Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 10:43
Silnik pali olej - biały dym z wydechu
Autor Wiadomość
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Maj 2009, 09:44   Silnik pali olej - biały dym z wydechu

Witam wszystkich.Mam problem ze spalaniem oleju, jest to ok.1l/400km. Silnik pracuje bez zarzutu, kopcenie występuje tylko w sytuacji jak jade powiedzmy 80 km/h wcisne gaz skrzynia zredukuje i wtedy za mną jest chmura białego dymu. Myślałem że to uszczelniacze zaworowe,wymieniłem je ale problem pozostał.Wyczytałem tu na forum że może być zatkana odma i jak zacząłem czyścić to okazało sie że w kolektorze ssącym było ok. 0,5l. oleju.Jak już udrożniłem odme(górną bo dolnej niema),która była zapchana myślałem że bedzie wszystko dobrze ale po kilku dniach znów olej nazbierał sie w kolektorze i problem pozostał. Mam pytanie do was którędy może dostawać sie jeszcze olej do kolektora, bo nie wiem czy rozbierać silnik czy to może jakaś drobnostka.Silnik to 2.8 V6 rok98
_________________
C280 V6 Esprit Limited
Ostatnio zmieniony przez G. 21 Maj 2009, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 21 Maj 2009, 09:49   

Witam!
Chmura białego dymu świadczyła by o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą po prostu płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Sprawdź zbiornik wyrównawczy czy nie pływają tam "oczka rosołowe" które zostawia olej. Skoro nie ma plan oleju po postoju nocnym to coś z olejem musi się dziać. W benzynie chmura będzie niebieskawa (olej z płynem). Może sprężarka się "kończy" jeśli ją masz. Nie wkleiłeś VIN-u .
Pzdr!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Maj 2009, 15:11   

płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 21 Maj 2009, 18:00   

lunow napisał/a:
płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje

A ze zbiornika wyrównawczego? :P
Sprężanie w cylindrach sprawdzałeś?
Po nocy (dłuższym postoju) kałuży pod samochodem nie ma?
Choć obstawiam uszczelkę...
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Maj 2009, 19:45   

żadnych wycieków z silnika niema i płynu ze zbiorniczka nie ubywa.

Jutro zabieram sie za ściąganie głowic, podejrzewam zużycie prowadnic zaworowych, innych pomysłów nie mam
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 21 Maj 2009, 19:49   

Napisz potem co i jak wyszło.
Pzdr!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:17   

No przecież nie musi ubywać z układu chłodzenia. Troche tu troche tam: w wodzie błotko, a z rury biało ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:29   

znalazłem takie głowice http://www.allegro.pl/ite...owice_inne.html

jak myślicie bedą sprawne czy lepiej regenerować te co mam
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:40   

W moim przypadku regeneracja kosztowała mnie 3000 pln/1000 pln montaż 500pln części,1500 spawanie były 3 pęknięcia/ ale mam pewność że jest dobrze zrobiona no i gwarancja.Tu głowica używana za 600 pln + osprzęt trochę cena za niska.To jakaś lipa.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
schadook 
schadook

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 70
Skąd: Jaworzno/ Włocławek
Wysłany: 23 Maj 2009, 18:26   

Radziłbym też sprawdzić pierścienie olejowe, prawdopodobnie są zapieczone lub popękane. W takim przypadku silnik chodzi ładnie, kompresję może mieć dobrą bo uszczelniające mogą być ok. Olejowe z reguły lecą najczęściej przy przegrzaniu a pobiera olej na wyższych obrotach a na wolnych nie kopci, najbardziej właśnie przy redukcji bo dostaje wtedy największe obciążenie.
Powodzenia
Pozdrawiam
_________________
Jest Gwiazda jest jazda!

C 180 Sport 95'
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 23 Maj 2009, 19:42   

Jeżeli masz turbo to przez niego.
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
darianbuhaha 
darianbuhaha

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Siedlce ;]
Wysłany: 25 Maj 2009, 15:46   

zamocz palec w plynie chlodzacym w zbiorniczku wyrownawczym. bedziesz widziec czy masz olej w plynie czy nie.
_________________
wdb2021281f326056=c250TD - juz nie ma.
moze dla niektorych herezja, ale... BMW E39 520i ;]
 
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 25 Maj 2009, 15:50   

silnik już rozebrałem, głowice poszły do przeglądu

112.920.jpg
Plik ściągnięto 426 raz(y) 410,24 KB

_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
RYCHOSND 
WDB2021941f966610

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2009, 19:23   

Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.

Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.

Pozdrawiam i Powodzenia
_________________
Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
 
 
lunow 


Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 38
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:56   

RYCHOSND napisał/a:
Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.

Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.

Pozdrawiam i Powodzenia


jak wcześciej wymieniałem uszczelniacze zaworowe to wyczułem minimalny luz między zaworem a prowadnicą i myśle że to będzie powód, ale teraz jak mam rozebrany silnik to przy okazji sprawdze pierscienie tłokowe bo na cylindrach żadnego zużycia nie widać ani rowka w górnej części
_________________
C280 V6 Esprit Limited
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,178 sekundy. Zapytań do SQL: 14