To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Wymiana korka wlewu oleju,odma, wymiana świec, niespodzianka

Nex@pl - 11 Luty 2009, 18:41
Temat postu: Wymiana korka wlewu oleju,odma, wymiana świec, niespodzianka
Tak więc zgodnie z opisem ;)

Zaczynamy od BHP - odkręcamy i ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
Potem możemy zacząć oglądać ;)

Tak wygląda komora silnika po otwarciu maski:

http://img11.imageshack.u...sta40983mj9.jpg

Aby dostać się do świec zaczynamy demolkę:

Musimy odkręcić i zdjąć przewód idący od przepływomierza aż do przepustnicy. Jak widać damy radę zwykłym śrubokrętem, chyba, że mieliśmy coś kombinowane wcześniej i zamiast zwykłych opasek mamy cuda na kiju :)


http://img18.imageshack.u...sta40984jh7.jpg

Następnie przy przepływomierzu:


http://img407.imageshack....sta40985ew4.jpg

Aby zdjąć owy kanał plastikowy kanał musimy jeszcze wyjąć przewód idący do przepływomierza oraz zdjąć gumową rurkę, zwana odmą, jeżeli się mylę proszę o poprawienie - na pewno bierze to udział w odpowietrzeniu silnika :)

Kabelek:

http://img12.imageshack.u...sta40986vt1.jpg

Odma, gumowe cudo(można sobie pomóc śrubokrętem, ale delikatnie... ;) ):

http://img160.imageshack....sta40987qc2.jpg

I tu pierwsza niespodzianka:

http://img10.imageshack.u...sta40988fy3.jpg

Teraz, aby zdjąć ten plastikowy kanał - zaczynamy od przepustnicy, ciągniemy w górę przy przepustnicy, następnie pchamy w kierunku przepływomierza i kanał nam schodzi z dwóch zaczepów, potem tylko zdjęcie go z przepływomierza i odkładamy w bezpieczne miejsce. Na następnych zdjęciach widać, o jakich zaczepach mowa.

Zaczynamy odkręcać pokrywę świec i cewek - imbus nr 5, trzy śruby.

http://img156.imageshack....sta40989yg3.jpg

Pokrywkę zdejmujemy no i kolejna niespodzianka w moim przypadku:
Ślady oleju wskazują na to, że przepuszczają uszczelki przy świecach, stąd niestety wymianę na nowe wstrzymałem - najpierw wymienię uszczelki. Jeżdżę w202 głównie po autostradach, ale jak widać 11 letnie uszczelki poddają się :)

http://img16.imageshack.u...sta40990kg9.jpg

I zbliżenie:

http://img14.imageshack.u...sta40991ak0.jpg

Następnie odpinamy kabelki:

http://img25.imageshack.u...sta40992fx5.jpg

Ze świecy pociągamy wtyczkę jak w każdym innym benzyniaku, żadnej filozofii.

http://img237.imageshack....sta40993um4.jpg

Tu pokazuję o jaką uszczelkę chodzi:

http://img145.imageshack....sta40994le3.jpg

Niestety, po tym wstrzymałem całą operację ograniczając się do wymiany gumowej odmy i korka oleju, niedługo wymieniam owe uszczelki, więc stay tuned! :)

UPDATE!!!

Widok wałków i łańcucha po zdjęciu pokrywy:


Widok pokrywy od spodu: CZTERY CZARNE PO ŚRODKU TO USZCZELNIACZE ŚWIEC


Widok pokrywy od góry:


Widok pokrywy od spodu z wyjętymi uszczelniaczami:


Montowanie uszczelaniacza:


I tak poskładałem i co nieco przetarłem prowizorycznie :)

http://img15.imageshack.u...sta40995na2.jpg

Celina do garażu do czasu zrobienia uszczelek, prawdopodobnie w następnym tygodniu zaktualizuję temat.

A tu już nowe części się grzeją :)

http://img13.imageshack.u...sta40996wz7.jpg

mnef - 12 Luty 2009, 20:55

Nex@pl napisał/a:
ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
a nie plusową? To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

Wszystko bardzo fajnie opisałeś :)

Z góry przepraszam za OT.
Coś nie tak jednak mam z przeglądarka albo nie wiem czym heh ale na imageshack nie pojawiają mi się zdjęcia tylko tabelka po lewej i na tym strona się zatrzymuje.

oliva - 12 Luty 2009, 21:59

mnef napisał/a:
To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

zdejmowanie klem ZAWSZE zaczynamy od minusa (masy), żeby nie zrobić zwarcia przy odkręcaniu plusowej dotykając np. kluczem elementu karoserii.
Po odpięciu jednej klemy (-) prąd nie płynie więc możemy drugą (+) zostawić w spokoju :lol:


Pozdrawiam

G. - 12 Luty 2009, 22:03

mnef napisał/a:
Nex@pl napisał/a:
ściągamy minusowa klemę z akumulatora :!:
a nie plusową? To jak zdjąłeś masę a zostawiłeś + ?

A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.
Cytat:
Coś nie tak jednak mam z przeglądarka albo nie wiem czym heh ale na imageshack nie pojawiają mi się zdjęcia tylko tabelka po lewej i na tym strona się zatrzymuje.

Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)

mnef - 12 Luty 2009, 23:07

Gomezio napisał/a:
A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.

Niby najczęściej tak się zaleca.
Ja zwykle odpinałem wpierw + a potem pozbywałem się masy (ale zawsze uważałem na czerwona klemę, żeby nie zrobić zwarcia nią bezpośrednio albo pośrednio przez jakiekolwiek narzędzie w łapie przy kontakcie z karoserią. Takie zboczenie z pracy).

Gomezio napisał/a:
Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)
mi to nic nie daje. Nie ładuje sie i tyle.
G. - 12 Luty 2009, 23:17

mnef napisał/a:
Gomezio napisał/a:
A co w tym dziwnego? Zdejmuje się najpierw minus, potem plus. Zakłada odwrotnie.

Niby najczęściej tak się zaleca.

oliva wyjaśnił Ci dlaczego.
Cytat:
Ja zwykle odpinałem wpierw + a potem pozbywałem się masy (ale zawsze uważałem na czerwona klemę, żeby nie zrobić zwarcia nią bezpośrednio albo pośrednio przez jakiekolwiek narzędzie w łapie przy kontakcie z karoserią. Takie zboczenie z pracy).

Zatem jak dawno i czy w ogóle mieliście szkolenie BHP (patrz post olivy)? ;-)
Cytat:
Gomezio napisał/a:
Mam podobnie, robię wtedy "odśwież" (klawisz F5) :-)
mi to nic nie daje. Nie ładuje sie i tyle.

SOA#1 :D

Nex@pl - 12 Luty 2009, 23:48

mnef, tak jest najbezpieczniej. Z tego względu, że gdy podczas odkręcania minusowej klemy dotkniesz nadwozia, czy innej blachy gdzie jest minus (masa) nic się nie stanie. Jak już zdejmiesz minusową klemę to przy odkręcaniu plusowej nie masz problemu - W każdej instrukcji mercedesa pierwsze słowa to "Disconnect ground at battery" - co oznacza właśnie odpięcie masy od akumulatora :)

Ja zalecam tak robić, gdyż naprawdę łatwo uszkodzić sobie alternator czy nawet komputer silnika.

Dodałem linki tekstowe dla tych co nie widza :)

mnef - 13 Luty 2009, 00:08

Gomezio napisał/a:
Zatem jak dawno i czy w ogóle mieliście szkolenie BHP (patrz post olivy)?
firmowe BHP? hmm w poniedziałek ubiegłego tygodnia heh
Nex@pl - 13 Luty 2009, 16:41

Uszczelka pod pokrywę juz czeka :)



[ Dodano: 5 Marzec 2009, 00:36 ]
Jutro update, dziś naprawa została skończona, dużo zdjęć nie będzie, bo troche się śpieszyłem, naprawa jednak nie jest prosta, jak nie ma się narzędzi :)

wito74 - 13 Luty 2011, 15:18

Nex@pl napisał/a:
naprawa jednak nie jest prosta, jak nie ma się narzędzi :)
Jakich narzędzi? Czy do wymiany uszczelniaczy świec są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Dzisiaj wymieniałem świece u siebie i jeden uszczelniacz mam padnięty :(
Kruk - 13 Luty 2011, 20:25

Nex@pl, duuuży plus dla Ciebie kolego - niebawem będe to rozbił w ojca w C180. Pozdrawiam :mb:
Camel- - 14 Luty 2011, 14:08

wito74, w zasadzie potrzebny jest dobry nasadowy klucz do odkręcenia pokrywy (10tka czy 13tka już nie pamiętam - ja używałem treszczotki z ok. 10cm przedłużką ze względu na trudny dostęp do śruby najbliżej ściany grodziowej), nasadowa 7 lub dobry krzyżowy śrubokręt do odkręcenia opasek, kawałek klinu lub płaski śrubokręt do wygrzebania oringów i w sumie to wszystko :P

edit: a rzeczywiście. Jeszcze:
Cytat:
Zaczynamy odkręcać pokrywę świec i cewek - imbus nr 5, trzy śruby.


Klucz do świec też się przyda :)

Axwell - 14 Luty 2011, 14:11

Camel- napisał/a:
ja używałem treszczotki
czego ? a nie grzechotki ?
Camel- - 14 Luty 2011, 17:10

Mhm, u nas na to się mówi treszczotka :P
wito74 - 14 Luty 2011, 17:23

Camel-, Dzięki wielki, takie klucze to ja mam bo jak wcześniej wspomniałem świece już wymieniłem :) Będę w Polsce to zamówię sobie uszczelniacze i uszczelkę i w takim układzie w miarę szybko się z tym uwinę :) A do tego wszystkiego potrzebna jest jeszcze nasadowa lub oczkowa 8 do odkręcenia cewek ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group