To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Przełacznik zaspolony świateł

Anonymous - 15 Listopad 2006, 21:18
Temat postu: Przełacznik zaspolony świateł
Cześć koledzy!
Dzisiaj przytafila mi sie przykra sparawa. Zaciął mi sie przełacznik wycieraczek. Tym bardziej przykra bo jechalem w deszczu :?
Wlaczylem na pozycje I , i tak juz zostalo...
Zablokowal sie i nie moge go przełaczyc. Podejrzewam, ze do jakas zapadka lub sprezynka w srodku sie zablokowala. Domyślam sie, ze ta czesc jest nierozbrajalna. Koszt nowej to ok. 500 pln. Macie moze jakis sposob zeby to rozkrecic i sprobowac naprawić?
Za wszystkie rady z gory serdecznie dziekuje!!![/code]

Lukas - 16 Listopad 2006, 09:06

Na allegro jest tego masa. Albo na tym forum albo na mercmania było dość szeroko omawiana sprawa włącznika wycieraczek.
Pozdrawiam i powodzenia

topol - 16 Listopad 2006, 09:07
Temat postu: Re: Przełacznik zaspolony świateł
helmi napisał/a:
Cześć koledzy!
Dzisiaj przytafila mi sie przykra sparawa. Zaciął mi sie przełacznik wycieraczek. Tym bardziej przykra bo jechalem w deszczu :?
Wlaczylem na pozycje I , i tak juz zostalo...
Zablokowal sie i nie moge go przełaczyc. Podejrzewam, ze do jakas zapadka lub sprezynka w srodku sie zablokowala. Domyślam sie, ze ta czesc jest nierozbrajalna. Koszt nowej to ok. 500 pln. Macie moze jakis sposob zeby to rozkrecic i sprobowac naprawić?
Za wszystkie rady z gory serdecznie dziekuje!!![/code]


Na allegro to 100-150 złotych.

Anonymous - 16 Listopad 2006, 09:18

Zaczynamy od zdjęcia klemy, co by nam się poprzez przypadkowe załączenie zapłonu feler w układzie poduszki nie pojawił. Następnie bierzemy torx nr 25, na śrubokręcie albo długą "klamkę", musi mieć kilka cm. długości, i w dziurach od spodu kierownicy szukamy śrub które mocują poduszkę. Może w tym celu okazać się konieczne przekręcenie kluczyka zapłonu aby zwolnić blokadę kierownicy, ale mamy klemę zdjętą, to spoko. Odkręcamy rzeczone śruby, odchylamy poduszkę, i wyciągamy wtyczkę połączenia. Kierownica przykręcona jest tradycyjnie, imbus 10, wykonujemy czynność i odzyskany kawałek pojazdu odkładamy na bok. Pod spodem, zależnie od rocznika zobaczymy:
-szeroka listwa z końcowej produkcji: tzw tasiemka kontaktowa,(plastykowy, obrotowy krążek zastępujący szczotki) ściągamy ją przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, przykręcona dwoma wkrętami
-modele wcześniejsze: aluminiowa, okrągła płytka z czterema szczotkami, którą również należy odkręcić
Naszym oczom ukazuje się korpus przełącznika zamocowany trzema wkrętami (dwa krótsze, jeden dłuższy); też odkręcić.
Rozebrać osłonę pod kierownicą (bliżej nie tłumaczę, to robił chyba prawie każdy z obecnych),na poprzecznym wzmocnieniu idącym od kolumny kier. w lewo zamocowany jest 14 pinowy wtyk, który również należy rozłączyć.
PRZEŁĄCZNIK JEST NASZ.

Po wymianie pozostaje złożenie pojazdu w odwrotnej kolejności, podpięcie klemy, i sprawdzenie funkcji.
Nie podpinać klemy z odpiętym AIRBAG-iem!!!! Włączenie zapłonu wywoła feler w sterowniku!!
Jeżeli w czasie sprawdzania funkcji okaże się, że nie działa dla odmiany sygnał dźwiękowy, to znaczy że zapomnieliśmy wsadzić na miejsce szczotki kontaktowe sygnału. Ale to się często zdarza i nie należy się tym przejmować.
Przełączniki dostarczało trzech podwykonawców. Różnią się one szczegółami konstrukcyjnymi, jednak podany opis i sposób naprawy jest identyczny dla wszystkich. Podobny jest również stopień trudności naprawy, nie ma ryzyka że po otwarciu obudowy wyskoczy garść sprężynek z którymi nie będzie wiadomo, co zrobić. Jedna z wersji miała niektóre ze styków przez takie okienka-szczeliny dostępne od zewnątrz, była możliwość naprawy bez rozbierania, ale było ich bardzo mało.

Autor: Gerri

Gerri - 16 Listopad 2006, 09:31

W uzupelnieniu:
Caly przelacznik odpowiedzialny za wycieraczki jest w galce: wystarczy podwazyc i zdjac kapselek na koncu dzwigni, a nastepnie zesunac w kierunku kolumny kierownicy pozostala, obrotowa czesc galki. Podejrzewam, ze byly zasniedziale styki, i nastapilo wydzielanie znacznej ilosci ciepla w galce, co spowodowalo stopienie elementow i zablokowanie calosci. Ale wiecej mozna powiedziec po otwarciu pacjenta. [/list]

Anonymous - 16 Listopad 2006, 10:26

Przy okzazji jak jesteśmy przy tym temacie mam pytanie - czy przełącznik zespolony od gwiazdy z pod numeru 124 badz 190 pasuje do W202 ???
HenrykN - 16 Listopad 2006, 12:31
Temat postu: Przełacznik zaspolony świateł
Witam !!
Podłączam się do opini Gerriego - to w sumie prosta operacja.
Rozbierałem kilka razy(smarowanie i czyszczenie styków)
Włącznik jest nitowany. Ja przy montarzu zastosowałem śrubki M3 i jest OKY.
Pozdrawiam-HenrykN

Anonymous - 17 Listopad 2006, 11:22

Zna ktoś odpowiedź na moje wyżej zadane pytanie ???
Gerri - 17 Listopad 2006, 20:48

Dziekujemy za ponaglenie
Ze 190 jest INNY, ze 124 jest INNY (jest roznica w styku polaczeniowym), i z 202 jest INNY

W zwiazku z czym NIE PASUJE.

:|

Anonymous - 19 Listopad 2006, 14:34

dzięki za odpowiedź
Anonymous - 21 Listopad 2006, 17:18

Dziekuje za pomoc koledzy!!!
Udało mi sie podwarzyc kapselek koncowki przelacznika.Faktycznie byly to zasniedziale styki i stopienie elementow...
Narazie zrobilem to tak aby tylko dzialala mi wycieraczka. ale dziala tylko w jednej pozycji.
Nie wiecie moze czy wnetrze przelacznika z innego modelu tez moze pasowac? Znalazlem kilka przelacznikow na allegro ale glownie sa to to od 124

topol - 22 Listopad 2006, 10:41

Poszukaj w EPC online
pHre4ker - 5 Październik 2010, 19:16

Jeśli mogę prosić o pomoc...
Powiedzcie mi, czy przełącznik zespolony z W210 mocno różni się o tego w W202?
Chodzi o to, że Znajomy ma przełącznik o numerze A 202 540 20 44, a według EPC w mojej :mb: wychodzi, że mam przełącznik o numerze 202 540 21 44. Skąd moje podejrzenia, że jeden jest z tego, a drugi z innego :mb: ?
http://www.autocarspare.c...2025402044.html
http://www.autocarspare.c...2025402144.html

Nie miałbym wątpliwości, gdybym nie znalazł tego:
http://www.lrp-autorecycl...1998811006.html
Znajomy ma dokładnie taki sam, wszystkie numery są identyczne. No i niby do W202... Także będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości, czy pasowałby do mojej :mb: :)

jjankiello - 5 Październik 2010, 19:48

pHre4ker, skoro masz auto po liftingu, właściwy numer przełącznika u Ciebie to: A208 545 00 10...
te, które podajesz są do aut sprzed liftu...

pHre4ker - 6 Październik 2010, 06:21

jjankiello napisał/a:
pHre4ker, skoro masz auto po liftingu, właściwy numer przełącznika u Ciebie to: A208 545 00 10...
te, które podajesz są do aut sprzed liftu...


Spojrzałem jeszcze raz w EPC i faktycznie - jest drugi numer, nie doczytałem podpisów. Dziękuję za odpowiedź!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group