To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - ubywający płyn chłodniczy

OzioramWAS - 15 Listopad 2016, 17:16

perzu126, mam podobnie realnego przebiegu i powiem ci, ze moja pompa caly rok daje o sobie znac. lekkie ubytki plynu, mniej wydajne ogrzewanie na niskich obrotach, lubi od czasu do czasu pogrzechotac przy wyzszych obrotach (troche jak hydropopychacze).
tylko patrzec jak kiedys niedojade do miejsca docelowego:D

M@NIO - 18 Listopad 2016, 07:58

KubaV napisał/a:
Napisałem Ci dwa posty wyżej a powtarzasz znów to samo ;) zerknij tam gdzie wspomniałem. Ja też się długo oszukiwałem że to może nagrzewnica ;)


Przyjrzę się temu. Sprawdzę miernikiem kompresję silnika, może coś z tego wyjdzie.

KubaV - 20 Listopad 2016, 10:07

Miernik kompresji raczej ci nic nie powie na temat wycieku płynu na zewnątrz, ale wsadzenie głowy na 2 minuty pod auto z latarką w ręku już jak najbardziej.
asziatko - 2 Lipiec 2017, 11:01

U mnie w ostatnich dniach pojawił się delikatny wyciek płynu chłodniczego z odmy/węża - tego węża co jest w kształcie kolanka co idzie od górnej części silnika do pompy wody, widać go jak się ściągnie plastikowy dekielek, wygląda mniej więcej tak

Wyciek jeszcze nie jest duży, nie widać ubytku płynu w zbiorniczku, ale widać krople płyny na osłonie silnika na dole.


Zdjęcie Znalezione w Sieci

Tylko teraz kupując taki wąż to czy na pewno w moim MB C180 W202 jest to ten sam wąż co jest na zdjęciu, czy może różnić się średnicą?. Ten wąż na zdjęciu jest od 2.2 benzyna, ja mam 1.8 benzyna.

lech149 - 2 Lipiec 2017, 18:41

Może wystarczy dokręcić cybant ? :D :evil: (opaska zaciskowa )
asziatko - 2 Lipiec 2017, 22:32

lech149, spróbuje jutro dokręcić opaskę zaciskową.

Dziś tylko sprawdziłem czy jest wyciek i nie ma nic, a dwa dni pod rząd był, hm czy to było uwarunkowane.

Daniel - 3 Lipiec 2017, 00:29

asziatko, w czasie upałów silnik jest bardziej obciążony cieplnie, wiec i temperatury łapie wyższe - to daje w efekcie (przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia.


Opaskę tez bym sprawdził.

asziatko - 3 Lipiec 2017, 09:35

Daniel napisał/a:
w czasie upałów silnik jest bardziej obciążony cieplnie, wiec i temperatury łapie wyższe - to daje w efekcie (przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia


A takie pytanko, może tak być jak piszesz
Daniel napisał/a:
(przy szczelnym korku w zbiorniczku wyrównawczym) wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia


wyrzuciło nie co płynu chłodniczego przez węża, a faktycznie wąż jest dobry, a cały drobny wyciek był efektem wyższego ciśnienia?.

Daniel - 3 Lipiec 2017, 11:29

asziatko, układ chłodzenia w W202 jest nadciśnieniowy, więc powodem wycieku nie może być podwyższone ciśnienie w układzie.

Jednak wszystko ma swoje granice - w przypadku zagotowania płynu chłodniczego - nadmierne ciśnienie w układzie jest ewakuowane przez zawór w korku, i tylko tam.

Podkopnik - 4 Lipiec 2017, 11:19

I ja dołączę do tematu. 11 tys km temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą. Po jakichś 6-7 tys km zaczął mi ubywać płyn. Tzn ok 0,5-06 litra na 1000km. Sprawdziłem wszystkie węże (mechanik też sprawdzał) i wycieków nie znalazł. Zadnych plam pod autem nie ma. Powiedzcie czy zakładając że mechanik zrąbał tą uszczelkę i znów ona puszcza to przy takim ubytku płynu auto powinno inaczej pracować??? Zarówno na benzynie jak i na gazie jeździ ok. Ale pojawił się jakiś miesiąc temu taki problem że zaraz po odpaleniu czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku auto nierowno pracuje jakby nie na wszystkie gary. Po przegazowaniu mija. Nie zawsze ten objaw wystepuje.
W oleju nie zauważyłem płynu.
Czy możliwe że z tej pompy wody ucieka płyn zaworkiem i jest to mało widoczne czy raczej na rozgrzanym powinno być tam wilgotno???
Niektóre trójniki maja na cybantach zacieki płynu ale wygladają na stare i nie sa wilgotne.

mariuszt0 - 4 Lipiec 2017, 11:48

Podkopnik, umyj silnik i będziesz miał pewność czy to stare czy nowe ślady
Podkopnik - 4 Lipiec 2017, 14:24

Musiałbym cybanty wymienić bo to w nich sa takie rozowe zacieki . To co mogłem to wyczyściłem szmatką.
Ale czy na takich trójnikach aż tyle płynu by ubywało??? No i jakim cudem skoro sprawdzam czy na zimnym czy na ciepłym i tam mokro nie jest przecież płyn nie zmienia stanu skupienia z cieczy w parę na moich oczach :)

asziatko - 4 Lipiec 2017, 14:51

U mnie się Koledzy podziało, dokręciłem lekko opaskę metalową i zadowolony pojechałem. Dobrze że nie daleko, 5 km tam i powrót i patrzę coś cieknie z pod spodu MB, otwieram maskę, tam cała komora schlapana płynem i na półce dolnej pełno płynu.

Były to ostatnie podrygi odmy/węża wody.

Teraz tak, nie co mam związane ręce, ani gdzie jechać do mechanika, ani nic. Na jutro (na środę) będę miał nową odmę/węża już zamówiłem w sklepie. Od razu wezmę nowe opaski.

Wszystko dobrze, tylko jak to teraz zmienić pod chmurką nie ruszając się z miejsca bo de facto się nie da?. Z tego co widziałem to leje się z tego wszystkiego płyn, idzie tam pasek koło tego.

Jest to możliwość zmiany odmy/węża pod chmurką?.

Daniel - 4 Lipiec 2017, 15:46

Podkopnik, tak dla ścisłości - nie cybanty, tylko opaski zaciskowe ślimakowe ;-)


asziatko, nie używaj pojęcia odma - ono jest zarezerowane dla odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.

Wracając do Twojego problemu - nie wydaje mi sie, aby wymiana kolanka była robotą niemożliwą do wykonania w poza garażowych warunkach. Dobrze, ze wymieniasz opaski na nowe. Przy uzupełnianiu płynu warto od razu zalać ten docelowy - tak aby nie robić sobie pozniej dodatkowej roboty.

asziatko - 4 Lipiec 2017, 16:07

Daniel, ups. Słyszałem że raz odma, raz wąż co nie którzy mówili/nazywali stąd moje nazewnictwo. Teraz już wiem że jest to wąż wody.

Inna sprawa że pytałem czy jest możliwa wymiana pod chmurką z racji takiej że koło bloku wiadomo jak jest. Jeszcze płyn który wylewa się.

Daniel napisał/a:
Przy uzupełnianiu płynu warto od razu zalać ten docelowy - tak aby nie robić sobie pozniej dodatkowej roboty


Myślisz tu o wymianie całkowitej płynu na nowy?. Czy po prostu tylko zalać tyle co przez zbiorniczek wyrównawczy?. Obecnie nie mam prawie nic płyny w zbiorniczku wyrównawczym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group