To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Wymiana katalizatora przy instalce gazu

Playaax - 9 Marzec 2009, 19:46
Temat postu: Wymiana katalizatora przy instalce gazu
Witam słyszałem od znajomego ze jesli wymienie katalizator w ktorym zostanie usuniety monolit ( znaczy sie ze zostanie on w srodku pusty) spalanie gazu sapdnie ale za to bede wiecej zanieczyszczał srodowisko. Czy ktoś sie spotkał sie z was z takim czymś. A i jeszcze jedno czy mozna zniszczyc katalizator i doprowadzic go do takiego stanu ze bedzie pusty w srodku i głosny przy jezdzie na gazie. Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i porady dodam ze mam skewencje gaz . Pozdrawiam
Łukasz - 9 Marzec 2009, 19:54

A wziąłeś pod uwagę, że bez katalizatora auto nie przejdzie przeglądu ?

Druga sprawa że bez katalizatora zmieni się pojemność układu wydechowego a to może mieć wpływ na pogorszenie pracy silnika.

Playaax - 9 Marzec 2009, 20:23

Wiem że nie przejdzie ale mi chodziło o to ze zastapie go innym katalizatorem pustym tym co podobno bedzie mniej palił gazu. I jak bede jechał na przeglad zakladam tego dobrego. Mi chodzi o to czy to jest prawda z tym katalizatorem a i czy jesli teraz mam katalizator dobry czy po dłuzszej jedzie na gazie moze sie cos z nim stac ?? Znajomy załozył gaz w audi tylko nie sekwencje starszy typ i katalizator mu głosno chodzi czyli poszedł. Pytanie z innej beczki na komputerze wyszło mi ze mam bład sondy lambdy i mechanik pytał sie mnie czy wiecej pali a ja na to ze nie, czy w przyszloszci bede musial wymienic sonde jesli spalanie bedzie wyzsze czy nie wmieniac narazie dopiero gdy spalanie bedzie wyzsze ???
majk201 - 9 Marzec 2009, 22:34

Lepiej nie kombinuj, a jak już to załóż sportowy katalizator. Brak katalizatora źle, uszkodzony katalizator (przytkany) też źle - wyższa temperatura pracy silnika. A jak masz coś nie tak z sondą to auto przeglądu też, może nie przejść. Uszkodzona sonda o ile się nie mylę tez może doprowadzić do uszkodzenia kata, bo źle jest dobierana dawka paliwa, mieszanka nie będzie spalona.

Mnie padł moduł zapłonowy w ex meśce na autostradzie- efekt auto zgasło. Moja pierwsza myśl wtedy, instalacja gazowa siadła pstryk benzynę.... załatwiłem wtedy katalizator, układ wydechowy był rozgrzany do czerwoności. Po jakimś czasie pojechałem do rejestracji samochodu. Tam mi gość powiedział, ze mu parametry złe wychodzą przy badaniu spalin. I wtedy się obudziłem z tym katalizatorem. Pojechałem do znajomego tłumikarza :P wymieniłem kata. I wszystko było ok na przeglądach. Tylko pamiętać trzeba żeby katalizator poprawnie działał to nie można gasić auta (silnik musi mieć 90`C). Przed badaniem katalizator musi mieć odpowiednią temperaturę.

A co do spalania gazu nie było różnicy z katalizatorem czy bez. Jedynie wzrośnie spalanie gazu wtedy, gdy przytkany będzie układ. Więcej przyciskania na pedał gazu.

Maly V8 - 11 Marzec 2009, 11:04

Jak masz dobry to nic tam nie majstruj, po wycięciu żadnej mocy Ci nie przybędzie , będzie tylko głośniej chodził.
Axwell - 11 Marzec 2009, 11:45

Playaax napisał/a:
ale mi chodziło o to ze zastapie go innym katalizatorem pustym tym co podobno bedzie mniej palił gazu.
ale kryzys w polska... :(
bujmarcin - 7 Maj 2009, 00:24

Wyciołem swój katalizator bo był oberwany, wstawiłem (wspawałem) rurę i muszę stwierdzić, że zauważyłem następujące objawy:
1. mocy nie przybyło,
2. tłumik głośniej chodzi (dzwięk uderzających spalin o puszkę tłumika końcowego),
3. znacznie gorsza kultura pracy silnika,
4. złe odczyty na kompie,
5. śmierdzi gazem z rury wydechowej,
6. będą problemy z przeglądem,
Wniosek: tak jak napisał kolega KATALIZATORA nie ruszać bo będą problemy a przyrost mocy to BAJKA.

G. - 7 Maj 2009, 08:09

Producenci aut nie na darmo spędzają tysiące godzin przy projektowaniu samochodów. Dobierają układ wydechowy tak, aby maksymalnie wykorzystać to, co wydostaje się z silnika. Poza tym dochodą normy spalin, ekologia i inne modne ostatnio słowa. Wycinanie katalizatora i wstawianie zamiast niego "rury" sprawi, że na pewno wspomniane normy pójdą się "kochać" ;) a po drugie - przyrost mocy? Gdyby to było takie proste, profesjonalne firmy tuningowe poszłyby z torbami ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group