To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - ladowanie akumulatora

Daniel - 22 Październik 2008, 17:30

m00n napisał/a:
nie no ja sie nie obawiam ze mi swiatal zgasna podczas jazdy itp. tylko zastanawiam sie czynp komputer nie dostaje przeklamanych wartosci czy moze pompa paliwa dostaje za niskie napiecie i nie dziala jak powinna (moje spekluacje tylko). Jeszcze zastanawia mnie kwestia akumulatora bo niewiem kiedy byl wymieniany a jest orginalny z gwiazdka :D tylko niewiem czy ktos wymienil na orginal czy to wersja z 1994 roku ;] aku 100AH, 760A, czy na akumulatorze jest data produkcji czy cos podobnego ? Poziom elektrolitu jest na poziomie kreski z napisem min ...


W instalacji elektrycznej w samochodzie zawsze jest różne napięcie i odbiorniki są przystosowane do takiej sytuacji, komputer też.

Jary - 22 Październik 2008, 19:47

m00n napisał/a:
Poziom elektrolitu jest na poziomie kreski z napisem min .


Wykręć korki i dolej wody destylowanej, tak by było trochę poniżej max :idea:
Wartością krytyczną jest napięcie 10,5V .

Daniel - 22 Październik 2008, 21:11

Jary napisał/a:

Wartością krytyczną jest napięcie 10,5V .


Ja myślę, że to już zgon oznacza :)

mlody_lukas - 12 Grudzień 2008, 17:27

witam zeby nei zaczynac nowego postu napisze w tym. Ostatnio patrzylem napiecie mojego akumulatora przy zgaszonym silnku mial 12V a po odpaleniu i tylko odpaleniu bez zadnego radia czy nawiewu czy swiatel mial 13,4V. Co tu jest nie tak czyz by akumulutaro do wymiany ?? dodam ze mam taki problem ze jak jezdze tylko po miescie to po kilku odpaleniach zaswieca mi sie kontrolka ABS ale jak pojade w trase to gasnie ( pewnie daltego ze sie naladuje) i pozniej znow kilka odpalen dobrze ale za 6-7 razem znow sei zaswieca ABS.
m00n - 12 Grudzień 2008, 20:18

predzej regulator napiecia niz akumulator, na sprawdzeni akumulatora jedz do elektryka, a co do regulatora to sprawdz napiecie na zaciskach alternatora, a jesli jezdzi stylem typu male trasy i czeste gaszenie i zapalanei silnika to bedziesz mial takie wartosci. test zrob powiedzmy po przejechaniu 30 km bez zatrzymania i wtedy zmierz.
grzesimi - 22 Grudzień 2008, 22:29

pytanie troche z innej beczki, chce podladowac akumulator 100ah a pozyczylem prostownik na ktorym jest napisane ze do 60ah czy nic nie zaszkodzi jak p[odlacze na nocke do podladowania?
bubu_piotr - 23 Grudzień 2008, 03:26

grzesimi,
Nie zaszkodzi. Będzie się ładować mniejszym prądem.

G. - 23 Grudzień 2008, 07:34

bubu_piotr napisał/a:
Będzie się ładować mniejszym prądem.

.. co jest nawet bezpieczniejsze dla aku :-)

btx - 23 Grudzień 2008, 09:30

tylko dluzej bedziesz musial go ladowac, zeby sie w pelni naladowal, zalezy jaki prad ladowania ma prostownik
Sitek - 23 Grudzień 2008, 22:04

Jeśli masz akumulator więkrzej pojemności, to ten prostownik prawdopodobnie nie naladuje go na max. Poza tym nie zaszkodzi..
Gerri - 23 Grudzień 2008, 22:51

Sitek napisał/a:
Jeśli masz akumulator więkrzej pojemności, to ten prostownik prawdopodobnie nie naladuje go na max. Poza tym nie zaszkodzi..


Niestety - nie da się ukryć, że Kolega omijał zarówno lekcje polskiego, jak i fizyki :wink:
Końcowe napięcie ładowania to coś zupełnie innego niż prąd ładowania. Całkowite naładowanie akumulatora o pojemności nawet 200 Ah może zapewnić ładowarka wielkości paczki papierosów - wszystko zależy od tego, jakie ona daje napięcie.

A "więkrzej" należy pisać inaczej...


Pzdr. : Gerri

Sitek - 24 Grudzień 2008, 19:49

Przepraszam, czasami w podróży pisze z klawiatury telefonu no i są wtedy błedy...pozatym niektórzy piszą tu gorsze rzeczy... 8) No a co do ładowania, czy jeżeli prostownik ładuje akumulatory do 60ah (taki miał grzesimi ), to czy naladuje on wiekrzy np 100ah czy 165ah? skoro tak, to poco by pisali, że ładuje tylko do jakiejś okreslonej pijemności? :/ Nie mam w tym temacie zbyt dużej wiedzy i doświadczenia wiec nie bede sie sprzeczał :)
bubu_piotr - 25 Grudzień 2008, 03:01

Sitek,
Aku powinno być ładowane prądem 10x mniejszym od jego pojemności (100Ah - 10A , 40Ah - 4A). Może niedoładować lub ładować dłużej. Takie jest moje zdanie, lecz mogę się mylić.

m00n - 25 Grudzień 2008, 19:47

naladuje tylko mu to dluzej zajmie
wojtas_p - 27 Grudzień 2008, 00:04

bubu_piotr napisał/a:
Sitek,
Aku powinno być ładowane prądem 10x mniejszym od jego pojemności (100Ah - 10A , 40Ah - 4A). Może niedoładować lub ładować dłużej. Takie jest moje zdanie, lecz mogę się mylić.


Piotrze, w kwestii akumulatora to prąd rzędu 1/10 pojemności to za dużo. Optymalnie dla akumulatora 55-65 Ah to prąd 1,5-2 A i większy jest niewskazany. Naładowanie akumu to nie "wtłoczenie" prądu, ale stworzenie reakcji ektrolizy, a czym dłużej ta reakcja przebiega, tym aku zostanie lepiej naładowany. Do łądowania najlepszy w miarę mały prąd a jak najdłuższy czas ładowania- nawet do 24h. Warto też sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu, czasami elektrolit może być za rzadki, np kwas gdzieś wycieknie i ktoś uzupełni to wodą dest., a należy kwasem do akumulatorów (siarkowy), jeżeli natomiast tylko ubytek z odparowania, to oczywiście sama woda destylowana. Jeżeli raz rozładuje się akumulator ołowiowy na maxa, do tzw zera, to niestety długo on nie posłuży. To samo z ładowaniem, jak ktoś przesadzi ze zbyt wysokim prądem ładowania lub długim dużym obciążeniem (kręcenie rozrusznikiem kilka minut), to też mu dość dużo zaszkodzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group