To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - olej w automacie

tako5 - 1 Sierpień 2008, 15:29
Temat postu: olej w automacie
witam kolegow posiadam c 200 benzyna automat i mam pytanko do was jak sprawdzic olej w skrzyni biegow za wszelkie porady dziekuje
misza1 - 2 Sierpień 2008, 14:22

Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu :wink:
sewan - 4 Sierpień 2008, 09:08

misza1 napisał/a:
Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu :wink:

Ha ha ha.
A jak nie ma bagnetu? :P

mecenas5 - 4 Sierpień 2008, 09:17

święte słowa.....U mnie nie ma bagnetu.....C180ELEGANCE1999rASB...i jak narazie skrzynia sprawuje się b. dobrze..bez uwag...pozdrawiam...
tako5 - 4 Sierpień 2008, 12:20

i tu wlasnie tkwiproblem brak bagnetu wiec jak inaczej to sprawdzic
Javoreczek - 4 Sierpień 2008, 12:53

niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie
sewan - 4 Sierpień 2008, 13:02

Javoreczek napisał/a:
niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie

Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką..... :wink:
Co tu się wypisuje, jak rany.... :roll:

tako5 - 4 Sierpień 2008, 14:10

dzieki za rady pojade na serwis
Javoreczek - 4 Sierpień 2008, 17:31

sewan napisał/a:
Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką..... :wink:


no własnie kolega tako5 tego kompa u siebie w samochodzie nie ma i nie jest to bynajmniej efekt niedopatrzenia w fabryce, czy tez niewłaściwej naprawy powypadkowej :wink:

zresztą powyżej chyba nawet wspomniałes o takiej okolicznosci

Maxsim - 4 Sierpień 2008, 19:02

Oj niewiedza bije aż huczy. 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. Ale Polska to dziwny kraj(nie wymienia się oleju w ASB, bo po co, albo wymienia się na sile na oko a potem wszyscy oszczędni narzekają, że się automaty psują)w którym większość jest mądrzejsza od inżynierów którzy projektowali samochód i sposób jego serwisowania.
sewan - 5 Sierpień 2008, 09:27

Maxsim napisał/a:
Oj niewiedza bije aż huczy.

Zgadzam się. :wink:
Maxsim napisał/a:
5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie.

Powiedz mi kolego, w jaki sposób komputer przelicza temperaturę płynu na jego ilość... :shock:
Maxsim napisał/a:
Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego.

Na czym polega ten niby dokładniejszy? Dla Twojej wiadomości: skrzynie 722.6 (bo o takich tu mówimy) nie miały nigdy czujnika poziomu płynu, więc jedyną możliwościa sprawdzenia jego ilości jest bagnet serwisowy.
Maxsim napisał/a:
Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji.

A kto mówi o bagnetach własnej produkcji? Słyszałeś o bagnetach serwisowych produkowanych przez MB jako narzędzie specjalne? Możesz sobie taki kupić w ASO.
Maxsim napisał/a:
Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym.

Bzdura. Szanujący się warsztat, wliczając w to ASO, użyje bagnetu serwisowego, bo innej możliwości nie ma.

G. - 5 Sierpień 2008, 09:51

W moim aucie (skrzynia 5-biegowa) jest "dziura" na bagnet do skrzyni. Ostatnio nawet przyszły mój teść zapytał: "a gdzie bagnet?". Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. ;-)
sewan - 5 Sierpień 2008, 14:55

Gomezio napisał/a:
Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. ;-)

Bo którędyś trzeba móc dolać oleju, jakby co... :wink:
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze....

Maxsim - 6 Sierpień 2008, 09:29

Ja wiem swoje - pomiar bagnetem ASO stosuje jako sprawdzenie wskazań komputera. Że ta akurat skrzynia nie miała czujnika ilości płynu nie znaczy to że wszystkie nie miały.
voshon - 6 Sierpień 2008, 10:05

sewan napisał/a:
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze....


Obecnie za to zdanie w tej kwestii zmienili, ale korka w konwerterze sobie już niektórzy nie "dorobią" :x



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group