Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
Dziwne stuknięcie przy odpaleniu i gaszeniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
apurc
C 200 CDI
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 22:08 Dziwne stuknięcie przy odpaleniu i gaszeniu silnika
|
|
|
I znowu coś się dzieje. Nie mam szczęścia do tego merca. Zauważyłem dziwne stukniecie (uderzenie) w momencie rozruchu silnika jak i jego gaszeniu. Co to może być do cholerki jasnej:(.
Jak nie termostat to dogrzewacz jak nie dogrzewacz to jakieś stukanie w zawiszeniu a teraz przy odpalaniu i gaszeniu (lista jest dużo dłuższa). Co za pech:(
Czyżby to wina temperatury??? Za oknem -19st.
Jeszcze jedno pytanko przy okazji. Przejechałem dzisiaj odcinek ok. 25km w temperaturze -17st. a samochód nie przekroczył 55st. Czy to normalne w CDI (wymieniony termostat;)?
Liczę na fachową pomoc:)
Pozdrawiam
C200 CDI 99r. |
|
|
|
|
maciejp
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 57 Skąd: mazowieckie, Marki
|
Wysłany: 5 Styczeń 2009, 23:20
|
|
|
Nie napisałeś gdzie słychać to uderzenie. Mogą być poduszki silnika, skrzyni, a może mocowanie wydechu puściło i rura lub tłumik uderza o podłogę. Najlepiej poproś kogoś o rozruch a Ty patrz i słuchaj.
Powodzenia |
_________________ C 200D '95 Elegance
WDB2021201A299413
|
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 03:01
|
|
|
Możliwe, że poduszka lub coś na łączeniu tłumików.
Odnośnie nagrzewania to mam tak, że w trasie lepiej trzyma temperaturę, ale przy mrozie -14 st. nie wchodzi na 80 st. (góra 75). Jak stanę i chodzi dmuchawa (grzeję) to wskazówka momentalnie schodzi nawet na 55 st.
One chyba tak mają (też robiłem latem termostat)
Te CDI robione są chyba nie na nasz klimat |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
apurc
C 200 CDI
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 07:08
|
|
|
maciejp napisał/a: | Nie napisałeś gdzie słychać to uderzenie. Mogą być poduszki silnika, skrzyni, a może mocowanie wydechu puściło i rura lub tłumik uderza o podłogę. Najlepiej poproś kogoś o rozruch a Ty patrz i słuchaj.
Powodzenia |
Uderzenie dochodzi z pod silnika. Przy rozruchu następuje w chwili zwolnienie kluczyka. Podobnie przy gaszeniu zakołysze delikatnie silnikiem i w tym momencie słychać stuknięcie. |
|
|
|
|
karpiarz4
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 13:30
|
|
|
tylko poduszki silnika |
_________________ W202 94' 136 KM AUTOMAT ELEGANCE TANIEC Z GWIAZDAMI |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 12:35
|
|
|
apurc napisał/a: | Uderzenie dochodzi z pod silnika. Przy rozruchu następuje w chwili zwolnienie kluczyka. Podobnie przy gaszeniu zakołysze delikatnie silnikiem i w tym momencie słychać stuknięcie. |
karpiarz4 napisał/a: | tylko poduszki silnika |
Potwierdzam, poduszki dają znać o sobie |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 14:24
|
|
|
A może po prostu dwumasowe koło się kończy... |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 14:40
|
|
|
jak to sie konczy kolo dwumasowe ? co tam jest takiego, ze sie konczy ? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 15:12
|
|
|
Marek napisał/a: | A może po prostu dwumasowe koło się kończy... |
Wtedy są zupełnie inne objawy . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 15:30
|
|
|
apurc,
apurc napisał/a: | Zauważyłem dziwne stukniecie (uderzenie) w momencie rozruchu silnika jak i jego gaszeniu. Co to może być do cholerki jasnej |
borykam sie obecnie z identycznym problemem
przy odpalaniu jest szarpniecie a przy gaszeniu silnika czasem wydobywa sie jakby piskliwy dzwiek
dodam, ze wszsytkie poduszki zostaly wymienione i nic sie nie zmienilo (dwie pod silnikiem i jedna pod skrzynia)
telepie mi sie juz tak samo od ponad 40 000 km, dodatkowo jak dodaje i odejmuje naprzemiennie gazu na luzie to delikatnie czuc jak auto sie kiwa
bylem podpiac auto pod kompa i zrobic diagnostyke, w centrum diesla Bojarski w Gryfinie, bledow nie bylo a gosciu mi mowil, ze wtrysk na 3 garku moze lekko lac, ale nie musi...
powiedzial, ze na kompie wychodzi lekka odchylka od normy, ale po wyciagnieciu moze sie okazac, ze wszystko jest ok i on juz za to nie bierze odpowiedzialnosci a ja za to place...
...tu zostalem rozbawiony, bo powiedzial mi, ze powyciagaja mi wtryski i zregeneruja (po sciagnieciu plastikowej pokrywy silnika wszystko wyglada jak nowe, nikt tego od nowosci nie dotykal, ani swiec, ani wtryskow), ale powtarzal 30 razy, ze nie gwarantuje, ze szarpniecia ustana po zregenerowaniu wtryskow...
czyli, ze co pytam spermechaniora, on odparl, ze moze mnie umowic na wizyte na nastepny dzien!
zapytalem za ile taka przyjemnosc?
odparl 2000 pln , gora 2500 pln (wyciagniecie wtryskow, wymiana koncowek i uszczelek, wsadzenie i ponowne uszczelnienie)
zapytalem go czy za 2500 pln chce mi rozebrac silnik i powymieniac cos co moze okazac sie dobre i skasowac 2500 pln?
odparl, ze w sumie to tak...
kocham specjalistow...
apurc napisał/a: | Przejechałem dzisiaj odcinek ok. 25km w temperaturze -17st. a samochód nie przekroczył 55st. Czy to normalne w CDI (wymieniony termostat;)?
|
Nagrzac CDi w minusowych temperatuturach to nie lada wyzwanie, nawet z dogrzewaczem, te silniki sa na maksa zimne i zima jak ktos robi krotkie trazy to nie wierze, ze auto dogrzeje sie do temperatury eksploatacyjnej
Mi osobiscie przy obecnych temperaturach auto dogrzewa sie do 80 st jeynie w trasie i to nie krotkiej! |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 15:41
|
|
|
Jary, jakie sa objawy jak niby sie konczy kolo dwumasowe ? i co tam jest w tym kole takiego, ze sie konczy ? |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 18:56
|
|
|
ttoip napisał/a: | w tym układzie to chyba sprężyny się męczą |
Dokładnie tak (podobnie jak w tarczach sprzęgła wyposażonych w tłumik drgań skrętnych ), chyba że amortyzacja jest hydrauliczna . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 7 Styczeń 2009, 19:16
|
|
|
Dokładnie tak (podobnie jak w tarczach sprzęgła wyposażonych w tłumik drgań skrętnych ), chyba że amortyzacja jest hydrauliczna .[/quote]
no a jak jest w "mietasie" sprężynowa czy hydrauliczna ?? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 06:41
|
|
|
ttoip napisał/a: | jak jest w "mietasie" sprężynowa czy hydrauliczna ?? |
W mietasie to nie wiem A w Mercedesie jest sprężynowe koło dwu masowe |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|