To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Wtyk - gdzie go wpiąć

publo - 18 Luty 2009, 17:01
Temat postu: Wtyk - gdzie go wpiąć
Witam
Miałem problem w moim :mb: z wolnymi obrotami. Udałem się do serwisu ASO gdzie wykonano diagnostykę następnie zamówiono część, którą należałoby wymienić (wtyk na zdjęciach poniżej)






Niestety nie wiem gdzie ja mam ją wetknąć :) a nie chcę jechać z tym specjalnie do ASO bo mnie skasują jak za zboże.
Może ktoś z was szanownych kolegów już widział to gdzieś w swoim :mb:

blackberry - 18 Luty 2009, 17:39

Siemanko, to "coś" na zdjęciach to opornik kodujący (prawdopodobnie 220Ohm) - O.K. do rzeczy - brak tego małego gada w aucie sprawi między innymi że po podpięciu na kompa będzie błąd.
Miejsce gdzie masz to wetknąć to wtyk który mieści się od strony kierowcy, aby się do niego dostać odkręcasz plastikową nakrętkę na zbiorniku od płynu do spryskiwaczy po czym cały zbiornik wyciągasz do góry. Pod zbiornikiem znajduje się miejsce którego szukasz, ściągasz plastikową osłonkę (wszystko jest proste dlatego nie będę się rozpisywał :) ) i gotowe.
Swoją drogą ciekawy jestem ile Cię skasowali za ten opornik - napisz, bo ten sam efekt dałoby po prostu wlutowanie zwykłego opornika 220Ohm.
I na koniec niedobra informacja - prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na kompa wykasować błąd który ta mała pierdółka zrobiła chyba że ci to nie przeszkadza a autko nie będzie biadolić.
A SKĄD JESTEM TAKI MĄDRY??? bo miałem to samo w tym miesiącu :lol: :lol: :lol:
Pozdro

gumolyt - 18 Luty 2009, 18:33

jakie Panowie mieliście objawy, co sie działo z obrotami?

cena wg cennika z mercmani to 56zł, to przy cenie pms-a na poziomie 8000zł to groszowe sprawy :)

Marcin Pop. - 18 Luty 2009, 21:07

gumolyt napisał/a:
jakie Panowie mieliście objawy, co sie działo z obrotami?

publo napisał/a:
Miałem problem w moim z wolnymi obrotami. Udałem się do serwisu ASO gdzie wykonano diagnostykę następnie zamówiono część, którą należałoby wymienić (wtyk na zdjęciach poniżej)

blackberry napisał/a:
Siemanko, to "coś" na zdjęciach to opornik kodujący (prawdopodobnie 220Ohm) - O.K. do rzeczy - brak tego małego gada w aucie sprawi między innymi że po podpięciu na kompa będzie błąd.
Miejsce gdzie masz to wetknąć to wtyk który mieści się od strony kierowcy, aby się do niego dostać odkręcasz plastikową nakrętkę na zbiorniku od płynu do spryskiwaczy po czym cały zbiornik wyciągasz do góry. Pod zbiornikiem znajduje się miejsce którego szukasz, ściągasz plastikową osłonkę (wszystko jest proste dlatego nie będę się rozpisywał ) i gotowe.
Swoją drogą ciekawy jestem ile Cię skasowali za ten opornik - napisz, bo ten sam efekt dałoby po prostu wlutowanie zwykłego opornika 220Ohm.
I na koniec niedobra informacja - prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na kompa wykasować błąd który ta mała pierdółka zrobiła chyba że ci to nie przeszkadza a autko nie będzie biadolić.
A SKĄD JESTEM TAKI MĄDRY??? bo miałem to samo w tym miesiącu


No właśnie - CO TO G...O DAJE? Czy to jest bolączka obrotów (jedna z wielu) w w202?
Czemu służy działanie tego opornika i jakie są efekty pracy silnika z dobrym i wadliwym opornikiem.

Gerri - mógłbyś coś ciekawego powiedzieć / napisać

Nex@pl - 18 Luty 2009, 21:14

Czyli to zwykły opornik 220Ohm?
gumolyt - 18 Luty 2009, 21:23

Przemek kiedyś napisał tak w temacie o pmsie "To jest "kapsel" - kiedys bylo opisywane na forum, chodzi chyba o rodzaj tanoowanego paliwa, jest kilka rodzai tych kapsli - oczywscie sa one wymienne. W Polsce przy kiepskich paliwach nie ma sensu zmieniac na taki stosowany do bardziej wysokooktanowych paliw np PB98 czy inne lepsze Vipover .

Na podstawie tego kapselka ( w srodku to chyba opornik) sterownik dobiera lepsze parametry wtrysku wprzypadku tankowania paliwa lepszej jakosci"

C220D - 19 Luty 2009, 11:51

W niektórych państwach Ameryki i Azji sprzedają paliwo o mniejszej liczbie oktanowej niż w Europie wtedy ten tzw. Trimmer Plug można w ogóle wywalić, albo zastosować o mniejszej liczbie np. nr 2. Ten na zdjęciu ma nr 6, czyli jest dobry do paliwa o dużej liczbie oktanowej.

Czy ktoś się orientuje lepiej co do Dieseli i powie czy istnieje też coś takiego co niewielkim kosztem i łatwo zmienia parametry wtrysku w zależności od jakości, liczby cetanowej ropy :?:
Albo jakby tu inaczej można było łatwo zmienić zadane parametry wtrysku w sterowniku :?:

Marcin Pop. - 19 Luty 2009, 12:45

Cytat:
Albo jakby tu inaczej można było łatwo zmienić zadane parametry wtrysku w sterowniku
_________________


łatwo raczej się nie da :idea:

publo - 19 Luty 2009, 17:24

No właśnie zamontowałem....
Drastycznych zmian nie widzę w pracy silnika ale na pewno chodzi równiej!!
poza tym trochę zwiększyły mi się wolne obroty tak do ok 750 a miałem lekko powyżej 500 max 600.
Po dłuższym testowaniu dopiszę ewentualnie zmiany jakie jeszcze zauważę.
Zatankuje też 98 oktanów i zobaczę jak wtedy będzie się sprawował.

Camel- - 19 Luty 2009, 17:29

Skoro ma to wpływ na wolne obroty względem oktanowości paliwa, to powinni się nad tym rezystorkiem zastanowić przede wszystkim posiadacze LPG. Sądząc po opisie kolegi C220D - im większy opór, tym gorsze paliwo. (Ciekawe co by było jakby zewrzeć to. Może można byłoby zalać metanol ;) ).
Javoreczek - 20 Luty 2009, 14:08

Marcin Pop. napisał/a:
No właśnie - CO TO G...O DAJE?


zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu
w starszych :mb: był do tego taki okrągły przełącznik pod maską

grucha383 - 20 Luty 2009, 14:19

//
Marcin Pop. - 20 Luty 2009, 14:39

Javoreczek napisał/a:
zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu
w starszych był do tego taki okrągły przełącznik pod maską


Mówisz teraz chyba o EZL-u - to było w standardzie w W201 benzyna.
W W202 tego nie montowali. Tutajjestwtrysk elektroniczny a w W201 mechaniczne / ewentualnie gaźnik.
Co prawda do dziś co niektórzy twierdzą, że W201 ma komputer do silnika....

Javoreczek - 20 Luty 2009, 17:46

Marcin Pop. napisał/a:
Mówisz teraz chyba o EZL-u - to było w standardzie w W201 benzyna.
W W202 tego nie montowali. Tutajjestwtrysk elektroniczny a w W201 mechaniczne / ewentualnie gaźnik.


zgadza sie, co nie zmienia postaci rzeczy, że ten kapsel pełni tutaj tę samą funkcje co przełącznik przy module zapłonowym EZL

Gerri - 20 Luty 2009, 21:24

Marcin Pop. napisał/a:

Co prawda do dziś co niektórzy twierdzą, że W201 ma komputer do silnika....


No bo ma! :mrgreen: (nr 41 na obrazku)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group