To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Dziwne stuknięcie przy odpaleniu i gaszeniu silnika

Marek - 8 Styczeń 2009, 15:29

Jary napisał/a:
Marek napisał/a:
A może po prostu dwumasowe koło się kończy...


Wtedy są zupełnie inne objawy .


Kolego Jary, możesz mi powiedzieć jakie są bojawy kończącego się koła dwumasowego? :mrgreen:
Z tego co wiem, słyszałem i widziałem na własne oczy to stuki przy gaszeniu, odpalaniu i inne podobne wariacje. Na dodatek jeszcze jeden kolega powiedział że wymienił wszystkie poduchy i dalej łomocze... Poza tym wszystkim z opisu tekstowego, bez oglądania auta ciężko jest je uzdrowić albo powiedzieć co jest grane - jak wszyscy dyskutujemy sobie 8)

Mi się wydaje że to koło.. a co jest to trudno wyczuć.

Pozdrawiam wszystkich :)

Nex@pl - 8 Styczeń 2009, 15:51

U mnie kończące sie koło dwumasowe w Vito objawia się "żabkowaniem silnika", im bardziej zużytye, tym wiekszy luz ma. Jezeli kończy się "w dobrą" stronę.
ttoip - 8 Styczeń 2009, 17:27

hmm, wydaje mi się że kończące się koło dwumasowe spowoduje pojawienie się - wzrost wibracji podczas pracy silnika , tak na zdrowy rozum , jak jest w rzeczywistości nie mam pojecia , i szczerze mówiąc wolałbym się nie dowiedzieć , przynajmniej naocznie !!
PZDR

Jary - 8 Styczeń 2009, 18:56

Marek napisał/a:
możesz mi powiedzieć jakie są bojawy kończącego się koła dwumasowego?

Np. takie
Nex@pl napisał/a:
U mnie kończące sie koło dwumasowe w Vito objawia się "żabkowaniem silnika",

Poza tym stuki przy wyciskaniu sprzęgła, szarpanie przy zmianie biegów (podobnie jak przy zużytych łącznikach elastycznych wału napędowego), uruchamianiu i gaszeniu silnika, itp.
ttoip napisał/a:
wydaje mi się że kończące się koło dwumasowe spowoduje pojawienie się - wzrost wibracji podczas pracy silnika

Praktycznie jest to niemożliwe ponieważ obie masy koła są osadzone : 1 na wale korbowym , 2 na wałku skrzyni biegów. Ale wszystko jest możliwe :wink:

A Kolega ttoip podawał na poprzedniej stronie linki :!: po co :?:

Marek - 8 Styczeń 2009, 19:18

Jary napisał/a:
Marek napisał/a:
możesz mi powiedzieć jakie są bojawy kończącego się koła dwumasowego?

Np. takie
Nex@pl napisał/a:
U mnie kończące sie koło dwumasowe w Vito objawia się "żabkowaniem silnika",

Poza tym stuki przy wyciskaniu sprzęgła, szarpanie przy zmianie biegów (podobnie jak przy zużytych łącznikach elastycznych wału napędowego), uruchamianiu i gaszeniu silnika, itp.
ttoip napisał/a:
wydaje mi się że kończące się koło dwumasowe spowoduje pojawienie się - wzrost wibracji podczas pracy silnika

Praktycznie jest to niemożliwe ponieważ obie masy koła są osadzone : 1 na wale korbowym , 2 na wałku skrzyni biegów. Ale wszystko jest możliwe :wink:

A Kolega ttoip podawał na poprzedniej stronie linki :!: po co :?:


OK - dzięki za odpowiedź. Wszystko jest fajnie i wszystko prawda ale byłem świadkiem jak w znajomego Passacie B5 FL (wiem, passat to nie MB ale koło ma takie same) przy gaszeniu i uruchamianiu koło łomotało jak głupie - gościu oczywiście wymieniał wcześniej poduszki ale skończyło się wymianą koła i sprzęgła.

Sumując: proponuję przy takich stukach dokładnie osłuchać okolice skrzyni biegów.
p.s. nie wiem czy ktoś widział takie rozwalone koło dwumasowe - sprężyny wcale nie trzymają a dwie masy latają sobie bez oporu. Tak przynajmniej było w tym Passku.

Pozdrowienia

Jary - 8 Styczeń 2009, 20:59

Marek napisał/a:
proponuję przy takich stukach dokładnie osłuchać okolice skrzyni biegów.

Najrozsądniejsze wyjście, bo zza klawiatury nic nie widać i nie słychać a i określenia i umiejscowienia dźwięków też bywają różne .

Marek - 8 Styczeń 2009, 21:46

Jary napisał/a:
Marek napisał/a:
proponuję przy takich stukach dokładnie osłuchać okolice skrzyni biegów.

Najrozsądniejsze wyjście, bo zza klawiatury nic nie widać i nie słychać a i określenia i umiejscowienia dźwięków też bywają różne .


Też prawda 8) :mb:

Pozdrowienia dla wszystkich :D

Oleandro - 9 Styczeń 2009, 09:54

Marek,

u mnie trzesie sie silnik i pisk z halasem takze pochodzi jakby z bloku silnika a nie z okolic gdzie znajduje sie skrzynia

to moze byc uszkodzone kolo masowe?

czesc odpowiedzialna za tlumienie drgan od strony silnika?

czy ktos kiedys robil kolo masowe w cdi?

jesli tak to jaki koszt i jakie byly objawy zuzycia?

pzdr

Marek - 17 Styczeń 2009, 16:50

Oleandro

Czy to koło - trudno powiedzieć, bardzo możliwe że to ono daje już o sobie znać - najlepiej pojedź do warsztatu, niech osłuchają, popatrzą i się wypowiedzą.

Wiesz - nie słysząc i nie widząc auta ciężko powiedzieć czy to koło..

Pozdrowienia i trafnej diagnozy.

btx - 4 Luty 2009, 23:26

U mnie po zgaszeniu auta po jakiejs minucie - dwoch cos strzela. Takie uderzenie jakby ktos uderzyl rurka metalowa w wal napedowy. Tylko slychac to gdzies kolo skrzyni. Mam wrazenie, ze to cos z kolem dwumasowym. Tym bardziej, ze jakis koles kiedys powiedzial mi przypadkiem, ze kolo dwumasowe siada powoli. Sluszne mam podejrzenia ?
Co tam ewentualnie jest takiego, ze wydaje taki dziwny odgłos ?
pozdr

Jary - 5 Luty 2009, 07:48

btx napisał/a:
Co tam ewentualnie jest takiego, ze wydaje taki dziwny odgłos


Gdybyś auta się nie wstydził i umieścił je w ... np. podpisie ..... to łatwiej było by zgadywać :wink:

btx - 5 Luty 2009, 09:37

ok, jest juz w podpisie
Jary - 5 Luty 2009, 11:19

Sprawdź na początek łączniki elastyczne przy skrzyni i moście one szybciej siadają od koła.
btx - 5 Luty 2009, 13:16

i przez te tuleje gumowe bylby taki stuk ?
ttoip - 5 Luty 2009, 13:49

btx napisał/a:
U mnie po zgaszeniu auta po jakiejs minucie - dwoch cos strzela.
pozdr



... po minucie od zgaszenia ... , dziwne , .. może katalizator sie kurczy , ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group