To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - silnik gaśnie

radoslaw - 21 Styczeń 2009, 14:18
Temat postu: silnik gaśnie
Mam C200 z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293).
Użytkuje go już 3 lata instalację gazową montowałem zaraz po kupieniu . nie
miałem problemów z autem do chwili obecnej (przeglądy zgodnie z
zaleceniami).Ostatnio najpierw nie mógł się utrzymać na wolnych obrotach
, wskazówka obrotomierza wahała się prawie od zera do jakichś 1600-2000 obr i
bardzo często gasł. Takie objawy były i na benzynie i na gazie. A ostatnio
zgasł mi na amen. Byłem s stacji obsługi i podłączyłem komputer.
pokazał 2 błędy:
05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
W stacji nie mieli pewności co się dzieje i czy wymiana czujników coś
da.
Może ktoś z Was miał podobny problem i mi podpowie jak sobie z tym
poradzić i czy to na pewno jest to, bo po wizycie na stacji co prawda nic nie było
wymieniane i obroty wolne pływają i gaśnie ale jak jadę to wszystko jest
ok
z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Radosław

sewan - 21 Styczeń 2009, 15:30

Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK.

Marcin Pop. - 21 Styczeń 2009, 16:01

sewan napisał/a:
Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK.


Tak jest. Bardzo pdobny objaw do zabrudzonej przepustnicy. Sprawdź drożność kanałów podciśnieniowych w przepustnicy i w przewodach plastikowych :idea:

Możesz także odłączyć aku na 15 - 30 minut (np. podczas czyszczenia przepustnicy) U mnie "reset" pomógł.

inigo - 21 Styczeń 2009, 17:00

Jak nie pomoze samo czyszczenie przepustnicy, to trzeba ja na nowo zaprogramowac, sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia, badz sa przetarte . i jak poprzednicy sugerowali, wezyki podcisnienia przy przepustnicy.
Pozdrawiam

btx - 22 Styczeń 2009, 10:49

Cytat:
sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia

pod deklem jest czujnik temperatury cieczy chlodzacej.

05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
Przeplywomierz ???

73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.
Nie wiem dokladnie w ktorym on miejscu sie znajduje, ale koledzy z forum napewno beda wiedzieli, wiec napisza.

sewan - 22 Styczeń 2009, 10:57

btx napisał/a:
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.

Nie ma co sprawdzać - szkoda roboty. Jakby kabel był przerwany, silnika w ogóle nie można byłoby uruchomić.

A tak w ogóle - ani powyższe kody błędów ani ich opisy do niczego nie pasują. IMHO te błędy zapisały się kiedyś przypadkiem i nie mają nic wspólnego w objawami, o których tu dyskutujemy.

btx - 23 Styczeń 2009, 11:53

A gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu korbowego ?

Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik.

jjankiello - 23 Styczeń 2009, 11:56

btx napisał/a:
Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik.

Jeżeli odczyt z tego czujnika daje informację dla komputera o położeniu pierwszego cylindra (GMP, regulacja zapłonu), to silnik nie zagada. :idea:

W TDI VW np. sygnał ten brany jest z czujnika podniesienia iglicy pierwszego wtrysku (do wtrysku dochodzi kabelek). Jak kabelek przetniemy, silnik przestanie chodzić...

radoslaw - 29 Styczeń 2009, 14:29

czujnik położenia wału został wymieniony na nowy
Przepustnica sprawdzona i przeczyszczona
dalej jest tak samo , chociaż nie ma problemu z uruchomieniem.
A po nagrzaniu nie utrzymuje wolnych obrotów i Gaśnie .
Co prawda zabrałem go już od tego mechanika
Czy to może być wina modułu sterowania silnikiem?
Sam juz nie wiem co mam o tym myśleć
Podpowiedzcie prosze

Pozdrawiam

Adaśko - 29 Styczeń 2009, 15:11

Przepływomierz spróbuj odłączyć i wtedy odpal, zobacz jakie będą obroty. Ponadto świece i kable są ok? Filtr powietrza itd. Są to pierdoły, ale czasami bardzo istotne :wink:
Jareklbn - 29 Styczeń 2009, 15:51

A silniczek krokowy tam jest :?: :?: :?:
radoslaw - 30 Styczeń 2009, 08:08

Przewody i świece i filtr są wymienione
jak odłączyć przepływomierz - na kostce?

[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 08:10 ]
jest w nim silnikkrokowy

pavel - 30 Styczeń 2009, 09:45

OVP kostke sprawdzilesz? (Over-Voltage Protection relay) .....
radoslaw - 30 Styczeń 2009, 11:04

odłączyłem przepływomierz i zaczął jeszcze gorzej pracować i gasnąć.
po podłączeniu wrócił do stanu poprzedniego

[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 11:05 ]
gdzie znajduje się kostka OVP

pavel - 30 Styczeń 2009, 11:11

W bagazniku obok bezpiecznikow.
OVP to duza kostka z bezpiecznikiem.
Mialem taki sam problem w moim poprzednim MB 190 E.
wymienilem kostke i bylo super.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group