Lipiec 2008, 15:21

Przemek napisał/a:
Axwell ale to chyba raczej wina Wisco sprzegla na wentylatorze no chyba ze u Ciebie nie ma Wisca tylko jest elektryczne tak jak u niektorych co widzialem na zlocie w Czmoncu ?

Ps
Temat przenosze do dzialu Zrob to sam

Dzieki Adasko za fotki i opis
Benn sprawdzał, wisko łapie i trzyma..., płynu pod dostatkiem, a sie grzeje.... :(
Adaśko - 29 Lipiec 2008, 15:23

Przemek, Wielkie dzięki za przeniesienie, Axwell, proszę Cię bardzo i przeniesione, później jak spiszę nr to wpiszę na początek, silnik i model jak w opisie moim.
gorowskim - 13 Marzec 2010, 13:47

Wymieniłem pompę wody i płyn chłodniczy. Przydał się manual kolegi Adaśko. Niestety musiałem dorobić sobie przyrząd do blokady koła pasowego pompy wody bo nie szło odkręcić wisko. Przyrząd jest taki sam jak w książce "sam naprawiam".
axoniasty - 1 Kwiecień 2010, 00:03

gorowskim napisał/a:
Wymieniłem pompę wody i płyn chłodniczy. Przydał się manual kolegi Adaśko. Niestety musiałem dorobić sobie przyrząd do blokady koła pasowego pompy wody bo nie szło odkręcić wisko. Przyrząd jest taki sam jak w książce "sam naprawiam".




Witam Wszystkich miałem ogolnie ten sam problem co Kolega Adaśko ze pompa zaczeła mi aż dziwnie charczeć tzn wyrobily sie łożyska i wymienilem ja sobie dzisiaj i chcialem dodać fotorelacje z tej wymiany ale kolega adaśko zrobil to dokladnie wiec wielkie dzieki Adaśko i Powiem dla ludzi którzy obawiaja sie sami wymieniać pompę wody jest to bardzo prosta wymiana i tania . ponieważ u mnie bylo to tak najpierw 4 śruby z kola pasowego po wcześniejszym poluzowania napinacza pózniej 3 opaski na przewodach gumowych , dalej 8 śrub pompy i to wsio .... i montarz nowej w odwrotnej kolejności .. Więc Życzę wszystkim Powodzenia jakby ktoś miał jakieś konkretne pytania to prosze pisać na nr gg 4705533.. Pozdrawiam

Kameleon74 - 29 Kwiecień 2011, 20:17

Witam Panowie !!!
W zwiazku z tym, ze zamierzam wymienic pompe w moim Mesiu postanowilem dolaczyc sie do istniejacego tematu. Po krotkich ogledzinach mojego autka zauwazylem, ze u mnie sruba do luzowania napinacza to tzw. odwrotny torx. I tu moje pytanie: orientuje sie ktos jaki klucz konkretnie potrzebuje ??

PS. Nowa pompa to Bugatti PA6808 - mam nadzieje, ze to nie jakas kaszana ????

z gory dzieki.

pozdrawiam

Kameleon

Adaśko - 29 Kwiecień 2011, 21:08

Kameleon74 napisał/a:
jaki klucz konkretnie p
ja u siebie zakładałem klucz 8mm nasadowy i dobrze należy założyć, żeby łba nie zniszczyć. Każde kółko napinacza tak luzuję i nie ma problemów.
Kameleon74 - 29 Kwiecień 2011, 23:15

Dzieki :-) Tak sam zrobilem. Operacja zakonczona sukcesem. Jedyne co mnie zdziwilo to, ze po zdjeciu pompy nie bylo sladow zadnej uszczelki 8-|

pozdrawiam

Kameleon

scorpionrafcio - 15 Czerwiec 2011, 01:44

A może was zadziwię ale mam 2,4 v6 i u mnie wisko ma zwykły prawy gwint. być może przez to że v6 ale jak wymieniałem 2 lata temu to myślałem że umrę zanim odkręcę bo wszędzie na forum jest napisane że lewy gwint. Przez to wykrzywiłem delikatnie wałek pompy wody i pompa padła w tym roku.AHA proponuje wszystkim jeśli mają problemy z pompą i temperaturą - przy wymianie (a także i bez niej )przedmuchajcie dobrze chłodnice temperatura spada o pare stopni, a wisko można zregenerować chyba że ktoś ma podrubę jak ja to miałem problem z blaszką bimetalowa po jej wyjęciu nie dało się już normalnie jej założyć. Oczywiście trochę inwencji i śmiga :)
Jajcek - 15 Czerwiec 2011, 01:58

scorpionrafcio napisał/a:
A może was zadziwię ale mam 2,4 v6 i u mnie wisko ma zwykły prawy gwint

a który masz rok , bo ja mam ten sam silnik, a wiska nie mam , mam elektryczny wiatrak
Adasko - fajna instrukcja
pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group