Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:51
trudno wrzucić wsteczny
Autor Wiadomość
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 09:35   trudno wrzucić wsteczny

Miałem nadzieję że znajdę taki temat, ale nie udało się, więc albo znów nie potrafię poradzić sobie z szukaniem, albo jestem odosobniony z tym problemem... ;)

Kłopot polega na dużych trudnościach ze wrzuceniem wstecznego, czasami dosłownie kilka minut macham tym lewarkiem zanim wejdzie. Inne biegi wskakują, wydaje się, w porządku, wsteczny nie daje się wrzucić. Jeśli minimalnie staczam się do tyłu to już w 100% przypadków nie ma szans na wrzucenie wstecznego i po zatrzymaniu też wielu prób potrzeba. Myślałem że może wymiana oleju w skrzyni pomoże, ale jest chyba jeszcze gorzej. Olej wymieniał Zibi, nie wiem co wlał, ale podejrzewam że to, co trzeba ;)
Ktoś coś podpowie? ;)
C220 diesel, skrzynia manualna
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 12:35   

sprawdzilesz luzy tulejek dzwigienek pod tunelem kolo skrzyni?
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 13:20   

Da się to zrobić z kabiny?
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:15   

BolzZ napisał/a:
Da się to zrobić z kabiny?


Nie. Musisz z kanału albo podnośnika zajrzeć od spodu - z boku skrzyni biegów będzie widać dźwigienki o których pisał Pavel - tulejki gumowe na nich nie mogą mieć luzu. Sprawdź jeszcze regulację mechanizmu wybierania biegów - jak to zrobic jest chyba napisane w "Sam naprawiam".

Jeszcze może oznaczać to , że pada sprzęgło; sprawdź grubość tarczy oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego sterowania.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:16   

BolzZ napisał/a:
Da się to zrobić z kabiny?


Nie, tylko kanał/podnośnik.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:18   

tak, dokladnie... Daniel.
A jezeli nic nie pomoglo... to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:33   

pavel napisał/a:
to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego.

I zerknąć na wybieraki :)
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:03   

Dupa tam, na szrot z tym pociskiem się szybciej wybiorę niż zacznę wyciągać skrzynię :P
I z powrotem zmienię hasło z "bez gwiazdy nie ma jazdy" na "raz honda zawsze honda" :P :mrgreen:
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:30   

Inaczej, jeżeli z jedynką, dwójką i trójką też masz czasem problemy, to zapewne poluzowane drążki od mechanizmu wybierania biegów, lub inna usterka w tamtym rejonie.

Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:32   

Nex@pl napisał/a:
Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje.


To może oznaczać problemy ze sprzęgłem
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:48   

Ja mimo wszystko zacząłbym od dokładnego zajęcia się drążkami. Miałem opdobne objawy jak kupiłem swoją :mb: . Pza tym potrafił zawiesić się na wstecznym i 4. Okazało się, że poprzedni właściciel miał za dużo siły i powyginał drążki. Wyprostowałem całość złożyłem do kupy (nie wiem czy we wszystkich ale u nie jest możliwość regulacji). Teraz chodzi dobrze. Na sprzęgło i rozbieranie skrzyni zawsze przyjdzie czas lata starczy :mrgreen:
HMMM. Honda powiadasz Wać Pan :roll: .
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
wadamw 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 131
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 16:53   

Miałem podobny problem w Audi ze znacznym przebiegiem tylko na liczniku 300kkm(ale wydaje mi się że było minimum 400kkm :lol: ) :P
Do wymiany lewarek dzwigni skrzyni biegów(ten co zmieniasz biegi) :wink:
Po wizycie na szrocie :mrgreen: i wymianie biegi wchodziły jak należy :wink:
Aha problemem było to że nie "wchodziła" "Jedynka i Dwójka"
_________________
MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 19:24   

Za drążki sam się nie wezmę, bo do żadnego kanału dostępu nie mam teraz.
Sprzęgło... po zakupie miałem wrażenie że bierze nisko, co wskazywałoby na tarcze, ale teraz takiego wrażenia już nie mam, poza tym nie szarpie przy ruszaniu(chyba że ruszam bez dodawania gazu, to trochę szarpie ;) ).
Pozostałe biegi wchodzą bez problemu (co nie znaczy że bez oporu, ale ładnie i za każdym razem wskakują na miejsce).
Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju, i czuć zawsze nieco mocniejsze szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu piątki.
Zbyszek Mianowski jeździł i nic na temat biegów nie mówił, więc myślałem że tak ma być ;) Jakieś 350kkm jak nie więcej najeżdżone ten pojazd w końcu ma ;)
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:25   

BolzZ napisał/a:
Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju,


Kolejny dowód na to, że sprzęgło kończy się - rozumiem, że sprawdziłeś odpowietrzenie hydrauliki sprzęgła?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
pawcio-aerox123 
Pawcio-Esprit

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Łosice
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:38   

Ja stawiam na wysprzęglik u mnie to samo było szarpał pól sprzęgła znikneło a okazało się ze już ładnie przepuszczał po wymianie biegi jak nowe wchodziły idelanie a sprzęglo bierze od samego początku do końca:) :mb:
_________________
BEZ GWIAZDY NIEMA JAZDY!!!:)
4 :mb jest po co żyć i dla kogo :)
W 202 C180 Esprit 94
W 210 E300 Tuuuurbo Dieeeeesel 98
W 210 E220 CDI -Elegance 99
W 220 S350 benzyna 05
CDI-ciąg dalszych inwestycji <haha>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 11