To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik M.111.920 a silnik M.111.921 ??

espritek - 18 Styczeń 2009, 13:39
Temat postu: Silnik M.111.920 a silnik M.111.921 ??
Witam forumowiczów po raz kolejny nie odnalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie : Jaka jest różnica w silnikach 1.8l oznaczenie M.111.920 a M.111.921 i w jaki sposób określić to we własnym samochodzie (czasem przydatne podczas kupowania części ) :?: :?:
Marek - 18 Styczeń 2009, 14:04

Hej.
Mam silnik M111.921 więc mogę Ci powiedzieć co ten silnik inaczej. Różnica jest taka że M111.921 ma plastykowy kolektor ssący i trochę inaczej poprowadzony dolot powietrza. Wydaje mi się też że ma troszkę inny kształt pokrywy zaworów, chyba inne cewki zapłonowe, przepustnicę sterowaną elektronicznie. Następna sprawa to 921 ma zmienną fazę rozrządu.
Dół silnika jest na bank identyczny.

Więcej różnic chyba nie widzę - musiałbym trochę pownikać mocniej żeby coś więcej wypisać.

Pozdrowienia.

carlos - 18 Styczeń 2009, 14:29

EPC prawdę powie :mrgreen:
trocin - 18 Styczeń 2009, 15:04

M111.920
Operating method: four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst)
Maximum torque: 170 Nm at 4200 /min
Valve operation: 2 top camshafts
Mixture formation: microprocessor-controlled injection system with pressure sensor (P engine-~ control)
Dynamo: three-phase AC / 980 W
Ignition: ignition mapping control

M111.921 (from 06.97)
Operating method: four-stroke Otto (w. exhaust pipe injection, waste gas purif. plant w. contr. 3-way catalizer)
Maximum torque: 170 Nm at 3700 - 4500 /min
Valve operation: 2 aloft cam-shaft (admission-cam-shaft adjustable)
Mixture formation: microprocessor controlled injection device with hot- film air mass control (HFM)
Dynamo: Rotary current / 1260 W
Ignition: ignition performance graph

espritek - 18 Styczeń 2009, 18:57

trocin, no to się rozpisałeś , może to ktoś przetłumaczy :wink:
Marcin Pop. - 19 Styczeń 2009, 11:22

M111.920
trocin napisał/a:
Mixture formation: microprocessor-controlled injection system with pressure sensor (P engine-~ control)

- to chyba czujnik ciśnienia

M111.921
trocin napisał/a:
Mixture formation: microprocessor controlled injection device with hot- film air mass control (HFM)

- to chyba tzw. przepływomierz

gumolyt - 19 Styczeń 2009, 11:55

no i oczywiście sterowanie 920 na hybrydzie PMS, 921 na HFM
Marcin Pop. - 19 Styczeń 2009, 12:04

gumolyt napisał/a:
no i oczywiście sterowanie 920 na hybrydzie PMS, 921 na HFM


920: dlaczego hybryda??? :shock:

gumolyt - 19 Styczeń 2009, 13:05

Marcin Pop. napisał/a:
920: dlaczego hybryda???
tak potocznie się nazywa układ sterujący cewkami, wtryskami w dodatku pomiaszany jeszcze z podciśnieniem zalany takim specjalnym żelem antywstrząsowym i wodoodpornym :) nie chodzi o napęd spalinowo-elektryczny :wink:
Camel- - 19 Styczeń 2009, 16:38

A no właśnie, post Trocina mówi wszystko ;) Po prostu 921 to silnik "po lifcie" :)
espritek - 19 Styczeń 2009, 19:52

Camel- napisał/a:
Po prostu 921 to silnik "po lifcie"


NO i oto chodziło podziękował :wink:

Marcin Pop. - 20 Styczeń 2009, 12:53

trocin napisał/a:
M111.921 (from 06.97)

phan - 26 Styczeń 2009, 14:12

Pozwoliłem sobie skopiować VIN kolegi espritek, masz identyczne auto jak ja, też mam kombi 1.8 esprit, z tym że mój jest z 01.07.96 a Twój 17.07.96 czyli jak nie trudno policzyć masz nowszy (obaj mamy przed liftingiem) z tym że Ty masz silnik 920 a ja 921. Wiec nie do końca silnik 921 jest od wersji po lifcie bo ja go nie mam. Chyba że do automatów 5 biegowych (taki mam) wkładali już ten nowszy silnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group