To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Dziwne stuknięcie przy odpaleniu i gaszeniu silnika

apurc - 5 Styczeń 2009, 22:08
Temat postu: Dziwne stuknięcie przy odpaleniu i gaszeniu silnika
I znowu coś się dzieje. Nie mam szczęścia do tego merca. Zauważyłem dziwne stukniecie (uderzenie) w momencie rozruchu silnika jak i jego gaszeniu. Co to może być do cholerki jasnej:(.
Jak nie termostat to dogrzewacz jak nie dogrzewacz to jakieś stukanie w zawiszeniu a teraz przy odpalaniu i gaszeniu (lista jest dużo dłuższa). Co za pech:(
Czyżby to wina temperatury??? Za oknem -19st.

Jeszcze jedno pytanko przy okazji. Przejechałem dzisiaj odcinek ok. 25km w temperaturze -17st. a samochód nie przekroczył 55st. Czy to normalne w CDI (wymieniony termostat;)?

Liczę na fachową pomoc:)
Pozdrawiam


C200 CDI 99r.

maciejp - 5 Styczeń 2009, 23:20

Nie napisałeś gdzie słychać to uderzenie. Mogą być poduszki silnika, skrzyni, a może mocowanie wydechu puściło i rura lub tłumik uderza o podłogę. Najlepiej poproś kogoś o rozruch a Ty patrz i słuchaj.
Powodzenia 8)

bubu_piotr - 6 Styczeń 2009, 03:01

Możliwe, że poduszka lub coś na łączeniu tłumików.
Odnośnie nagrzewania to mam tak, że w trasie lepiej trzyma temperaturę, ale przy mrozie -14 st. nie wchodzi na 80 st. (góra 75). Jak stanę i chodzi dmuchawa (grzeję) to wskazówka momentalnie schodzi nawet na 55 st.
One chyba tak mają (też robiłem latem termostat)
Te CDI robione są chyba nie na nasz klimat :P

apurc - 6 Styczeń 2009, 07:08

maciejp napisał/a:
Nie napisałeś gdzie słychać to uderzenie. Mogą być poduszki silnika, skrzyni, a może mocowanie wydechu puściło i rura lub tłumik uderza o podłogę. Najlepiej poproś kogoś o rozruch a Ty patrz i słuchaj.
Powodzenia 8)


Uderzenie dochodzi z pod silnika. Przy rozruchu następuje w chwili zwolnienie kluczyka. Podobnie przy gaszeniu zakołysze delikatnie silnikiem i w tym momencie słychać stuknięcie.

karpiarz4 - 6 Styczeń 2009, 13:30

tylko poduszki silnika
Marcin Pop. - 7 Styczeń 2009, 12:35

apurc napisał/a:
Uderzenie dochodzi z pod silnika. Przy rozruchu następuje w chwili zwolnienie kluczyka. Podobnie przy gaszeniu zakołysze delikatnie silnikiem i w tym momencie słychać stuknięcie.


karpiarz4 napisał/a:
tylko poduszki silnika


Potwierdzam, poduszki dają znać o sobie :idea:

Marek - 7 Styczeń 2009, 14:24

A może po prostu dwumasowe koło się kończy...
btx - 7 Styczeń 2009, 14:40

jak to sie konczy kolo dwumasowe ? co tam jest takiego, ze sie konczy ?
Jary - 7 Styczeń 2009, 15:12

Marek napisał/a:
A może po prostu dwumasowe koło się kończy...


Wtedy są zupełnie inne objawy .

Oleandro - 7 Styczeń 2009, 15:30

apurc,

apurc napisał/a:
Zauważyłem dziwne stukniecie (uderzenie) w momencie rozruchu silnika jak i jego gaszeniu. Co to może być do cholerki jasnej


borykam sie obecnie z identycznym problemem

przy odpalaniu jest szarpniecie a przy gaszeniu silnika czasem wydobywa sie jakby piskliwy dzwiek

dodam, ze wszsytkie poduszki zostaly wymienione i nic sie nie zmienilo (dwie pod silnikiem i jedna pod skrzynia)

telepie mi sie juz tak samo od ponad 40 000 km, dodatkowo jak dodaje i odejmuje naprzemiennie gazu na luzie to delikatnie czuc jak auto sie kiwa

bylem podpiac auto pod kompa i zrobic diagnostyke, w centrum diesla Bojarski w Gryfinie, bledow nie bylo a gosciu mi mowil, ze wtrysk na 3 garku moze lekko lac, ale nie musi...

powiedzial, ze na kompie wychodzi lekka odchylka od normy, ale po wyciagnieciu moze sie okazac, ze wszystko jest ok i on juz za to nie bierze odpowiedzialnosci a ja za to place...

...tu zostalem rozbawiony, bo powiedzial mi, ze powyciagaja mi wtryski i zregeneruja (po sciagnieciu plastikowej pokrywy silnika wszystko wyglada jak nowe, nikt tego od nowosci nie dotykal, ani swiec, ani wtryskow), ale powtarzal 30 razy, ze nie gwarantuje, ze szarpniecia ustana po zregenerowaniu wtryskow...

czyli, ze co pytam spermechaniora, on odparl, ze moze mnie umowic na wizyte na nastepny dzien!

zapytalem za ile taka przyjemnosc?

odparl 2000 pln , gora 2500 pln (wyciagniecie wtryskow, wymiana koncowek i uszczelek, wsadzenie i ponowne uszczelnienie)

zapytalem go czy za 2500 pln chce mi rozebrac silnik i powymieniac cos co moze okazac sie dobre i skasowac 2500 pln?

odparl, ze w sumie to tak...

kocham specjalistow...

apurc napisał/a:
Przejechałem dzisiaj odcinek ok. 25km w temperaturze -17st. a samochód nie przekroczył 55st. Czy to normalne w CDI (wymieniony termostat;)?


Nagrzac CDi w minusowych temperatuturach to nie lada wyzwanie, nawet z dogrzewaczem, te silniki sa na maksa zimne i zima jak ktos robi krotkie trazy to nie wierze, ze auto dogrzeje sie do temperatury eksploatacyjnej

Mi osobiscie przy obecnych temperaturach auto dogrzewa sie do 80 st jeynie w trasie i to nie krotkiej!

btx - 7 Styczeń 2009, 15:41

Jary, jakie sa objawy jak niby sie konczy kolo dwumasowe ? i co tam jest w tym kole takiego, ze sie konczy ?
ttoip - 7 Styczeń 2009, 17:39

btx napisał/a:
Jary, jakie sa objawy jak niby sie konczy kolo dwumasowe ? i co tam jest w tym kole takiego, ze sie konczy ?


Tu poczytaj: http://www.motofakty.pl/a..._zamachowe.html

i tutaj zobacz film i będziesz wszystko wiedział : http://www.motofocus.pl/t...obacz-film.html

w tym układzie to chyba sprężyny się męczą !!
PZDR

Jary - 7 Styczeń 2009, 18:56

ttoip napisał/a:
w tym układzie to chyba sprężyny się męczą


Dokładnie tak :idea: (podobnie jak w tarczach sprzęgła wyposażonych w tłumik drgań skrętnych ), chyba że amortyzacja jest hydrauliczna .

ttoip - 7 Styczeń 2009, 19:16

Dokładnie tak :idea: (podobnie jak w tarczach sprzęgła wyposażonych w tłumik drgań skrętnych ), chyba że amortyzacja jest hydrauliczna .[/quote]


no a jak jest w "mietasie" sprężynowa czy hydrauliczna ??

Jary - 8 Styczeń 2009, 06:41

ttoip napisał/a:
jak jest w "mietasie" sprężynowa czy hydrauliczna ??


W mietasie to nie wiem :P A w Mercedesie jest sprężynowe koło dwu masowe :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group