To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik pali olej - biały dym z wydechu

lunow - 21 Maj 2009, 09:44
Temat postu: Silnik pali olej - biały dym z wydechu
Witam wszystkich.Mam problem ze spalaniem oleju, jest to ok.1l/400km. Silnik pracuje bez zarzutu, kopcenie występuje tylko w sytuacji jak jade powiedzmy 80 km/h wcisne gaz skrzynia zredukuje i wtedy za mną jest chmura białego dymu. Myślałem że to uszczelniacze zaworowe,wymieniłem je ale problem pozostał.Wyczytałem tu na forum że może być zatkana odma i jak zacząłem czyścić to okazało sie że w kolektorze ssącym było ok. 0,5l. oleju.Jak już udrożniłem odme(górną bo dolnej niema),która była zapchana myślałem że bedzie wszystko dobrze ale po kilku dniach znów olej nazbierał sie w kolektorze i problem pozostał. Mam pytanie do was którędy może dostawać sie jeszcze olej do kolektora, bo nie wiem czy rozbierać silnik czy to może jakaś drobnostka.Silnik to 2.8 V6 rok98
art-34 - 21 Maj 2009, 09:49

Witam!
Chmura białego dymu świadczyła by o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą po prostu płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Sprawdź zbiornik wyrównawczy czy nie pływają tam "oczka rosołowe" które zostawia olej. Skoro nie ma plan oleju po postoju nocnym to coś z olejem musi się dziać. W benzynie chmura będzie niebieskawa (olej z płynem). Może sprężarka się "kończy" jeśli ją masz. Nie wkleiłeś VIN-u .
Pzdr!

lunow - 21 Maj 2009, 15:11

płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje
art-34 - 21 Maj 2009, 18:00

lunow napisał/a:
płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje

A ze zbiornika wyrównawczego? :P
Sprężanie w cylindrach sprawdzałeś?
Po nocy (dłuższym postoju) kałuży pod samochodem nie ma?
Choć obstawiam uszczelkę...

lunow - 21 Maj 2009, 19:45

żadnych wycieków z silnika niema i płynu ze zbiorniczka nie ubywa.

Jutro zabieram sie za ściąganie głowic, podejrzewam zużycie prowadnic zaworowych, innych pomysłów nie mam

art-34 - 21 Maj 2009, 19:49

Napisz potem co i jak wyszło.
Pzdr!

Camel- - 21 Maj 2009, 20:17

No przecież nie musi ubywać z układu chłodzenia. Troche tu troche tam: w wodzie błotko, a z rury biało ;)
lunow - 21 Maj 2009, 20:29

znalazłem takie głowice http://www.allegro.pl/ite...owice_inne.html

jak myślicie bedą sprawne czy lepiej regenerować te co mam

TM - 21 Maj 2009, 20:40

W moim przypadku regeneracja kosztowała mnie 3000 pln/1000 pln montaż 500pln części,1500 spawanie były 3 pęknięcia/ ale mam pewność że jest dobrze zrobiona no i gwarancja.Tu głowica używana za 600 pln + osprzęt trochę cena za niska.To jakaś lipa.
schadook - 23 Maj 2009, 18:26

Radziłbym też sprawdzić pierścienie olejowe, prawdopodobnie są zapieczone lub popękane. W takim przypadku silnik chodzi ładnie, kompresję może mieć dobrą bo uszczelniające mogą być ok. Olejowe z reguły lecą najczęściej przy przegrzaniu a pobiera olej na wyższych obrotach a na wolnych nie kopci, najbardziej właśnie przy redukcji bo dostaje wtedy największe obciążenie.
Powodzenia
Pozdrawiam

godaC - 23 Maj 2009, 19:42

Jeżeli masz turbo to przez niego.
darianbuhaha - 25 Maj 2009, 15:46

zamocz palec w plynie chlodzacym w zbiorniczku wyrownawczym. bedziesz widziec czy masz olej w plynie czy nie.
lunow - 25 Maj 2009, 15:50

silnik już rozebrałem, głowice poszły do przeglądu
RYCHOSND - 26 Maj 2009, 19:23

Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.

Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.

Pozdrawiam i Powodzenia

lunow - 26 Maj 2009, 20:56

RYCHOSND napisał/a:
Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.

Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.

Pozdrawiam i Powodzenia


jak wcześciej wymieniałem uszczelniacze zaworowe to wyczułem minimalny luz między zaworem a prowadnicą i myśle że to będzie powód, ale teraz jak mam rozebrany silnik to przy okazji sprawdze pierscienie tłokowe bo na cylindrach żadnego zużycia nie widać ani rowka w górnej części



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group