To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - trudno wrzucić wsteczny

BolzZ - 2 Czerwiec 2009, 09:35
Temat postu: trudno wrzucić wsteczny
Miałem nadzieję że znajdę taki temat, ale nie udało się, więc albo znów nie potrafię poradzić sobie z szukaniem, albo jestem odosobniony z tym problemem... ;)

Kłopot polega na dużych trudnościach ze wrzuceniem wstecznego, czasami dosłownie kilka minut macham tym lewarkiem zanim wejdzie. Inne biegi wskakują, wydaje się, w porządku, wsteczny nie daje się wrzucić. Jeśli minimalnie staczam się do tyłu to już w 100% przypadków nie ma szans na wrzucenie wstecznego i po zatrzymaniu też wielu prób potrzeba. Myślałem że może wymiana oleju w skrzyni pomoże, ale jest chyba jeszcze gorzej. Olej wymieniał Zibi, nie wiem co wlał, ale podejrzewam że to, co trzeba ;)
Ktoś coś podpowie? ;)
C220 diesel, skrzynia manualna

pavel - 2 Czerwiec 2009, 12:35

sprawdzilesz luzy tulejek dzwigienek pod tunelem kolo skrzyni?
BolzZ - 2 Czerwiec 2009, 13:20

Da się to zrobić z kabiny?
Daniel - 2 Czerwiec 2009, 14:15

BolzZ napisał/a:
Da się to zrobić z kabiny?


Nie. Musisz z kanału albo podnośnika zajrzeć od spodu - z boku skrzyni biegów będzie widać dźwigienki o których pisał Pavel - tulejki gumowe na nich nie mogą mieć luzu. Sprawdź jeszcze regulację mechanizmu wybierania biegów - jak to zrobic jest chyba napisane w "Sam naprawiam".

Jeszcze może oznaczać to , że pada sprzęgło; sprawdź grubość tarczy oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego sterowania.

Nex@pl - 2 Czerwiec 2009, 14:16

BolzZ napisał/a:
Da się to zrobić z kabiny?


Nie, tylko kanał/podnośnik.

pavel - 2 Czerwiec 2009, 14:18

tak, dokladnie... Daniel.
A jezeli nic nie pomoglo... to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego.

Łukasz - 2 Czerwiec 2009, 14:33

pavel napisał/a:
to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego.

I zerknąć na wybieraki :)

BolzZ - 2 Czerwiec 2009, 15:03

Dupa tam, na szrot z tym pociskiem się szybciej wybiorę niż zacznę wyciągać skrzynię :P
I z powrotem zmienię hasło z "bez gwiazdy nie ma jazdy" na "raz honda zawsze honda" :P :mrgreen:

Nex@pl - 2 Czerwiec 2009, 15:30

Inaczej, jeżeli z jedynką, dwójką i trójką też masz czasem problemy, to zapewne poluzowane drążki od mechanizmu wybierania biegów, lub inna usterka w tamtym rejonie.

Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje.

Daniel - 2 Czerwiec 2009, 15:32

Nex@pl napisał/a:
Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje.


To może oznaczać problemy ze sprzęgłem

jugi1971 - 2 Czerwiec 2009, 15:48

Ja mimo wszystko zacząłbym od dokładnego zajęcia się drążkami. Miałem opdobne objawy jak kupiłem swoją :mb: . Pza tym potrafił zawiesić się na wstecznym i 4. Okazało się, że poprzedni właściciel miał za dużo siły i powyginał drążki. Wyprostowałem całość złożyłem do kupy (nie wiem czy we wszystkich ale u nie jest możliwość regulacji). Teraz chodzi dobrze. Na sprzęgło i rozbieranie skrzyni zawsze przyjdzie czas lata starczy :mrgreen:
HMMM. Honda powiadasz Wać Pan :roll: .

wadamw - 2 Czerwiec 2009, 16:53

Miałem podobny problem w Audi ze znacznym przebiegiem tylko na liczniku 300kkm(ale wydaje mi się że było minimum 400kkm :lol: ) :P
Do wymiany lewarek dzwigni skrzyni biegów(ten co zmieniasz biegi) :wink:
Po wizycie na szrocie :mrgreen: i wymianie biegi wchodziły jak należy :wink:
Aha problemem było to że nie "wchodziła" "Jedynka i Dwójka"

BolzZ - 2 Czerwiec 2009, 19:24

Za drążki sam się nie wezmę, bo do żadnego kanału dostępu nie mam teraz.
Sprzęgło... po zakupie miałem wrażenie że bierze nisko, co wskazywałoby na tarcze, ale teraz takiego wrażenia już nie mam, poza tym nie szarpie przy ruszaniu(chyba że ruszam bez dodawania gazu, to trochę szarpie ;) ).
Pozostałe biegi wchodzą bez problemu (co nie znaczy że bez oporu, ale ładnie i za każdym razem wskakują na miejsce).
Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju, i czuć zawsze nieco mocniejsze szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu piątki.
Zbyszek Mianowski jeździł i nic na temat biegów nie mówił, więc myślałem że tak ma być ;) Jakieś 350kkm jak nie więcej najeżdżone ten pojazd w końcu ma ;)

Daniel - 2 Czerwiec 2009, 21:25

BolzZ napisał/a:
Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju,


Kolejny dowód na to, że sprzęgło kończy się - rozumiem, że sprawdziłeś odpowietrzenie hydrauliki sprzęgła?

pawcio-aerox123 - 2 Czerwiec 2009, 21:38

Ja stawiam na wysprzęglik u mnie to samo było szarpał pól sprzęgła znikneło a okazało się ze już ładnie przepuszczał po wymianie biegi jak nowe wchodziły idelanie a sprzęglo bierze od samego początku do końca:) :mb:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group