Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:54 |
ladowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 16:57 ladowanie akumulatora
|
|
|
Witam
Po dluzszej trasie dzis zmierzylem na rozgrzanym silniku zmierzylem napiecie akumulatora, napiecie ladowania i pobor pradu:
-Na zgaszonym silniku 13.1 V
-Przy wlaczonych wszystkich odbiornikach (awaryjne, radio, dmuchawa na maxa, dlugie, przeciwmgielne, drogowe) napiecie waha sie 13.04 -> 13.1->13.17 [v]
-pobor pradu na wylaczonym silniku spada od 0.05A do 0.0A
Powiedzcie prosze czy cos tu jest nie tak :> ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 18:19
|
|
|
Prąd ładowania powinien być nie mniejszy niż 13,9 przy włączonych odbiornikach a u Ciebie prąd na wyłączonym silniku jest taki jak ładowania. Skontroluj regulator napięcia.
[ Dodano: 21 Październik 2008, 18:22 ]
przedział 13,9 a 14,6 jest prawidłowy ! |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 18:56
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | Prąd ładowania powinien być nie mniejszy niż 13,9 |
To nie jest prąd tylko napięcie ładowania. Prąd mierzy się w amperach i jest różny w zależności od obrotów rpm/min |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 19:05
|
|
|
Marcin Pop.,
Zgadza się, ale wiadomo o co mi chodziło. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Sitek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 19:45
|
|
|
witam.napięcie przy uruchomionym silniku i prawidłowej pracy alternatora i regulatora napięcia powinno sie zawierac pomiędzy 13.9~14.4V .przy zgaszonym motorze bedzie oczywiście mniejsze(~13V). Jeżeli jest inaczej to należy szybko znależć przyczynę.Sprawdź regulator,jeżeli jest ok,wtedy weź na warsztat alternator. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 00:08
|
|
|
Obserwuję tu niedopowiedzenie: podana wartość 13,9 - 14,4 to KOŃCOWE NAPIĘCIE ŁADOWANIA. (napięcie charakterystyczne dla prądu "podtrzymującego")
Jeżeli będziemy mierzyć napięcie ładowania po (przykładowo) kilkakrotnym uruchomieniu silnika - to alternator będzie akurat intensywnie uzupełniał nadwątlone zasoby energii i będzie pracował pod znacznym obciążeniem - co będzie skutkować spadkiem napięcia. Pomiar napięcia powinien być wykonany po przejechaniu kilkunastu kilometrów (bez gaszenia silnika) kiedy warunki łądowania się ustabilizują. |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 07:03
|
|
|
Cytat: | Jeżeli będziemy mierzyć napięcie ładowania po (przykładowo) kilkakrotnym uruchomieniu silnika - to alternator będzie akurat intensywnie uzupełniał nadwątlone zasoby energii i będzie pracował pod znacznym obciążeniem - co będzie skutkować spadkiem napięcia. |
zanim zmierzylem napiecie stawalem i zapalalem 4 razy wiec tu moze byc pies pogrzebany, co mnie wlasciwie zdziwilo bo tydzien wczesniej mierzylem na zimnym silniku i dawal rowno 13.74V.
Pytanie proste czy zainteresowac sie regulatorem napiecia, czy dac sie na razie spokoj ? I jeszcze pytanko bo jak wiadomo w silniku benzynowym pradzik to wazna rzecz i jezeli taki regulator jest niesprawny tzn. przeklamuje o powiedzmy 0.5-1.0 V to ma to jakis wplyw na prace silnika ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 09:29
|
|
|
na silnik taka roznica nie ma za duzego wplywu, ale na elektronike ma wplyw i to duzy |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:26
|
|
|
a jaki wplyw na elektronike moze miec ? moze to byc jakis spadek mocy czy cos ?
za porada kolegoi gerriego zmierzylem po przejechaniu kilkunastu km bez gaszenia silnika:
-na uruchomionym silniku bez zadnych odbiornikow pradu 13.9 V
-Po wlaczeniu radia i swiatel 13.74 V
Zarowno na wlaczonych i wylaczonych odbiornikach podczas przegazowywania i trzymania obrotow na 2000 napiecie nie wzrastalo.
Jakie wnioski ;] ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:34
|
|
|
Ja uważam, że dopóki prąd ładowania nie spadnie (przy włączonych odbiornikach) poniżej 13,5V to nie ma powodu do paniki. Dopiero spadek napięcia poniżej tej wartości jest sygnałem do wymiany regulatora. Ponadto w W202 (przynajmniej po FL, nie wiem czy starsze też) jest zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem w instalacji, wyłączy się ABS lub ogrzewanie tylnej szyby nie będzie działać.
Ale nie jestem mocny w elektryce samochodowej, więc proszę mnie sprostować jeśli trzeba. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 12:32
|
|
|
nie no ja sie nie obawiam ze mi swiatal zgasna podczas jazdy itp. tylko zastanawiam sie czynp komputer nie dostaje przeklamanych wartosci czy moze pompa paliwa dostaje za niskie napiecie i nie dziala jak powinna (moje spekluacje tylko). Jeszcze zastanawia mnie kwestia akumulatora bo niewiem kiedy byl wymieniany a jest orginalny z gwiazdka tylko niewiem czy ktos wymienil na orginal czy to wersja z 1994 roku ;] aku 100AH, 760A, czy na akumulatorze jest data produkcji czy cos podobnego ? Poziom elektrolitu jest na poziomie kreski z napisem min ... |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 12:54
|
|
|
Powinna być data gdzieś na aku, dokładnie obejrzyj. 14 lat akumulator ??? cuda zdarzają się-nie zaprzeczam, czy ma korki lub klapki żeby dojść do elektrolitu? W każdym dobrym warsztacie powinieneś dowiedzieć się w jakiej kondycji masz akumulator na podstawie pomiarów pod obciążeniem. To, że odmówi posłuszeństwa to może zdarzyć się nawet przy nowej baterii. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 13:17
|
|
|
ma korki |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 13:42
|
|
|
Sprawdź w dobrym warsztacie, jeżeli mają sprzęt do sprawdzania akumulatora i będziesz wiedział na czym jeździsz. Czytając to co napisałeś, ja nie przejmowałbym się jeżeli pali na dotyk i dobrze kręci rozrusznik. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 14:02
|
|
|
m00n,
Jak masz oryginalny aku to sprawdż datę produkcji. Jest ona wybita na "bolcu" minusowym od góry ! Data wybita jest w formacie jak na oponach (cztery cyfry: dwie u góry to tydzień roku i dwie na dole to rok).
Ja na razie w sytuacji jak napisałeś nie wymieniałbym regulatora.
Zajrzyj do cel w aku i sprawdż jaki kolor ma elektrolit. Jeśli będzie miał choć delikatne brunatne zabarwienie to znaczy , że już się kończy i tyle.
Każdy sprzedawca akumulatorów sprawdzi Ci w jakim stanie jest obecny za darmo. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
|