Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:42
Wtyk - gdzie go wpiąć
Autor Wiadomość
publo 


Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Luty 2009, 17:01   Wtyk - gdzie go wpiąć

Witam
Miałem problem w moim :mb: z wolnymi obrotami. Udałem się do serwisu ASO gdzie wykonano diagnostykę następnie zamówiono część, którą należałoby wymienić (wtyk na zdjęciach poniżej)






Niestety nie wiem gdzie ja mam ją wetknąć :) a nie chcę jechać z tym specjalnie do ASO bo mnie skasują jak za zboże.
Może ktoś z was szanownych kolegów już widział to gdzieś w swoim :mb:
_________________
C200/LPG STAG300/BEZ WYPASU/LEJCE (AUTOMAT)
 
 
blackberry 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: Częstochowa / Śląsk
Wysłany: 18 Luty 2009, 17:39   

Siemanko, to "coś" na zdjęciach to opornik kodujący (prawdopodobnie 220Ohm) - O.K. do rzeczy - brak tego małego gada w aucie sprawi między innymi że po podpięciu na kompa będzie błąd.
Miejsce gdzie masz to wetknąć to wtyk który mieści się od strony kierowcy, aby się do niego dostać odkręcasz plastikową nakrętkę na zbiorniku od płynu do spryskiwaczy po czym cały zbiornik wyciągasz do góry. Pod zbiornikiem znajduje się miejsce którego szukasz, ściągasz plastikową osłonkę (wszystko jest proste dlatego nie będę się rozpisywał :) ) i gotowe.
Swoją drogą ciekawy jestem ile Cię skasowali za ten opornik - napisz, bo ten sam efekt dałoby po prostu wlutowanie zwykłego opornika 220Ohm.
I na koniec niedobra informacja - prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na kompa wykasować błąd który ta mała pierdółka zrobiła chyba że ci to nie przeszkadza a autko nie będzie biadolić.
A SKĄD JESTEM TAKI MĄDRY??? bo miałem to samo w tym miesiącu :lol: :lol: :lol:
Pozdro
_________________
C180 95r. benz. Esprit - WDB2020181A299778
 
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 18 Luty 2009, 18:33   

jakie Panowie mieliście objawy, co sie działo z obrotami?

cena wg cennika z mercmani to 56zł, to przy cenie pms-a na poziomie 8000zł to groszowe sprawy :)
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Luty 2009, 21:07   

gumolyt napisał/a:
jakie Panowie mieliście objawy, co sie działo z obrotami?

publo napisał/a:
Miałem problem w moim z wolnymi obrotami. Udałem się do serwisu ASO gdzie wykonano diagnostykę następnie zamówiono część, którą należałoby wymienić (wtyk na zdjęciach poniżej)

blackberry napisał/a:
Siemanko, to "coś" na zdjęciach to opornik kodujący (prawdopodobnie 220Ohm) - O.K. do rzeczy - brak tego małego gada w aucie sprawi między innymi że po podpięciu na kompa będzie błąd.
Miejsce gdzie masz to wetknąć to wtyk który mieści się od strony kierowcy, aby się do niego dostać odkręcasz plastikową nakrętkę na zbiorniku od płynu do spryskiwaczy po czym cały zbiornik wyciągasz do góry. Pod zbiornikiem znajduje się miejsce którego szukasz, ściągasz plastikową osłonkę (wszystko jest proste dlatego nie będę się rozpisywał ) i gotowe.
Swoją drogą ciekawy jestem ile Cię skasowali za ten opornik - napisz, bo ten sam efekt dałoby po prostu wlutowanie zwykłego opornika 220Ohm.
I na koniec niedobra informacja - prawdopodobnie będziesz musiał podjechać na kompa wykasować błąd który ta mała pierdółka zrobiła chyba że ci to nie przeszkadza a autko nie będzie biadolić.
A SKĄD JESTEM TAKI MĄDRY??? bo miałem to samo w tym miesiącu


No właśnie - CO TO G...O DAJE? Czy to jest bolączka obrotów (jedna z wielu) w w202?
Czemu służy działanie tego opornika i jakie są efekty pracy silnika z dobrym i wadliwym opornikiem.

Gerri - mógłbyś coś ciekawego powiedzieć / napisać
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Luty 2009, 21:14   

Czyli to zwykły opornik 220Ohm?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 18 Luty 2009, 21:23   

Przemek kiedyś napisał tak w temacie o pmsie "To jest "kapsel" - kiedys bylo opisywane na forum, chodzi chyba o rodzaj tanoowanego paliwa, jest kilka rodzai tych kapsli - oczywscie sa one wymienne. W Polsce przy kiepskich paliwach nie ma sensu zmieniac na taki stosowany do bardziej wysokooktanowych paliw np PB98 czy inne lepsze Vipover .

Na podstawie tego kapselka ( w srodku to chyba opornik) sterownik dobiera lepsze parametry wtrysku wprzypadku tankowania paliwa lepszej jakosci"
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
 
 
C220D 

Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 27
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 19 Luty 2009, 11:51   

W niektórych państwach Ameryki i Azji sprzedają paliwo o mniejszej liczbie oktanowej niż w Europie wtedy ten tzw. Trimmer Plug można w ogóle wywalić, albo zastosować o mniejszej liczbie np. nr 2. Ten na zdjęciu ma nr 6, czyli jest dobry do paliwa o dużej liczbie oktanowej.

Czy ktoś się orientuje lepiej co do Dieseli i powie czy istnieje też coś takiego co niewielkim kosztem i łatwo zmienia parametry wtrysku w zależności od jakości, liczby cetanowej ropy :?:
Albo jakby tu inaczej można było łatwo zmienić zadane parametry wtrysku w sterowniku :?:
_________________
W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 19 Luty 2009, 12:45   

Cytat:
Albo jakby tu inaczej można było łatwo zmienić zadane parametry wtrysku w sterowniku
_________________


łatwo raczej się nie da :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
publo 


Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Luty 2009, 17:24   

No właśnie zamontowałem....
Drastycznych zmian nie widzę w pracy silnika ale na pewno chodzi równiej!!
poza tym trochę zwiększyły mi się wolne obroty tak do ok 750 a miałem lekko powyżej 500 max 600.
Po dłuższym testowaniu dopiszę ewentualnie zmiany jakie jeszcze zauważę.
Zatankuje też 98 oktanów i zobaczę jak wtedy będzie się sprawował.
_________________
C200/LPG STAG300/BEZ WYPASU/LEJCE (AUTOMAT)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Luty 2009, 17:29   

Skoro ma to wpływ na wolne obroty względem oktanowości paliwa, to powinni się nad tym rezystorkiem zastanowić przede wszystkim posiadacze LPG. Sądząc po opisie kolegi C220D - im większy opór, tym gorsze paliwo. (Ciekawe co by było jakby zewrzeć to. Może można byłoby zalać metanol ;) ).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Luty 2009, 14:08   

Marcin Pop. napisał/a:
No właśnie - CO TO G...O DAJE?


zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu
w starszych :mb: był do tego taki okrągły przełącznik pod maską
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 20 Luty 2009, 14:19   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 20 Luty 2009, 14:39   

Javoreczek napisał/a:
zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu
w starszych był do tego taki okrągły przełącznik pod maską


Mówisz teraz chyba o EZL-u - to było w standardzie w W201 benzyna.
W W202 tego nie montowali. Tutajjestwtrysk elektroniczny a w W201 mechaniczne / ewentualnie gaźnik.
Co prawda do dziś co niektórzy twierdzą, że W201 ma komputer do silnika....
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Luty 2009, 17:46   

Marcin Pop. napisał/a:
Mówisz teraz chyba o EZL-u - to było w standardzie w W201 benzyna.
W W202 tego nie montowali. Tutajjestwtrysk elektroniczny a w W201 mechaniczne / ewentualnie gaźnik.


zgadza sie, co nie zmienia postaci rzeczy, że ten kapsel pełni tutaj tę samą funkcje co przełącznik przy module zapłonowym EZL
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 20 Luty 2009, 21:24   

Marcin Pop. napisał/a:

Co prawda do dziś co niektórzy twierdzą, że W201 ma komputer do silnika....


No bo ma! :mrgreen: (nr 41 na obrazku)

ECU.gif
Plik ściągnięto 180 raz(y) 26,88 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12