Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
olej w automacie
Autor Wiadomość
tako5
tako5

Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: malopolska
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 15:29   olej w automacie

witam kolegow posiadam c 200 benzyna automat i mam pytanko do was jak sprawdzic olej w skrzyni biegow za wszelkie porady dziekuje
 
 
misza1 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 258
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 14:22   

Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu :wink:
_________________
W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 09:08   

misza1 napisał/a:
Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu :wink:

Ha ha ha.
A jak nie ma bagnetu? :P
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
mecenas5 
mecenas5

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 83
Skąd: Pruszków
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 09:17   

święte słowa.....U mnie nie ma bagnetu.....C180ELEGANCE1999rASB...i jak narazie skrzynia sprawuje się b. dobrze..bez uwag...pozdrawiam...
_________________
C 1,8 1999 r. Elegance automat
WDB2020181A764236
 
 
 
tako5
tako5

Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: malopolska
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 12:20   

i tu wlasnie tkwiproblem brak bagnetu wiec jak inaczej to sprawdzic
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 12:53   

niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 13:02   

Javoreczek napisał/a:
niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie

Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką..... :wink:
Co tu się wypisuje, jak rany.... :roll:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
tako5
tako5

Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 46
Skąd: malopolska
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 14:10   

dzieki za rady pojade na serwis
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 17:31   

sewan napisał/a:
Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką..... :wink:


no własnie kolega tako5 tego kompa u siebie w samochodzie nie ma i nie jest to bynajmniej efekt niedopatrzenia w fabryce, czy tez niewłaściwej naprawy powypadkowej :wink:

zresztą powyżej chyba nawet wspomniałes o takiej okolicznosci
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:02   

Oj niewiedza bije aż huczy. 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. Ale Polska to dziwny kraj(nie wymienia się oleju w ASB, bo po co, albo wymienia się na sile na oko a potem wszyscy oszczędni narzekają, że się automaty psują)w którym większość jest mądrzejsza od inżynierów którzy projektowali samochód i sposób jego serwisowania.
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:27   

Maxsim napisał/a:
Oj niewiedza bije aż huczy.

Zgadzam się. :wink:
Maxsim napisał/a:
5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie.

Powiedz mi kolego, w jaki sposób komputer przelicza temperaturę płynu na jego ilość... :shock:
Maxsim napisał/a:
Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego.

Na czym polega ten niby dokładniejszy? Dla Twojej wiadomości: skrzynie 722.6 (bo o takich tu mówimy) nie miały nigdy czujnika poziomu płynu, więc jedyną możliwościa sprawdzenia jego ilości jest bagnet serwisowy.
Maxsim napisał/a:
Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji.

A kto mówi o bagnetach własnej produkcji? Słyszałeś o bagnetach serwisowych produkowanych przez MB jako narzędzie specjalne? Możesz sobie taki kupić w ASO.
Maxsim napisał/a:
Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym.

Bzdura. Szanujący się warsztat, wliczając w to ASO, użyje bagnetu serwisowego, bo innej możliwości nie ma.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:51   

W moim aucie (skrzynia 5-biegowa) jest "dziura" na bagnet do skrzyni. Ostatnio nawet przyszły mój teść zapytał: "a gdzie bagnet?". Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. ;-)
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:55   

Gomezio napisał/a:
Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. ;-)

Bo którędyś trzeba móc dolać oleju, jakby co... :wink:
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 6 Sierpień 2008, 09:29   

Ja wiem swoje - pomiar bagnetem ASO stosuje jako sprawdzenie wskazań komputera. Że ta akurat skrzynia nie miała czujnika ilości płynu nie znaczy to że wszystkie nie miały.
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 6 Sierpień 2008, 10:05   

sewan napisał/a:
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze....


Obecnie za to zdanie w tej kwestii zmienili, ale korka w konwerterze sobie już niektórzy nie "dorobią" :x
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10