|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:49 |
Przełacznik zaspolony świateł |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 15 Listopad 2006, 21:18 Przełacznik zaspolony świateł
|
|
|
Cześć koledzy!
Dzisiaj przytafila mi sie przykra sparawa. Zaciął mi sie przełacznik wycieraczek. Tym bardziej przykra bo jechalem w deszczu
Wlaczylem na pozycje I , i tak juz zostalo...
Zablokowal sie i nie moge go przełaczyc. Podejrzewam, ze do jakas zapadka lub sprezynka w srodku sie zablokowala. Domyślam sie, ze ta czesc jest nierozbrajalna. Koszt nowej to ok. 500 pln. Macie moze jakis sposob zeby to rozkrecic i sprobowac naprawić?
Za wszystkie rady z gory serdecznie dziekuje!!![/code] |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 09:06
|
|
|
Na allegro jest tego masa. Albo na tym forum albo na mercmania było dość szeroko omawiana sprawa włącznika wycieraczek.
Pozdrawiam i powodzenia |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 09:07 Re: Przełacznik zaspolony świateł
|
|
|
helmi napisał/a: | Cześć koledzy!
Dzisiaj przytafila mi sie przykra sparawa. Zaciął mi sie przełacznik wycieraczek. Tym bardziej przykra bo jechalem w deszczu
Wlaczylem na pozycje I , i tak juz zostalo...
Zablokowal sie i nie moge go przełaczyc. Podejrzewam, ze do jakas zapadka lub sprezynka w srodku sie zablokowala. Domyślam sie, ze ta czesc jest nierozbrajalna. Koszt nowej to ok. 500 pln. Macie moze jakis sposob zeby to rozkrecic i sprobowac naprawić?
Za wszystkie rady z gory serdecznie dziekuje!!![/code] |
Na allegro to 100-150 złotych. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 09:18
|
|
|
Zaczynamy od zdjęcia klemy, co by nam się poprzez przypadkowe załączenie zapłonu feler w układzie poduszki nie pojawił. Następnie bierzemy torx nr 25, na śrubokręcie albo długą "klamkę", musi mieć kilka cm. długości, i w dziurach od spodu kierownicy szukamy śrub które mocują poduszkę. Może w tym celu okazać się konieczne przekręcenie kluczyka zapłonu aby zwolnić blokadę kierownicy, ale mamy klemę zdjętą, to spoko. Odkręcamy rzeczone śruby, odchylamy poduszkę, i wyciągamy wtyczkę połączenia. Kierownica przykręcona jest tradycyjnie, imbus 10, wykonujemy czynność i odzyskany kawałek pojazdu odkładamy na bok. Pod spodem, zależnie od rocznika zobaczymy:
-szeroka listwa z końcowej produkcji: tzw tasiemka kontaktowa,(plastykowy, obrotowy krążek zastępujący szczotki) ściągamy ją przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, przykręcona dwoma wkrętami
-modele wcześniejsze: aluminiowa, okrągła płytka z czterema szczotkami, którą również należy odkręcić
Naszym oczom ukazuje się korpus przełącznika zamocowany trzema wkrętami (dwa krótsze, jeden dłuższy); też odkręcić.
Rozebrać osłonę pod kierownicą (bliżej nie tłumaczę, to robił chyba prawie każdy z obecnych),na poprzecznym wzmocnieniu idącym od kolumny kier. w lewo zamocowany jest 14 pinowy wtyk, który również należy rozłączyć.
PRZEŁĄCZNIK JEST NASZ.
Po wymianie pozostaje złożenie pojazdu w odwrotnej kolejności, podpięcie klemy, i sprawdzenie funkcji.
Nie podpinać klemy z odpiętym AIRBAG-iem!!!! Włączenie zapłonu wywoła feler w sterowniku!!
Jeżeli w czasie sprawdzania funkcji okaże się, że nie działa dla odmiany sygnał dźwiękowy, to znaczy że zapomnieliśmy wsadzić na miejsce szczotki kontaktowe sygnału. Ale to się często zdarza i nie należy się tym przejmować.
Przełączniki dostarczało trzech podwykonawców. Różnią się one szczegółami konstrukcyjnymi, jednak podany opis i sposób naprawy jest identyczny dla wszystkich. Podobny jest również stopień trudności naprawy, nie ma ryzyka że po otwarciu obudowy wyskoczy garść sprężynek z którymi nie będzie wiadomo, co zrobić. Jedna z wersji miała niektóre ze styków przez takie okienka-szczeliny dostępne od zewnątrz, była możliwość naprawy bez rozbierania, ale było ich bardzo mało.
Autor: Gerri |
Ostatnio zmieniony przez Gość 16 Listopad 2006, 09:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 09:31
|
|
|
W uzupelnieniu:
Caly przelacznik odpowiedzialny za wycieraczki jest w galce: wystarczy podwazyc i zdjac kapselek na koncu dzwigni, a nastepnie zesunac w kierunku kolumny kierownicy pozostala, obrotowa czesc galki. Podejrzewam, ze byly zasniedziale styki, i nastapilo wydzielanie znacznej ilosci ciepla w galce, co spowodowalo stopienie elementow i zablokowanie calosci. Ale wiecej mozna powiedziec po otwarciu pacjenta. [/list] |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 10:26
|
|
|
Przy okzazji jak jesteśmy przy tym temacie mam pytanie - czy przełącznik zespolony od gwiazdy z pod numeru 124 badz 190 pasuje do W202 ??? |
|
|
|
|
HenrykN
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 187 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16 Listopad 2006, 12:31 Przełacznik zaspolony świateł
|
|
|
Witam !!
Podłączam się do opini Gerriego - to w sumie prosta operacja.
Rozbierałem kilka razy(smarowanie i czyszczenie styków)
Włącznik jest nitowany. Ja przy montarzu zastosowałem śrubki M3 i jest OKY.
Pozdrawiam-HenrykN |
_________________ HenrykN C180-1998r-LPG-Automat;VIN WDB2020181A661019 + Yamaha DragStar 650
W204 C200 1.8 Kompressor 184 KM
VIN WDD 2040411F001502 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Listopad 2006, 11:22
|
|
|
Zna ktoś odpowiedź na moje wyżej zadane pytanie ??? |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 17 Listopad 2006, 20:48
|
|
|
Dziekujemy za ponaglenie
Ze 190 jest INNY, ze 124 jest INNY (jest roznica w styku polaczeniowym), i z 202 jest INNY
W zwiazku z czym NIE PASUJE.
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19 Listopad 2006, 14:34
|
|
|
dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Listopad 2006, 17:18
|
|
|
Dziekuje za pomoc koledzy!!!
Udało mi sie podwarzyc kapselek koncowki przelacznika.Faktycznie byly to zasniedziale styki i stopienie elementow...
Narazie zrobilem to tak aby tylko dzialala mi wycieraczka. ale dziala tylko w jednej pozycji.
Nie wiecie moze czy wnetrze przelacznika z innego modelu tez moze pasowac? Znalazlem kilka przelacznikow na allegro ale glownie sa to to od 124 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 22 Listopad 2006, 10:41
|
|
|
Poszukaj w EPC online |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
pHre4ker
Pomógł: 125 razy Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 287 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Październik 2010, 19:16
|
|
|
Jeśli mogę prosić o pomoc...
Powiedzcie mi, czy przełącznik zespolony z W210 mocno różni się o tego w W202?
Chodzi o to, że Znajomy ma przełącznik o numerze A 202 540 20 44, a według EPC w mojej wychodzi, że mam przełącznik o numerze 202 540 21 44. Skąd moje podejrzenia, że jeden jest z tego, a drugi z innego ?
http://www.autocarspare.c...2025402044.html
http://www.autocarspare.c...2025402144.html
Nie miałbym wątpliwości, gdybym nie znalazł tego:
http://www.lrp-autorecycl...1998811006.html
Znajomy ma dokładnie taki sam, wszystkie numery są identyczne. No i niby do W202... Także będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości, czy pasowałby do mojej |
_________________ Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG
"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 5 Październik 2010, 19:48
|
|
|
pHre4ker, skoro masz auto po liftingu, właściwy numer przełącznika u Ciebie to: A208 545 00 10...
te, które podajesz są do aut sprzed liftu... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pHre4ker
Pomógł: 125 razy Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 287 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Październik 2010, 06:21
|
|
|
jjankiello napisał/a: | pHre4ker, skoro masz auto po liftingu, właściwy numer przełącznika u Ciebie to: A208 545 00 10...
te, które podajesz są do aut sprzed liftu... |
Spojrzałem jeszcze raz w EPC i faktycznie - jest drugi numer, nie doczytałem podpisów. Dziękuję za odpowiedź! |
_________________ Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG
"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|