Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:59
silnik gaśnie
Autor Wiadomość
radoslaw

Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: biała podlaska
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 14:18   silnik gaśnie

Mam C200 z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293).
Użytkuje go już 3 lata instalację gazową montowałem zaraz po kupieniu . nie
miałem problemów z autem do chwili obecnej (przeglądy zgodnie z
zaleceniami).Ostatnio najpierw nie mógł się utrzymać na wolnych obrotach
, wskazówka obrotomierza wahała się prawie od zera do jakichś 1600-2000 obr i
bardzo często gasł. Takie objawy były i na benzynie i na gazie. A ostatnio
zgasł mi na amen. Byłem s stacji obsługi i podłączyłem komputer.
pokazał 2 błędy:
05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
W stacji nie mieli pewności co się dzieje i czy wymiana czujników coś
da.
Może ktoś z Was miał podobny problem i mi podpowie jak sobie z tym
poradzić i czy to na pewno jest to, bo po wizycie na stacji co prawda nic nie było
wymieniane i obroty wolne pływają i gaśnie ale jak jadę to wszystko jest
ok
z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Radosław
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 15:30   

Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:01   

sewan napisał/a:
Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK.


Tak jest. Bardzo pdobny objaw do zabrudzonej przepustnicy. Sprawdź drożność kanałów podciśnieniowych w przepustnicy i w przewodach plastikowych :idea:

Możesz także odłączyć aku na 15 - 30 minut (np. podczas czyszczenia przepustnicy) U mnie "reset" pomógł.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
inigo 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 17:00   

Jak nie pomoze samo czyszczenie przepustnicy, to trzeba ja na nowo zaprogramowac, sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia, badz sa przetarte . i jak poprzednicy sugerowali, wezyki podcisnienia przy przepustnicy.
Pozdrawiam
_________________
c180 elegance `93 +LPG
WDB2020181F027901
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:49   

Cytat:
sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia

pod deklem jest czujnik temperatury cieczy chlodzacej.

05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
Przeplywomierz ???

73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.
Nie wiem dokladnie w ktorym on miejscu sie znajduje, ale koledzy z forum napewno beda wiedzieli, wiec napisza.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:57   

btx napisał/a:
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.

Nie ma co sprawdzać - szkoda roboty. Jakby kabel był przerwany, silnika w ogóle nie można byłoby uruchomić.

A tak w ogóle - ani powyższe kody błędów ani ich opisy do niczego nie pasują. IMHO te błędy zapisały się kiedyś przypadkiem i nie mają nic wspólnego w objawami, o których tu dyskutujemy.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 11:53   

A gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu korbowego ?

Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 11:56   

btx napisał/a:
Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik.

Jeżeli odczyt z tego czujnika daje informację dla komputera o położeniu pierwszego cylindra (GMP, regulacja zapłonu), to silnik nie zagada. :idea:

W TDI VW np. sygnał ten brany jest z czujnika podniesienia iglicy pierwszego wtrysku (do wtrysku dochodzi kabelek). Jak kabelek przetniemy, silnik przestanie chodzić...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
radoslaw

Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: biała podlaska
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 14:29   

czujnik położenia wału został wymieniony na nowy
Przepustnica sprawdzona i przeczyszczona
dalej jest tak samo , chociaż nie ma problemu z uruchomieniem.
A po nagrzaniu nie utrzymuje wolnych obrotów i Gaśnie .
Co prawda zabrałem go już od tego mechanika
Czy to może być wina modułu sterowania silnikiem?
Sam juz nie wiem co mam o tym myśleć
Podpowiedzcie prosze

Pozdrawiam
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 15:11   

Przepływomierz spróbuj odłączyć i wtedy odpal, zobacz jakie będą obroty. Ponadto świece i kable są ok? Filtr powietrza itd. Są to pierdoły, ale czasami bardzo istotne :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jareklbn 

Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 172
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 15:51   

A silniczek krokowy tam jest :?: :?: :?:
_________________
2.2cdi Elegance Selection TIPTRONIC:)
WDB2021331A814487
Gość Szerokości i Przyczepności, oceń Moja Gwiazdkę:)
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 10 Marzec 2009, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
radoslaw

Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: biała podlaska
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 08:08   

Przewody i świece i filtr są wymienione
jak odłączyć przepływomierz - na kostce?

[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 08:10 ]
jest w nim silnikkrokowy
_________________
C200 Espirt z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293).
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 09:45   

OVP kostke sprawdzilesz? (Over-Voltage Protection relay) .....
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
radoslaw

Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: biała podlaska
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 11:04   

odłączyłem przepływomierz i zaczął jeszcze gorzej pracować i gasnąć.
po podłączeniu wrócił do stanu poprzedniego

[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 11:05 ]
gdzie znajduje się kostka OVP
_________________
C200 Espirt z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293).
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 11:11   

W bagazniku obok bezpiecznikow.
OVP to duza kostka z bezpiecznikiem.
Mialem taki sam problem w moim poprzednim MB 190 E.
wymienilem kostke i bylo super.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 11