To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - ladowanie akumulatora

arekmroz - 27 Grudzień 2008, 01:12

wojtas_p napisał/a:

Piotrze, w kwestii akumulatora to prąd rzędu 1/10 pojemności to za dużo

Brawo Wojtas_p... nie sposób w paru zdaniach wypowiedzieć jaśniej niż to zrobiłeś.
Jednak do Twej wypowiedzi dodałbym:
Za wysoki prąd ładowania - wygina płyty
Za niski prąd ładowania i długi czas - zasiarcza (tzn. nie ładujmy 1A kilka dni)
Zatem trzeba wypośrodkować:
1/10 cały czas owszem nieco za dużo bo przekroczyłoby 45 stopni temperatury elektrolitu.
Optymalnie więc najlepiej zacząć 1/10 i po 10 godzinach amperaż spadnie do ok. 1A lub poniżej, a Volty wzrosną i oby nie do wartości większej niż 14,4 V
Praktycznie gdyby ładować całkowicie od zera akumulator 1/10 to po 10 godzinach byłby naładowany (dawniej formatowało się tak akumulatory w domu i odejmowało jeszcze 10% - jednak zawsze uważało na 45 stopni i nie do końca bo tak kilka razy) - my jednak doładowujemy więc nieco trzeba by było krócej.
PS.
Prąd to I(ampery)=U(Volty) / R(w Omach)
Zatem jeżeli mówimy Prąd zawsze miejmy na uwadze ile Volt przy jakim amperażu i nie zapomnijmy o rezystancji ( w przypadku akumulatora - wewnętrznej).

bubu_piotr - 27 Grudzień 2008, 06:35

wojtas_p,
Zgadza się Kolego. Może żlę to sformułowałem. Prostowniki są produkowane właśnie tak jak napisałem o prądzie ładowania. Jak jest prostownik 10A to dla aku o pojemności 100 Ah.
I tak twierdzę, że najlepsze są inteligentnę prostowniki, które same dobierają sobie prąd ładowania (najpierw wyższy a pózniej właśnie owe 1,5-2A)
Pozdrawiam :wink:

Jary - 29 Grudzień 2008, 11:51

wojtas_p napisał/a:
Optymalnie dla akumulatora 55-65 Ah to prąd 1,5-2 A ..... czas ładowania- nawet do 24h. W


Naładowałeś kiedyś aku takim prądem i w tym czasie :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group