To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej

darmach37 - 1 Styczeń 2016, 12:28

Przeglądam od jakiegoś czasu forum i nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej miejsca położenia czujnika odpowiedzialnego za załączanie ssania w zimnym silniku benzynowym C180 W202 93r. Starałem się pozyskać schemat inst. elektrycznej do tego rocznika ale bezskutecznie. proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
polofix - 1 Styczeń 2016, 18:55

darmach37 napisał/a:
Przeglądam od jakiegoś czasu forum i nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej miejsca położenia czujnika odpowiedzialnego za załączanie ssania w zimnym silniku benzynowym C180 W202 93r. Starałem się pozyskać schemat inst. elektrycznej do tego rocznika ale bezskutecznie. proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Masz czujnik powietrza zasysanego na rurze dolotowej przed przepustnicą, czujnik temperatury płynu/silnika i sterownik.
A masz problemy z wolnymi obrotami?

Pyra - 2 Styczeń 2016, 14:56

Witam
darmach37 napisał/a:
Przeglądam od jakiegoś czasu forum i nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej miejsca położenia czujnika odpowiedzialnego za załączanie ssania w zimnym silniku benzynowym C180 W202 93r.

Bo takowego nie ma, sterownik odczytuje temperatury w kilku miejscach (jak wyżej wspomniano) i oblicza dawkę paliwa.
Co Cię interesuje z instalacji, bo silnikową do rocznika 94 powinienem mieć.

Pozdrawiam

asziatko - 3 Styczeń 2016, 01:38

Pyra, a gdzie może znajdować się

Cytat:
zerwany lut pina


?. Gdzie go szukać, w zegarze przy wskazówce od temperatury czy we wtyczce?. Wtyczka z tego co oglądałem ta po lewej stronie patrząc na zegar z poziomu kierowcy jest z nią wszystko w porządku.

Sprawdzę raz jeszcze czy któryś się na złączu nie rusza.

Pyra,

Cytat:
W roczniku 1995 i wyżej jest to wtyczka "B" piny 5 i 6


. W 1994 nie ma szans żeby było tak samo?. Że odpowiada za to pin 5 i 6?. Trudno powiedzieć?.

Pyra - 3 Styczeń 2016, 10:46

Witam
asziatko napisał/a:
Sprawdzę raz jeszcze czy któryś się na złączu nie rusza.

O to właśnie chodzi, nazywam to "robotą głupiego", bo czasem nawet nie wyczujesz luzu, a prąd nie przechodzi. Pomaga zamrożenie, są takie specjalne spraye do elektroniki.

Co do schematów, to bywa różnie, moje różowe cudo, też jest jakąś hybrydą, i np. oświetlenie bagażnika zupełnie nie pasuje do schematu tego modelu...

Pozdrawiam

darmach37 - 3 Styczeń 2016, 11:06

Na rurze dolotowej do kolektora ssącego mam tylko przepływomierz. Byłem teraz odpalić samochód i odpalił bez problemów mimo mrozu -16. Do tej pory miałem zawsze problemy. Może dzieje się coś z inst. elektryczną i przy większej wilgotności powietrza "gubi" napięcie lub faktycznie któryś czujnik nie jest w pełni sprawny. Nie ma w ogóle schematów do tego modelu C180 W202 benzyna 93r mimo starań. Byłbym niezmiernie wdzięczny za udostępnienie materiałów lub informację gdzie mogę odszukać. Bardzo pomocne by były informacje dotyczące sterowania elektryczne silnikiem.
Pioterek - 3 Styczeń 2016, 11:22

C180 93 rok nie ma przeplywomierza więc albo masz coś namieszane, albo źle rozpoznajesz elementy pod maską.
darmach37 - 3 Styczeń 2016, 11:27

Nie wiem bardzo możliwe. Ale wygląda bardzo podobnie jak w innych samochodach i mechanicy na to przepływka.

[ Dodano: 3 Styczeń 2016, 11:29 ]
Widzę Piotrek, że miałeś taki samochód jak ja mam. Może Ty mi pomożesz?

asziatko - 3 Styczeń 2016, 12:23

Pyra, tylko tak wiesz coś by było nie tak. Skoro na podmiance licznika wskazówka działa prawidłowo, pokazuje temperaturę to nie będzie wtyczka, nie będzie to pin we wtyczce.

Tu bym bardziej szedł że coś jest nie halo w liczniku dokładnie we wskazówce temperatury.

Szkoda że nie ma tych schematów bo by to ułatwiło sprawę :( .

wito74 - 3 Styczeń 2016, 20:22

asziatko napisał/a:
nie będzie wtyczka, nie będzie to pin we wtyczce.

i tego jestes pewny?? Bo ja na poczatek tego bym się czepił

kamil_0793 - 3 Styczeń 2016, 20:59

darmach37, ten jak go nazwałeś "przepływomierz" to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Służy głównie do korekcji pracy silnika. Tutaj masz o nim temat: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1812
asziatko - 26 Czerwiec 2016, 14:25

Podepnę się pod temat.

Koledzy, zauważyłem ostatnio że wskazówka od temperatury silnika jest nie co wyżej jak normalnie. To znaczy jest powyżej 80 stopni ale nie co jak by wyżej bardziej w okolicach 90 stopni, wygląda to tak jak na zdjęciu


Kliknij By Powiększyć

Wcześniej było zawsze tak bliżej grubej kreski 80 stopni a teraz się podniosła. Dodam że nie było włączonej klimatyzacji tylko jazda. Płyn chłodzący jest wszystko jest dobrze, nigdzie nie ma wycieku z pompy.

Co jest tego powodem że wskazówka się nie co podniosła do góry?.

perzu126 - 26 Czerwiec 2016, 14:37

Wysoka temperatura na zewnątrz? Generalnie nie ma jeszcze powodu do obaw. A jak w korkach?
asziatko - 11 Luty 2017, 14:26

Koledzy, czy czujnik temperatury cieczy ten jedno piwny co jest na listwie może dawać takie niuanse jak długie kręcenie nim odpali MB?.

Czy to ma odzwierciedlenie faktycznie przy odpalaniu MB, owszem temperatura silnika pokazywana jest prawidłowo, ale czy właśnie ten czujnik 1 pinowy gra tu rolę?.

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki ma numer katalogowy owy czujnik


Kliknij By Powiększyć

?. I jak jest popsuty to jakie objawy może wykazywać?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group