To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - silnik 2,5 TD 150PS ???

ayek - 9 Kwiecień 2009, 14:19
Temat postu: silnik 2,5 TD 150PS ???
Witam,

Mam pytanko odnosnie silnika 2,5 TD.

a mianowicie coś "umarło" albo uszczelka pod głowicą albo pierscien/pierscienie,no i do tego trzeba by jeszcze zrobić to ala`pukanie niby wtrysk, niby zawór ( koledzy ze zlotu wiedzą o co chodzi),do tego moze dojsc łancuch rozrzadu napinacze itd :cry:

na diagnoze podjade po świetach ( dopiero ) :(

Wiec pytanie brzmi:
naprawiać czy odrazu kupić inny silnik ...co sądzicie?

z góry dzieki

....pozdro....

carlos - 9 Kwiecień 2009, 15:49

ayek, jedź na diagnozę bo tylko wróżenie z fusów czy uszczelka czy pierścień? A co się dzieje? Na pewno zawsze leiej wyjdzie naprawa własnego silnika bo "wiesz co masz" a kupić można też silnik do remontu. Łańcuch rozrządu to nie znowu taki wielki koszt, więc może najpierw diagnoza? :mrgreen:
madzara31 - 9 Kwiecień 2009, 15:49

Inny.Starego zostaw sobie na części.
G. - 9 Kwiecień 2009, 16:34

Zgadzam się z carlosem, "nowy" silnik to kupowanie kota w worku. Uszczelka pod głowicą to nie koniec świata, a rozrząd wymienić nie zaszkodzi :-) Przede wszystkim trafna diagnoza. A silnik zawsze zdążysz kupić.
ayek - 9 Kwiecień 2009, 21:54

carlos napisał/a:
A co się dzieje?


niepali na wszystkie "gary", psyka strasznie...ale na wolnych obrotach chodzi.i strasznie kopci na siwo.
Dodam ze, w zbiorniczku płynu chlodniczego niema "majonezu" jak to zwykle bywa przy uszczelkach,olej tez czysty, wiec juz sam niewiem :(

A stało sie tak:
Jadę sobie z trasy i przy wjezdzie do miasta musiałem zwolnic bo gostek przedemną skrecał i wtedy "moc" odeszła, zaczął przebierać ,na wolnych prawie gasnął a z wydechu "siwy dym". Gostek autem za mną chyba sie wystraszył,bo odległosc zaczał trzymac z 50 metrow. I tak jakos sie dokulałem do domu

carlos napisał/a:
a kupić można też silnik do remontu


na Allegro sie ogłaszają ze mozna sprawdzic przed zakupem (mniemam ze mozna odpalic i posłuchać)

Gomezio napisał/a:
Uszczelka pod głowicą to nie koniec świata, a rozrząd wymienić nie zaszkodzi :-)


wiem ,ze to nie koniec swiata :wink:

ale..... no wlasnie jest to ale:
-głowica (uszczelki , gniazda itd )
-łancuch (napinacze itd )
-cos puka (niby wtrysk niby zawor ) jest firma w Poznaniu co zrobi to za 900 PLN
-jak pierscienie..... szkoda słow :cry:

Gomezio napisał/a:
Przede wszystkim trafna diagnoza.


i tak tez zrobie ale to po swietach.

dzieki

....pozdro....

jjankiello - 9 Kwiecień 2009, 22:23

ayek napisał/a:
strasznie kopci na siwo.

Zależy czy ten dym pochodzi z płynu chłodniczego (para), który może się przedostawać do cylindra (wtedy ubywa płynu), czy pochodzi ze sprężonego,ale nie spalonego paliwa... kolor ma właśnie biało-siwy...

To pierwsze wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą, to drugie na kłopoty ze szczelnością cylindrów - paliwo jest za mało sprężane, by się samoczynnie zapaliło... Skoro piszesz o psykaniu, to tym bardziej ku temu bym się skłaniał... jakiś element w głowicy jest nieszczelny - świeca zapłonowa ?? wtryskiwacz ?? komora wstępna ??

Można to zdecydowanie odróżnić po zapachu - dym niespalonego, sprężonego paliwa ma silny zapach nafty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group