To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ?

ozeasz - 9 Grudzień 2008, 12:59
Temat postu: Xenon Sterowanie elektryczne Lamp ?
Właśnie załozyłem w swojej :mb: oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp)

ale do sedna sprawy w tych lampach xenonowych jest sterowanie wysokości elektryczne !
a w moich starych lampach pneumatyczne.
w modelach z fabrycznie montowanymi xenonami jest wiązka elektryczna do regulacji tych lamp i regulacja odbywa sie automatycznie (żyroskop i te sprawy) ale jak zrobić i dostosować taką wiązkę aby możliwa była regulacja z kabiny tym pokrętłem od pneumatycznej regulacji ?

ps. mam nadzieję że w miarę możliwie wytłumaczyłem mój problem

proszę o porady

Axwell - 9 Grudzień 2008, 13:08

Cytat:
Właśnie załozyłem w swojej :mb: oryginalne lampy xenonowe
trochę to kosztowało (większość pewnie uważa, że to pieniądze wyrzucone w błoto, ale wierzcie mi różnica jest, choćby w budowie samych lamp)
uwierz ze nikt nie pomysli ze sa to pieniądze wyrzucone w błoto,


sadze ze regulacja ma sie odbywac nie poprzez regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)

madzara31 - 9 Grudzień 2008, 13:08

No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty.

mrrocky - 9 Grudzień 2008, 14:55

Axwell napisał/a:
regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.
Camel- - 9 Grudzień 2008, 15:51

mrrocky napisał/a:
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.

Zgadza się. Wyobraźcie sobie choćby, co by to było w Sporcie na dziurach ;)

Axwell - 9 Grudzień 2008, 18:04

mrrocky napisał/a:
Axwell napisał/a:
regulację wewnęrzną a samoistną do zadanych warunków na drodze (pochyłosci)
Regulacja odbywa sie automatycznie raz podczas wlaczenia/odpalenia auta w zaleznosci od jego obciazenia :) podczas jazdy poziomowanie nie dziala.
w takim razie nie rozumiem dlaczego co niektórzy bardzo sie denerwuja twierdzac ze wraz z xennem musi byc samopoziomowanie.


skoro w czasie jazdy nie reguluje poziomu wysokosci swiateł, duzo lepszym rozwiazaniem jest regulacja pneumatyczna dzieki której mamy mozliwosc w kazdej chwili ustawic swiatła tak by nie raziły.

chyba ze cos zle rozumiem.

G. - 9 Grudzień 2008, 19:14

Axwell, chociaż by dlatego, że większość użytkowników olewa w ogóle regulację. A ksenony oślepiają bardziej niż zwykłe żarówki.

Zresztą pamiętam podobną dyskusję na naszym forum i tam padło stwierdzenie, że jednak lampy ksenonowe dokonują korekty ustawień nawet w trakcie jazdy. Jak to jest w końcu? :-)

mrrocky - 9 Grudzień 2008, 21:43

Gomezio napisał/a:
Jak to jest w końcu? :-)
mam cytowac samego siebie? bylo o tym duzo napisane. Wezcie to na logike:
Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem. Teraz jedziesz z gory, ksenony sie poziomuja i oswietlasz (oslepiasz) wszystko przed soba.

8)

ozeasz - 9 Grudzień 2008, 21:54

madzara31 napisał/a:
No to sobie odpowiedziałeś.Kup sobie jeszcze te wiązki i elementy z seryjnego ksenonowego auta i będzie lux.
Aaaa jeszcze wycieraczki na światła powinieneś kupić aby było cacy u uczciwego diagnosty.


Panowie bez urazy ale nie zrozumieliście o co mi chodzi
tam gdzie montowano xenony fabrycznie, zgadza się regulacja odbywa się automatycznie

ale tam gdzie fabrycznie nie było xenonów regulacja jest manualna (pneumatyczna)

u mnie teraz jest taka sytuacja że mam xenony z niby regulacją a tak naprawdę jej nie mam

i tak, kupię wiązkę jak doradza madzara31 i co wtedy ? skoro regulator lamp w kabinie jest do pneumatycznego ustawiania świateł ?

Jak to co mam w kabinie dostosować do regulacji elektrycznej lamp?

btx - 9 Grudzień 2008, 23:01

Polaczysz prawdopodobnie lampe z takim urzadzeniem, ktore znajduje sie pod autem z przodu. Przymocowane jest do jakiegos elementu zawieszenia.

http://www.well-done.pl/c...emart/Itemid,4/
- chodzi mi o ta magistrale CAN

w zestawie oryginalnym tym co kupiles to kostka byla standardowa do swiatel ?
jakich przewodow Ci brakuje w tych oryginalnych xenonanch ?

Axwell - 10 Grudzień 2008, 07:37

mrrocky napisał/a:
Jedziesz pod duza gore, ksenony sie poziomuja i oswietlaja 2m asfaltu przed autem.
owszem poziomują ale względem samochodu, wtedy ma sens Coniektórych bziakanie na temat oslepiania.


sam sie dziwiłem, przecież pneumatyka działa wiec sam sobie wyreguluję wysokość tak by nieoslepiać i tym samym mam ustawione w pozycji 1 lub kiedy nie ma nikogo w poblizu na 0 i i tak nie oślepiam, no moze takie sieroty wyjezdzające raz na ruski rok w dodaku nocą.


Powalam na łeb na szyje wszyskie tezy dotyczace braku poziomowania w naszych :mb: !!!

to poziomowanie jest do dupy skoro nie poziomuje dynamicznie a przynajmniej koryguje co kilka sekund.


wyobrazając sobie sytuacje dojezdzania do wierzchołka wzniesienia, oslepiamy naprzeciwko wszystkich bez względu na posiadanie poziomowania.


dziekuję.

ozeasz - 10 Grudzień 2008, 13:41

Tak kostka do lamp jest identyczna jak w standardowych lampach różnica jest w tym że "zwykłe lampy" sterowane są pneumatycznie i taki fioletowy przewód powietrzny dochodzi do lamp aw lampach xenonowych (mowa o oryg.) regulacja jest elektroniczna i w tym sęk.
Inne marki mają sterowanie tylko elektryczne i problem z głowy, nie rozumiem dlaczego :mb: tak to wszystko udziwnił.

Aha i pytanie nr 2 jaki nr ma bezpiecznik od regulacji pneumatycznej lamp (musze go wyciagnać bo coś syczy mi a to pewnie ta odłączona pneumatyka)

Javoreczek - 10 Grudzień 2008, 14:03

Pneumatyczna regulacja lamp bierze u ciebie podcisnienie z vacumpompy, więc nie ma tam zadnego bezpiecznika. Odłączony przewód podcisnieniowy trzeba poprostu zaślepić.
ozeasz - 15 Grudzień 2008, 11:32

Czy ktoś ma może do sprzedania wiązkę do regulacji elektrycznej lamp ?

a może ktoś sprowadził anglika na xenonach W202 na części ?

Porszę o kontakt

Vernier - 16 Grudzień 2008, 13:30

Witam,
Tak czytam, czytam i widzę tutaj kilka sprzecznych informacji. Mam u siebie fabryczne Xenony i sprawa wygląda tak... Ruch przy włączeniu świateł to tzw. zerowanie (góra i dół). W trakcie jazdy lampy pływają aby nie oślepiać ludzi z naprzeciwka. Są dwa czujniki w amortyzatorach, przód i tył. Tak że jeśli obydwa są wyzerowane nawet podczas jazdy na wzniesieniu lampy nie świecą 2m do przodu :) W lampach są silniki elektryczne z potencjometrem no i cały mózg (sterownik znajduje się pod nogami pasażera). W przypadku awarii w ASO sprawa wygląda przynajmniej drogo. U mnie niestety padł sterownik, może ktoś ma na zbyciu :D Wycieraczki montuje się bez problemu, potrzebna jest inna listwa pod lampą i silniczki. Co tym steruje jeszcze nie odkryłem...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group