Elektryka - Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ?
ozeasz - 9 Grudzień 2008, 12:59 Temat postu: Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ? Właśnie załozyłem w swojej oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp)
ale do sedna sprawy w tych lampach xenonowych jest sterowanie wysokości elektryczne !
a w moich starych lampach pneumatyczne.
w modelach z fabrycznie montowanymi xenonami jest wiązka elektryczna do regulacji tych lamp i regulacja odbywa sie automatycznie (żyroskop i te sprawy) ale jak zrobić i dostosować taką wiązkę aby możliwa była regulacja z kabiny tym pokrętłem od pneumatycznej regulacji ?
ps. mam nadzieję że w miarę możliwie wytłumaczyłem mój problem
proszę o porady
Axwell - 9 Grudzień 2008, 13:08
Cytat: | Właśnie załozyłem w swojej oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp) | uwierz ze nikt nie pomysli ze sa to pieniądze wyrzucone w błoto,
sadze ze regulacja ma sie odbywac nie poprzez regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
madzara31 - 9 Grudzień 2008, 13:08
No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty.
mrrocky - 9 Grudzień 2008, 14:55
Axwell napisał/a: | regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci) | Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia podczas jazdy poziomowanie nie dziala.
Camel- - 9 Grudzień 2008, 15:51
mrrocky napisał/a: | Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia podczas jazdy poziomowanie nie dziala. |
Zgadza się. Wyobraźcie sobie choćby, co by to było w Sporcie na dziurach
Axwell - 9 Grudzień 2008, 18:04
mrrocky napisał/a: | Axwell napisał/a: | regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci) | Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia podczas jazdy poziomowanie nie dziala. | w takim razie nie rozumiem dlaczego co niektórzy bardzo sie denerwuja twierdzac ze wraz z xennem musi byc samopoziomowanie.
skoro w czasie jazdy nie reguluje poziomu wysokosci swiateł, duzo lepszym rozwiazaniem jest regulacja pneumatyczna dzieki której mamy mozliwosc w kazdej chwili ustawic swiatła tak by nie raziły.
chyba ze cos zle rozumiem.
G. - 9 Grudzień 2008, 19:14
Axwell, chociaż by dlatego, że większość użytkowników olewa w ogóle regulację. A ksenony oślepiają bardziej niż zwykłe żarówki.
Zresztą pamiętam podobną dyskusję na naszym forum i tam padło stwierdzenie, że jednak lampy ksenonowe dokonują korekty ustawień nawet w trakcie jazdy. Jak to jest w końcu?
mrrocky - 9 Grudzień 2008, 21:43
Gomezio napisał/a: | Jak to jest w końcu? | mam cytowac samego siebie? bylo o tym duzo napisane. Wezcie to na logike:
Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem. Teraz jedziesz z gory, ksenony sie poziomuja i oswietlasz (oslepiasz) wszystko przed soba.
ozeasz - 9 Grudzień 2008, 21:54
madzara31 napisał/a: | No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty. |
Panowie bez urazy ale nie zrozumieliście o co mi chodzi
tam gdzie montowano xenony fabrycznie, zgadza się regulacja odbywa się automatycznie
ale tam gdzie fabrycznie nie było xenonów regulacja jest manualna (pneumatyczna)
u mnie teraz jest taka sytuacja że mam xenony z niby regulacją a tak naprawdę jej nie mam
i tak, kupię wiązkę jak doradza madzara31 i co wtedy ? skoro regulator lamp w kabinie jest do pneumatycznego ustawiania świateł ?
Jak to co mam w kabinie dostosować do regulacji elektrycznej lamp?
btx - 9 Grudzień 2008, 23:01
Polaczysz prawdopodobnie lampe z takim urzadzeniem, ktore znajduje sie pod autem z przodu. Przymocowane jest do jakiegos elementu zawieszenia.
http://www.well-done.pl/c...emart/Itemid,4/
- chodzi mi o ta magistrale CAN
w zestawie oryginalnym tym co kupiles to kostka byla standardowa do swiatel ?
jakich przewodow Ci brakuje w tych oryginalnych xenonanch ?
Axwell - 10 Grudzień 2008, 07:37
mrrocky napisał/a: | Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem. | owszem poziomują ale względem samochodu, wtedy ma sens Coniektórych bziakanie na temat oslepiania.
sam sie dziwiłem, przecież pneumatyka działa wiec sam sobie wyreguluję wysokość tak by nieoslepiać i tym samym mam ustawione w pozycji 1 lub kiedy nie ma nikogo w poblizu na 0 i i tak nie oślepiam, no moze takie sieroty wyjezdzające raz na ruski rok w dodaku nocą.
Powalam na łeb na szyje wszyskie tezy dotyczace braku poziomowania w naszych !!!
to poziomowanie jest do dupy skoro nie poziomuje dynamicznie a przynajmniej koryguje co kilka sekund.
wyobrazając sobie sytuacje dojezdzania do wierzchołka wzniesienia, oslepiamy naprzeciwko wszystkich bez względu na posiadanie poziomowania.
dziekuję.
ozeasz - 10 Grudzień 2008, 13:41
Tak kostka do lamp jest identyczna jak w standardowych lampach różnica jest w tym że "zwykłe lampy" sterowane są pneumatycznie i taki fioletowy przewód powietrzny dochodzi do lamp aw lampach xenonowych (mowa o oryg.) regulacja jest elektroniczna i w tym sęk.
Inne marki mają sterowanie tylko elektryczne i problem z głowy, nie rozumiem dlaczego tak to wszystko udziwnił.
Aha i pytanie nr 2 jaki nr ma bezpiecznik od regulacji pneumatycznej lamp (musze go wyciagnać bo coś syczy mi a to pewnie ta odłączona pneumatyka)
Javoreczek - 10 Grudzień 2008, 14:03
Pneumatyczna regulacja lamp bierze u ciebie podcisnienie z vacumpompy, więc nie ma tam zadnego bezpiecznika. Odłączony przewód podcisnieniowy trzeba poprostu zaślepić.
ozeasz - 15 Grudzień 2008, 11:32
Czy ktoś ma może do sprzedania wiązkę do regulacji elektrycznej lamp ?
a może ktoś sprowadził anglika na xenonach W202 na części ?
Porszę o kontakt
Vernier - 16 Grudzień 2008, 13:30
Witam,
Tak czytam, czytam i widzę tutaj kilka sprzecznych informacji. Mam u siebie fabryczne Xenony i sprawa wygląda tak... Ruch przy włączeniu świateł to tzw. zerowanie (góra i dół). W trakcie jazdy lampy pływają aby nie oślepiać ludzi z naprzeciwka. Są dwa czujniki w amortyzatorach, przód i tył. Tak że jeśli obydwa są wyzerowane nawet podczas jazdy na wzniesieniu lampy nie świecą 2m do przodu W lampach są silniki elektryczne z potencjometrem no i cały mózg (sterownik znajduje się pod nogami pasażera). W przypadku awarii w ASO sprawa wygląda przynajmniej drogo. U mnie niestety padł sterownik, może ktoś ma na zbyciu Wycieraczki montuje się bez problemu, potrzebna jest inna listwa pod lampą i silniczki. Co tym steruje jeszcze nie odkryłem...
|
|
|