Przesunięty przez: Łukasz 14 Luty 2012, 18:07 |
C180 zadławia się na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 13 Styczeń 2009, 21:37 C180 zadławia się na wolnych obrotach
|
|
|
Witam zainteresowanych ponownie poruszam temat (wolnych obrotów ) trzepałem forum kilka miesięcy i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na temat zadławiania się silnika na wolnych obrotach moja Celina nie posiada przepływomierza tylko tak zwany system PMS na zimnym silniku jest ok ,zaczyna gdy silnik złapie około 80 stopni obroty zaczynają spadać nawet do 500 obr.min. bardzo mnie to wk...... irytuje wymienione świece i przewody odłączany akumulator , diagnostyka i czyszczenie przepustnicy i nic nie pomogło dodam że auto nie GAZOWANE wymieniłem zaworki na listwie wtryskowej (z innego sprawnego MB przełożone na chwilę ) nic z tego i do dzisiejszego dnia nie znalazłem odpowiedzi
co jeszcze mogę zrobić ( może sprzedać !!! ) |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 13 Styczeń 2009, 22:16
|
|
|
Możesz podjechać na kompa celem odczytania błędów?
Czy może już to zrobiłeś i nic nie znalazło? |
|
|
|
|
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 08:20
|
|
|
a jak wymieniałes swiece, wszystkie były równomiernie wypalone?? Byc moze przyczyna lezy po stronie cewki.
U mnie po wykapaniu przepustnicy i skasowaniu błedów na kompie wszytsko wrócilo do normy |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 09:32
|
|
|
Może również być to silniczek krokowy jak już wszystko sprawdziłeś. Po przeczyszczeniu przepustnicy powinieneś mieć przez jakiś czas wyższe obroty, a tu są za niskie, więc może silniczek kończy się, albo zacina się. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 19:02
|
|
|
Witam . na kompie byłem i nic co do świec niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wyglądały , faktycznie po myciu przepustnicy była lekka poprawa ale niestety na krótko zaledwie kilka godzin , natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie . Kwestia jeszcze komputerka diagnostyka robiona byłą na CAR SOFCIE i powiem szczerze ze dziwnie to wyglądało może jakieś inne sposoby diagnostyki by pomogły |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Styczeń 2009, 08:37
|
|
|
espritek napisał/a: | Witam . na kompie byłem i nic co do świec niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wyglądały , faktycznie po myciu przepustnicy była lekka poprawa ale niestety na krótko zaledwie kilka godzin , natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie . Kwestia jeszcze komputerka diagnostyka robiona byłą na CAR SOFCIE i powiem szczerze ze dziwnie to wyglądało może jakieś inne sposoby diagnostyki by pomogły |
W salonie MB podłączenie pod komputer to chyba 100PLN, najtaniej u henia czy innego zenka widywałem po 50PLN. Potrzebny jest StarDiagnosis albo chociaż HHT. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15 Styczeń 2009, 08:52
|
|
|
Może to banał, ale jak z filtrami? Konkretnie chodzi mi o filtr paliwa. Ponadto czy wokół kolektora ssącego nie ma jakiegoś wężyka wypiętego, przez co ciągnąłby lewe powietrze, obejrzyj dokładnie sam kolektor ssący, czy nie jest gdzieś pęknięty. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 16 Styczeń 2009, 09:11
|
|
|
Adaśko napisał/a: | silniczek krokowy |
Nie ma czegoś takiego w w202 (ale każdy wie o co chodzi). O tym było sporo na forum.
espritek napisał/a: | natomiast zaobserwowałem pewną rzecz - w momencie gdy silnik się zdławi to silnik krokowy w przepustnicy uchyla ją na jakieś 1 może 2 stopnie |
Sprawdź jeszcze drożność kanałów od podciśnienia w przepustnicy i drożność przewodów od podciśnienia.
Czy obudowa plastikowa łącząca przepustnicę z kolektorem ssącym nie jest nigdzie pęknięta??? Jaki jest stan uszczelki gumowej na niej, nie jest np. przecięta??? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 16 Styczeń 2009, 15:38
|
|
|
kolektor obejrzałem i jest cały , zresztą jak by był pęknięty to kulałby cały czas a nie tylko jak się rozgrzeje filtry i płyny wymieniałem na ostatnim przeglądzie , co do węży podciśnieniowych no tak do końca nie sprawdziłem , ale podejrzewam że efekt byłby podobny nawet jak silnik zimny o on dopiero głupieje jak się rozgrzeje z domysłów domniemam że to może jakiś czujnik temperatury , sprawdzę to ale na razie nie mam czasu będę jeszcze podejmował kroki i was informował |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Styczeń 2009, 16:03
|
|
|
No to jeszcze dwie rzeczy mi przychodzą do głowy, przytkany kat, albo sonda fiksuje. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 16 Styczeń 2009, 20:08
|
|
|
Adaśko napisał/a: | przytkany kat |
to by trochę na mocy stracił , a kopa to jak na 1.8L to porządnego ma
Adaśko napisał/a: | albo sonda fiksuje |
sondę i inne czujniki , generalnie na całą diagnostykę jestem umówiony w czwartek wieczorem z gościem z serwisu BOSCH niby się tym zajmuje zobaczymy ,ale ględził coś o adaptacji przepustnicy
pacjęt jest pewny swego bo powiedział że jak nie znajdzie usterki to kasy nie weźmie |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 12:23
|
|
|
espritek napisał/a: | ale ględził coś o adaptacji przepustnicy |
też może to być przyczyna.
Anie rozbierałeś czasami sam przepustnicy??? (czarna pokrywa itd..)????? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 17:22
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Anie rozbierałeś czasami sam przepustnicy??? |
samemu nic nie grzebałem zobaczymy w czwartek co powie gość od diagnostyki . |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 17:40
|
|
|
radze podpiac sie pod star diagnosis, ja knic nie wykryje to popros o adaptacje przepustnicy, a jak sie ma przeplywomierz ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 17:47
|
|
|
m00n napisał/a: | a jak sie ma przeplywomierz ? |
Moja nie ma przepływomierza ma system zasilania PMS |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
|