Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej w automacie
tako5 - 1 Sierpień 2008, 15:29 Temat postu: olej w automacie witam kolegow posiadam c 200 benzyna automat i mam pytanko do was jak sprawdzic olej w skrzyni biegow za wszelkie porady dziekuje
misza1 - 2 Sierpień 2008, 14:22
Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu
sewan - 4 Sierpień 2008, 09:08
misza1 napisał/a: | Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu |
Ha ha ha.
A jak nie ma bagnetu?
mecenas5 - 4 Sierpień 2008, 09:17
święte słowa.....U mnie nie ma bagnetu.....C180ELEGANCE1999rASB...i jak narazie skrzynia sprawuje się b. dobrze..bez uwag...pozdrawiam...
tako5 - 4 Sierpień 2008, 12:20
i tu wlasnie tkwiproblem brak bagnetu wiec jak inaczej to sprawdzic
Javoreczek - 4 Sierpień 2008, 12:53
niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie
sewan - 4 Sierpień 2008, 13:02
Javoreczek napisał/a: | niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie |
Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką.....
Co tu się wypisuje, jak rany....
tako5 - 4 Sierpień 2008, 14:10
dzieki za rady pojade na serwis
Javoreczek - 4 Sierpień 2008, 17:31
sewan napisał/a: | Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką.....
|
no własnie kolega tako5 tego kompa u siebie w samochodzie nie ma i nie jest to bynajmniej efekt niedopatrzenia w fabryce, czy tez niewłaściwej naprawy powypadkowej
zresztą powyżej chyba nawet wspomniałes o takiej okolicznosci
Maxsim - 4 Sierpień 2008, 19:02
Oj niewiedza bije aż huczy. 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. Ale Polska to dziwny kraj(nie wymienia się oleju w ASB, bo po co, albo wymienia się na sile na oko a potem wszyscy oszczędni narzekają, że się automaty psują)w którym większość jest mądrzejsza od inżynierów którzy projektowali samochód i sposób jego serwisowania.
sewan - 5 Sierpień 2008, 09:27
Maxsim napisał/a: | Oj niewiedza bije aż huczy. |
Zgadzam się.
Maxsim napisał/a: | 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. |
Powiedz mi kolego, w jaki sposób komputer przelicza temperaturę płynu na jego ilość...
Maxsim napisał/a: | Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. |
Na czym polega ten niby dokładniejszy? Dla Twojej wiadomości: skrzynie 722.6 (bo o takich tu mówimy) nie miały nigdy czujnika poziomu płynu, więc jedyną możliwościa sprawdzenia jego ilości jest bagnet serwisowy.
Maxsim napisał/a: | Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. |
A kto mówi o bagnetach własnej produkcji? Słyszałeś o bagnetach serwisowych produkowanych przez MB jako narzędzie specjalne? Możesz sobie taki kupić w ASO.
Maxsim napisał/a: | Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. |
Bzdura. Szanujący się warsztat, wliczając w to ASO, użyje bagnetu serwisowego, bo innej możliwości nie ma.
G. - 5 Sierpień 2008, 09:51
W moim aucie (skrzynia 5-biegowa) jest "dziura" na bagnet do skrzyni. Ostatnio nawet przyszły mój teść zapytał: "a gdzie bagnet?". Bo "dziura" jest, a bagnetu niet..
sewan - 5 Sierpień 2008, 14:55
Gomezio napisał/a: | Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. |
Bo którędyś trzeba móc dolać oleju, jakby co...
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze....
Maxsim - 6 Sierpień 2008, 09:29
Ja wiem swoje - pomiar bagnetem ASO stosuje jako sprawdzenie wskazań komputera. Że ta akurat skrzynia nie miała czujnika ilości płynu nie znaczy to że wszystkie nie miały.
voshon - 6 Sierpień 2008, 10:05
sewan napisał/a: | A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze.... |
Obecnie za to zdanie w tej kwestii zmienili, ale korka w konwerterze sobie już niektórzy nie "dorobią"
|
|
|