To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - C180 zadławia się na wolnych obrotach

espritek - 13 Styczeń 2009, 21:37
Temat postu: C180 zadławia się na wolnych obrotach
Witam zainteresowanych ponownie poruszam temat (wolnych obrotów ) trzepałem forum kilka miesięcy i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na temat zadławiania się silnika na wolnych obrotach moja Celina nie posiada przepływomierza tylko tak zwany system PMS na zimnym silniku jest ok ,zaczyna gdy silnik złapie około 80 stopni obroty zaczynają spadać nawet do 500 obr.min. bardzo mnie to wk...... irytuje wymienione świece i przewody odłączany akumulator , diagnostyka i czyszczenie przepustnicy i nic nie pomogło dodam że auto nie GAZOWANE wymieniłem zaworki na listwie wtryskowej (z innego sprawnego MB przełożone na chwilę ) nic z tego i do dzisiejszego dnia nie znalazłem odpowiedzi
co jeszcze mogę zrobić ( może sprzedać !!! )

comza - 13 Styczeń 2009, 22:16

Możesz podjechać na kompa celem odczytania błędów?
Czy może już to zrobiłeś i nic nie znalazło?

kostek - 14 Styczeń 2009, 08:20

a jak wymieniałes swiece, wszystkie były równomiernie wypalone?? Byc moze przyczyna lezy po stronie cewki.
U mnie po wykapaniu przepustnicy i skasowaniu błedów na kompie wszytsko wrócilo do normy :?

Adaśko - 14 Styczeń 2009, 09:32

Może również być to silniczek krokowy jak już wszystko sprawdziłeś. Po przeczyszczeniu przepustnicy powinieneś mieć przez jakiś czas wyższe obroty, a tu są za niskie, więc może silniczek kończy się, albo zacina się.
espritek - 14 Styczeń 2009, 19:02

Witam . na kompie byłem i nic co do świec niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wyglądały , faktycznie po myciu przepustnicy była lekka poprawa ale niestety na krótko zaledwie kilka godzin , natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie . Kwestia jeszcze komputerka diagnostyka robiona byłą na CAR SOFCIE i powiem szczerze ze dziwnie to wyglądało może jakieś inne sposoby diagnostyki by pomogły :mb:
Nex@pl - 15 Styczeń 2009, 08:37

espritek napisał/a:
Witam . na kompie byłem i nic co do świec niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wyglądały , faktycznie po myciu przepustnicy była lekka poprawa ale niestety na krótko zaledwie kilka godzin , natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie . Kwestia jeszcze komputerka diagnostyka robiona byłą na CAR SOFCIE i powiem szczerze ze dziwnie to wyglądało może jakieś inne sposoby diagnostyki by pomogły :mb:


W salonie MB podłączenie pod komputer to chyba 100PLN, najtaniej u henia czy innego zenka widywałem po 50PLN. Potrzebny jest StarDiagnosis albo chociaż HHT.

Adaśko - 15 Styczeń 2009, 08:52

Może to banał, ale jak z filtrami? Konkretnie chodzi mi o filtr paliwa. Ponadto czy wokół kolektora ssącego nie ma jakiegoś wężyka wypiętego, przez co ciągnąłby lewe powietrze, obejrzyj dokładnie sam kolektor ssący, czy nie jest gdzieś pęknięty.
Marcin Pop. - 16 Styczeń 2009, 09:11

Adaśko napisał/a:
silniczek krokowy


Nie ma czegoś takiego w w202 (ale każdy wie o co chodzi). O tym było sporo na forum.

espritek napisał/a:
natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie


Sprawdź jeszcze drożność kanałów od podciśnienia w przepustnicy i drożność przewodów od podciśnienia.
Czy obudowa plastikowa łącząca przepustnicę z kolektorem ssącym nie jest nigdzie pęknięta??? Jaki jest stan uszczelki gumowej na niej, nie jest np. przecięta???

espritek - 16 Styczeń 2009, 15:38

:? kolektor obejrzałem i jest cały , zresztą jak by był pęknięty to kulałby cały czas a nie tylko jak się rozgrzeje filtry i płyny wymieniałem na ostatnim przeglądzie , co do węży podciśnieniowych no tak do końca nie sprawdziłem , ale podejrzewam że efekt byłby podobny nawet jak silnik zimny o on dopiero głupieje jak się rozgrzeje z domysłów domniemam że to może jakiś czujnik temperatury , sprawdzę to ale na razie nie mam czasu będę jeszcze podejmował kroki i was informował :mb:
Adaśko - 16 Styczeń 2009, 16:03

No to jeszcze dwie rzeczy mi przychodzą do głowy, przytkany kat, albo sonda fiksuje.
espritek - 16 Styczeń 2009, 20:08

Adaśko napisał/a:
przytkany kat


to by trochę na mocy stracił , a kopa to jak na 1.8L to porządnego ma
Adaśko napisał/a:
albo sonda fiksuje


sondę i inne czujniki , generalnie na całą diagnostykę jestem umówiony w czwartek wieczorem z gościem z serwisu BOSCH niby się tym zajmuje :wink: zobaczymy ,ale ględził coś o adaptacji przepustnicy
pacjęt jest pewny swego bo powiedział że jak nie znajdzie usterki to kasy nie weźmie :lol:

Marcin Pop. - 17 Styczeń 2009, 12:23

espritek napisał/a:
ale ględził coś o adaptacji przepustnicy


też może to być przyczyna.

Anie rozbierałeś czasami sam przepustnicy??? (czarna pokrywa itd..)?????

espritek - 17 Styczeń 2009, 17:22

Marcin Pop. napisał/a:
Anie rozbierałeś czasami sam przepustnicy???


samemu nic nie grzebałem zobaczymy w czwartek co powie gość od diagnostyki .

m00n - 17 Styczeń 2009, 17:40

radze podpiac sie pod star diagnosis, ja knic nie wykryje to popros o adaptacje przepustnicy, a jak sie ma przeplywomierz ?
espritek - 17 Styczeń 2009, 17:47

m00n napisał/a:
a jak sie ma przeplywomierz ?


Moja :mb: nie ma przepływomierza ma system zasilania PMS



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group