Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
29 Lipiec 2008, 14:10
Pompa wody-wymiana by Adaśko
Autor Wiadomość
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 10:48   Pompa wody-wymiana by Adaśko

Wczoraj dobiegł mnie spod maski dziwny odgłos szumu. Zdjąłem pasek napędzający pompę wody i spotkało mnie rozczarowanie :cry: kończące się łożyska pompy hałasują. Byłem dzisiaj w sklepie, ciężko dostać reparaturkę, i jestem zmuszony kupić pompę :? 220 zł FEBI. Gdyby nie zlot kombinowałbym rozebrać ją i próbowałbym regenerować, a tak czas pogania i po pracy wymiana mnie czeka całej pompy. Przyglądałem się i jest dobre dojście, tylko czy wystarczy spuścić 5 litrów płynu by znajdował się poniżej pompy? Postaram zrobić fotorelację z demontażu i montażu.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

Ostatnio zmieniony przez Przemek 29 Lipiec 2008, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4031
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 13:20   

Adaśko, z tego co mi się przypomina to powinno wystarczyć, ale nie będę się autorytatywnie wypowiadał, bo to info z drugiej ręki.... :|
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 13:29   

Dzięki topol, w razie draki michę podłożę i będę łapał płyn. :lol:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 13:42   

Przy okazji może warto byłoby płyn wymienić? Wtedy nawet jak się coś rozleje, to nie ma tragedii....
I tak trzeba będzie odpowietrzyć układ, więc nie ma znaczenia, czy wylewa się 5 litrów, czy 8.....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 13:58   

Też o tym myślałem :? , tylko nie wiem czy zdążę ze wszystkim przed wyjazdem :roll:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 426
Skąd: Gdansk
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 15:29   

sewan napisał/a:
trzeba będzie odpowietrzyć układ

wymienialem,spuszczalem i wlewalem plyn ukladu chlodzenia w Mercedesie 190 i nigdy go nie odpowietrzalem. z moich informacji uklad chlodzenia w Mb jest tak skonstruowany,ze zabieg odpowietrzenia jest zbedny. nie wydaje mi sie aby w C-class bylo to ptrzebne.
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 15:32   

Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
jacon 
na sygnale

Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1661
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 15:49   

Dokładnie tak jest, ja jak wymieniałem u siebie to zalałem zakręciłem korek i to wsio.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98'
WDB2020781F749043
 
 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 426
Skąd: Gdansk
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 23:04   

Adasko,pompa juz wymieniona i smiga? :lol:
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 07:36   

No wymieniona, więc jutro jazda z nówką pompą :mrgreen: , w wolnej chwili zdam fotorelację z wymiany co i jak.

[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:06 ]
Do wymiany pompy wodnej potrzebujemy:
Pompa (w przypadku mojego silnika) "z dłuższym przodem" nr A1112002301
klucz imbus 5mm do odkręcenia wiatraka
klucz płaski 36 do visko
klucz nasadowy 8mm do poluzowania napinacza i odkręcenia 6-ciu śrub od pompy
klucz 10mm do odkręcenia koła pasowego i dwóch śrub od pompy
klucz fajkowy 19mm do odkręcenia i spuszczenia płynu z bloku silnika.
Bańkę na płyn, spuścić do końca z chłodnicy i bloku (zejdzie ok 6-7 litrów płynu)

[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:14 ]
Kocham ten samochód z niejednego powodu, ale piękne w niej jest to , że jak nikt nie odstawiał wcześniej "rzeźbę" to wszystko pięknie można rozebrać, tylko trzeba z głową :wink:
Proszę o wrzucenie tego tematu do "zrób to sam"

[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:16 ]
Oto nowa pompa

[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 10:27 ]
Złożenia już nie fotografowałem, kolejność odwrotna

podłączenie pompy.JPG
Trzy węże podłączone do pompy
Plik ściągnięto 584 raz(y) 101,15 KB

PICT0014.jpg
Plik ściągnięto 539 raz(y) 54,56 KB

PICT0001.jpg
demontujemy najpierw to, wiatrak kluczem imbusowym 5mm, gwint prawy.
Plik ściągnięto 556 raz(y) 57,86 KB

PICT0002.jpg
Plik ściągnięto 597 raz(y) 97,84 KB

chłodnica.JPG
Spuścić płyn z chłodnicy
Plik ściągnięto 740 raz(y) 114,58 KB

PICT0010.jpg
Spuścić wodę z bloku silnika.
Plik ściągnięto 649 raz(y) 60,3 KB

spust z bloku.JPG
Plik ściągnięto 831 raz(y) 142,72 KB

odkrecenie visko.JPG
Klucz płaski 36mm gwint lewy. młotkiem można potraktować jak nie ma się blokady do koła pasowego (jeszcze przed zdjęciem paska)
Plik ściągnięto 670 raz(y) 89,63 KB

PICT0008.jpg
Luzowanie śrub od koła pasowego, klucz 10mm gwint prawy. Łatwiej luzować jak jest założony pas wielorowkowy
Plik ściągnięto 568 raz(y) 90 KB

luzowanie napinacza.JPG
Popuszczanie napinacza paska (klucz 8mm
Plik ściągnięto 568 raz(y) 138,63 KB

PICT0013.jpg
Odkręcona pompa
Plik ściągnięto 559 raz(y) 58,36 KB

PICT0018.jpg
Zdemontowana pompa
Plik ściągnięto 524 raz(y) 62,74 KB

opis srub.JPG
Widok od środka pompy
Plik ściągnięto 608 raz(y) 133,11 KB

PICT0018.jpg
Plik ściągnięto 538 raz(y) 62,74 KB

PICT0019.jpg
zdjęta pompa i długości śrub
Plik ściągnięto 552 raz(y) 69,38 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

Ostatnio zmieniony przez Adaśko 30 Lipiec 2008, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 2830
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 18:07   

Adaśko napisał/a:
Zalać, zostawić odkręcony korek, odpalić i rozgrzać do otwarcia termostatu, dolać braki i zakręcić. Tak głosi mądra księga :wink:


warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 09:35   

Daniel napisał/a:
warto jeszcze ustawic ogrzewanie na max
Zapomniałem dodać 8)
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 77 razy
Wiek: 100
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3467
Skąd: 42-200
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 16:47   

Siemaneczko....


rada ode mnie.. jesli masz chwile wolnego czasu sporzadz osobny temat tytułem "Fotorelacja wymiana Pompy Wody , model oraz rok...."

i zadaj w dziale fotorelacje do zamknięcia przez moderatora, nie bedzie niepotrzebnego bajzlu a i odszukanie w searchu bedzie łatwiejsze.. ;]


i pytanie ode mnie




Czy Pompa z W230K bedzie pasować do mojego Rubina ??

w korkach sie grzeje, za miastem temp, spada... raczej pompa nizeli termostat...
_________________
Custom Photo Shots - fotografia motoryzacyjna
Zloty Mercedes Benz Czmoniec Lusowo


 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 401
Skąd: lubuskie
Wysłany: 29 Lipiec 2008, 14:02   

Axwell ale to chyba raczej wina Wisco sprzegla na wentylatorze no chyba ze u Ciebie nie ma Wisca tylko jest elektryczne tak jak u niektorych co widzialem na zlocie w Czmoncu ?

Ps
Temat przenosze do dzialu Zrob to sam

Dzieki Adasko za fotki i opis
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 99 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2516
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Lipiec 2008, 14:04   

Mi temperatura w korkach nie dochodzi do kreski tej nad 80-cioma stopniami, trzyma się w połowie, jak jadę jest równo 80 st
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16