Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:59 |
Silnik M.111.920 a silnik M.111.921 ?? |
Autor |
Wiadomość |
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 13:39 Silnik M.111.920 a silnik M.111.921 ??
|
|
|
Witam forumowiczów po raz kolejny nie odnalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie : Jaka jest różnica w silnikach 1.8l oznaczenie M.111.920 a M.111.921 i w jaki sposób określić to we własnym samochodzie (czasem przydatne podczas kupowania części ) |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 14:04
|
|
|
Hej.
Mam silnik M111.921 więc mogę Ci powiedzieć co ten silnik inaczej. Różnica jest taka że M111.921 ma plastykowy kolektor ssący i trochę inaczej poprowadzony dolot powietrza. Wydaje mi się też że ma troszkę inny kształt pokrywy zaworów, chyba inne cewki zapłonowe, przepustnicę sterowaną elektronicznie. Następna sprawa to 921 ma zmienną fazę rozrządu.
Dół silnika jest na bank identyczny.
Więcej różnic chyba nie widzę - musiałbym trochę pownikać mocniej żeby coś więcej wypisać.
Pozdrowienia. |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 14:29
|
|
|
EPC prawdę powie |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
trocin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 152 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 15:04
|
|
|
M111.920
Operating method: four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst)
Maximum torque: 170 Nm at 4200 /min
Valve operation: 2 top camshafts
Mixture formation: microprocessor-controlled injection system with pressure sensor (P engine-~ control)
Dynamo: three-phase AC / 980 W
Ignition: ignition mapping control
M111.921 (from 06.97)
Operating method: four-stroke Otto (w. exhaust pipe injection, waste gas purif. plant w. contr. 3-way catalizer)
Maximum torque: 170 Nm at 3700 - 4500 /min
Valve operation: 2 aloft cam-shaft (admission-cam-shaft adjustable)
Mixture formation: microprocessor controlled injection device with hot- film air mass control (HFM)
Dynamo: Rotary current / 1260 W
Ignition: ignition performance graph |
_________________ S124 E220T '94
W202 C250D Elegance automat '94
Suzuki Vitara - zabawka 4x4
C124 230CE, S210 E290TD, W140 500SEL - ex |
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 18:57
|
|
|
trocin, no to się rozpisałeś , może to ktoś przetłumaczy |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 11:22
|
|
|
M111.920
trocin napisał/a: | Mixture formation: microprocessor-controlled injection system with pressure sensor (P engine-~ control) |
- to chyba czujnik ciśnienia
M111.921
trocin napisał/a: | Mixture formation: microprocessor controlled injection device with hot- film air mass control (HFM) |
- to chyba tzw. przepływomierz |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 11:55
|
|
|
no i oczywiście sterowanie 920 na hybrydzie PMS, 921 na HFM |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 12:04
|
|
|
gumolyt napisał/a: | no i oczywiście sterowanie 920 na hybrydzie PMS, 921 na HFM |
920: dlaczego hybryda??? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 13:05
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | 920: dlaczego hybryda??? | tak potocznie się nazywa układ sterujący cewkami, wtryskami w dodatku pomiaszany jeszcze z podciśnieniem zalany takim specjalnym żelem antywstrząsowym i wodoodpornym nie chodzi o napęd spalinowo-elektryczny |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 16:38
|
|
|
A no właśnie, post Trocina mówi wszystko Po prostu 921 to silnik "po lifcie" |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
espritek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 369 Skąd: iława
|
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 19:52
|
|
|
Camel- napisał/a: | Po prostu 921 to silnik "po lifcie" |
NO i oto chodziło podziękował |
_________________ W208 V8
W638 108D
C180T ESPRIT 96 LPG .EX
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 20 Styczeń 2009, 12:53
|
|
|
trocin napisał/a: | M111.921 (from 06.97) |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 14:12
|
|
|
Pozwoliłem sobie skopiować VIN kolegi espritek, masz identyczne auto jak ja, też mam kombi 1.8 esprit, z tym że mój jest z 01.07.96 a Twój 17.07.96 czyli jak nie trudno policzyć masz nowszy (obaj mamy przed liftingiem) z tym że Ty masz silnik 920 a ja 921. Wiec nie do końca silnik 921 jest od wersji po lifcie bo ja go nie mam. Chyba że do automatów 5 biegowych (taki mam) wkładali już ten nowszy silnik. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
|