Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:59 |
silnik gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
radoslaw
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: biała podlaska
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 14:18 silnik gaśnie
|
|
|
Mam C200 z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293).
Użytkuje go już 3 lata instalację gazową montowałem zaraz po kupieniu . nie
miałem problemów z autem do chwili obecnej (przeglądy zgodnie z
zaleceniami).Ostatnio najpierw nie mógł się utrzymać na wolnych obrotach
, wskazówka obrotomierza wahała się prawie od zera do jakichś 1600-2000 obr i
bardzo często gasł. Takie objawy były i na benzynie i na gazie. A ostatnio
zgasł mi na amen. Byłem s stacji obsługi i podłączyłem komputer.
pokazał 2 błędy:
05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
W stacji nie mieli pewności co się dzieje i czy wymiana czujników coś
da.
Może ktoś z Was miał podobny problem i mi podpowie jak sobie z tym
poradzić i czy to na pewno jest to, bo po wizycie na stacji co prawda nic nie było
wymieniane i obroty wolne pływają i gaśnie ale jak jadę to wszystko jest
ok
z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Radosław |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 15:30
|
|
|
Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:01
|
|
|
sewan napisał/a: | Po pierwsze, zmień stację obsługi, bo to dupy a nie mechanicy, jak nie umieją pomóc.
Po drugie, przeczyść przepustnicę i wszystko będzie OK. |
Tak jest. Bardzo pdobny objaw do zabrudzonej przepustnicy. Sprawdź drożność kanałów podciśnieniowych w przepustnicy i w przewodach plastikowych
Możesz także odłączyć aku na 15 - 30 minut (np. podczas czyszczenia przepustnicy) U mnie "reset" pomógł. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
inigo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 17:00
|
|
|
Jak nie pomoze samo czyszczenie przepustnicy, to trzeba ja na nowo zaprogramowac, sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia, badz sa przetarte . i jak poprzednicy sugerowali, wezyki podcisnienia przy przepustnicy.
Pozdrawiam |
_________________ c180 elegance `93 +LPG
WDB2020181F027901 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:49
|
|
|
Cytat: | sprawdz czy kabelki od czujnikow, (pod plastikowym deklem z gwiazdą z przodu silnika) nie robia zwarcia |
pod deklem jest czujnik temperatury cieczy chlodzacej.
05- czujnik ciśnienia rury dolot.-poza zakresem
Przeplywomierz ???
73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.
Nie wiem dokladnie w ktorym on miejscu sie znajduje, ale koledzy z forum napewno beda wiedzieli, wiec napisza. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:57
|
|
|
btx napisał/a: | 73- czujnik obrotów/czujnik położenia -brak sygnału
Sprawdz czy sie kabelek nie oderwal od czujnika polozenia walu korbowego.
|
Nie ma co sprawdzać - szkoda roboty. Jakby kabel był przerwany, silnika w ogóle nie można byłoby uruchomić.
A tak w ogóle - ani powyższe kody błędów ani ich opisy do niczego nie pasują. IMHO te błędy zapisały się kiedyś przypadkiem i nie mają nic wspólnego w objawami, o których tu dyskutujemy. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 11:53
|
|
|
A gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu korbowego ?
Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 11:56
|
|
|
btx napisał/a: | Troche mi sie niechce wierzyc, ze bez tego czujnika auto nie odpali. Prawdopodobnie w tryb awaryjny wejdzie silnik. |
Jeżeli odczyt z tego czujnika daje informację dla komputera o położeniu pierwszego cylindra (GMP, regulacja zapłonu), to silnik nie zagada.
W TDI VW np. sygnał ten brany jest z czujnika podniesienia iglicy pierwszego wtrysku (do wtrysku dochodzi kabelek). Jak kabelek przetniemy, silnik przestanie chodzić... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
radoslaw
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: biała podlaska
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 14:29
|
|
|
czujnik położenia wału został wymieniony na nowy
Przepustnica sprawdzona i przeczyszczona
dalej jest tak samo , chociaż nie ma problemu z uruchomieniem.
A po nagrzaniu nie utrzymuje wolnych obrotów i Gaśnie .
Co prawda zabrałem go już od tego mechanika
Czy to może być wina modułu sterowania silnikiem?
Sam juz nie wiem co mam o tym myśleć
Podpowiedzcie prosze
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 15:11
|
|
|
Przepływomierz spróbuj odłączyć i wtedy odpal, zobacz jakie będą obroty. Ponadto świece i kable są ok? Filtr powietrza itd. Są to pierdoły, ale czasami bardzo istotne |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Jareklbn
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 172 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
radoslaw
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: biała podlaska
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 08:08
|
|
|
Przewody i świece i filtr są wymienione
jak odłączyć przepływomierz - na kostce?
[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 08:10 ]
jest w nim silnikkrokowy |
_________________ C200 Espirt z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293). |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 09:45
|
|
|
OVP kostke sprawdzilesz? (Over-Voltage Protection relay) ..... |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
radoslaw
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: biała podlaska
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 11:04
|
|
|
odłączyłem przepływomierz i zaczął jeszcze gorzej pracować i gasnąć.
po podłączeniu wrócił do stanu poprzedniego
[ Dodano: 30 Styczeń 2009, 11:05 ]
gdzie znajduje się kostka OVP |
_________________ C200 Espirt z 96r 2l benzyna z instalacją gazową BRC(WDB2020201A408293). |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 11:11
|
|
|
W bagazniku obok bezpiecznikow.
OVP to duza kostka z bezpiecznikiem.
Mialem taki sam problem w moim poprzednim MB 190 E.
wymienilem kostke i bylo super. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
|