To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - trudno wrzucić wsteczny

Nex@pl - 2 Czerwiec 2009, 21:40

Zainteresuj się tym sprzęgłem, bo jak masz koło dwu-masowe to potem będziesz płakał.
jjankiello - 2 Czerwiec 2009, 22:17

W tym wypadku i z tymi objawami stawiam na hydrauliczny układ wysprzęglania, czyli pompka pod pedałem albo wysprzęglik siada.
Obejrzyj te miejsca (wysprzęglik jest zaraz za kołem zamachowym z prawej strony i u góry skrzyni) czy nie są mokre. Może być konieczne odpowietrzenie.
Nex@pl napisał/a:
bo jak masz koło dwu-masowe

Co Wy z tymi kołami dwumasowymi - na każdym forum sie nimi straszy, a to raptem w nielicznych wersjach silnikowo-skrzyniowych było montowane... prawdopodobieństwo, ze akurat ten czy inny kolega takie ma, jest wg mnie niskie...
A poza tym zamiast straszyć sprawdzajcie w EPC i wtedy dopiero piszcie.

RYCHOSND - 2 Czerwiec 2009, 23:12

jjankiello, na 100 % każdy CDI ma koło dwumasowe starsze diesle maja szanse mieć zwykły zamach a od 2004 zaczynają montować nawet w benzynach dwumasy.
Ostatnio robiłem sprzęgło w V70 tylko kolo dwumsowe to koszt 4000 a sprzęgło to następne 2700.
Wiec chyba jest czym straszyć ??

Nex@pl - 3 Czerwiec 2009, 00:06

Vito 97' - poszła skrzynia i rozwaliła koło i sprzęgło. Po ogromnych rabatach komplet sprzęgła 450pln i koło dwumasowe 1900pln, normalnie wyszłoby mnie grubo ponad 4000 pln.

Bagatelizowanie tego może sporo kosztować.

jjankiello - 3 Czerwiec 2009, 01:12

Może kosztować, ale spójrzmy, ile awarii sprzęgieł zdarza się w czasie eksploatacji MB... i po jakim dystansie... ile jest MB, które mają zrobiony milion km albo sa grubo po 500-ce (kkm)... jakoś nie słychać, żeby użytkownicy tych aut mieli problemy ze sprzęgłem w sensie konieczności jego wymiany...
Zwykle jeśli już, pada układ wysprzęglania albo powstają luzy na drążkach i od tego trzeba zacząć diagnozę i poszukiwanie przyczyny usterki...

BolzZ - 3 Czerwiec 2009, 08:04

jjankiello napisał/a:
W tym wypadku i z tymi objawami stawiam na hydrauliczny układ wysprzęglania, czyli pompka pod pedałem albo wysprzęglik siada.
Obejrzyj te miejsca (wysprzęglik jest zaraz za kołem zamachowym z prawej strony i u góry skrzyni) czy nie są mokre. Może być konieczne odpowietrzenie.

Czy da się to obejrzeć z góry, czy z kanału trzeba? Ewentualne odpowietrzenie wymaga jakichś specjalnych umiejętności i wiedzy?

Nex@pl - 3 Czerwiec 2009, 11:46

jjankiello napisał/a:
Może kosztować, ale spójrzmy, ile awarii sprzęgieł zdarza się w czasie eksploatacji MB... i po jakim dystansie... ile jest MB, które mają zrobiony milion km albo sa grubo po 500-ce (kkm)... jakoś nie słychać, żeby użytkownicy tych aut mieli problemy ze sprzęgłem w sensie konieczności jego wymiany...
Zwykle jeśli już, pada układ wysprzęglania albo powstają luzy na drążkach i od tego trzeba zacząć diagnozę i poszukiwanie przyczyny usterki...


Często awaria leży po stronie uzytkownika :)

jjankiello - 3 Czerwiec 2009, 23:48

BolzZ napisał/a:
Czy da się to obejrzeć z góry, czy z kanału trzeba?

Można, choć nie zawsze, dojrzeć z góry patrząc w dół za kolektorem wydechowym albo namacać z kanału...
BolzZ napisał/a:
Ewentualne odpowietrzenie wymaga jakichś specjalnych umiejętności i wiedzy?

Wystarczy podstawowa wiedza o odpowietrzaniu hamulców, tyle że sprzęgło odpowietrza się w odwrotnym kierunku - od siłownika do pompki...
Łączysz wężykiem odpowietrznik przy kole z tym przy wysprzęgliku, przy pomocy drugiej osoby naciskasz pedał hamulca, luzujesz oba odpowietrzniki (pedał wpadnie) i przy wciąż wciśniętym pedale zakręcasz. Powtarzasz kilka razy, między którymi kontrolujesz poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Wężyk dobierz dość ciasny albo zaciśnij czymś na odpowietrznikach, bo ciśnienie płynu może go zrzucić.

Goliad - 13 Kwiecień 2010, 23:01

Witam wszystkich, pozwolę sobie odnowić temat, mam podobny problem co założyciel tematu - nie moge wrzucić wstecznego biegu(220 CDI ESPRIT '98 - skrzynia Manual), pozostałe biegi działaja idealnie, auto nie szarpie więc pod tym względem jest ok, chciałbym to jak najszybciej zrobić i teraz pytanie do Was, czy poniższy cytat zawiera wszystko co powinienem sprawdzić, czy proponujecie coś jeszcze - w czwartek bede miał wolny kanał i chciałbym się z tym uporać. Czy do wspomnianych dzwigienek o których pisał Pavel, da się bez problemu dostać, i zreperować je samodzielnie czy lepiej szukać szpeca od :mb:
Generalnie to szukam jakiegoś zagorzałego fana :mb: , lub dobrego mechanika z Bydgoszczy, zawsze lepiej poradzic się dobrego fachowca :wink:

Daniel napisał/a:
BolzZ napisał/a:
Da się to zrobić z kabiny?


Nie. Musisz z kanału albo podnośnika zajrzeć od spodu - z boku skrzyni biegów będzie widać dźwigienki o których pisał Pavel - tulejki gumowe na nich nie mogą mieć luzu. Sprawdź jeszcze regulację mechanizmu wybierania biegów - jak to zrobic jest chyba napisane w "Sam naprawiam".

Jeszcze może oznaczać to , że pada sprzęgło; sprawdź grubość tarczy oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego sterowania.

jjankiello - 14 Kwiecień 2010, 00:19

To, co powyżej zacytowałeś, plus sprawdzenie poprawności działania mechanizmu lewarka pod mieszkiem wewnątrz pojazdu, ewentualnie od razu prysnąć tam czymś rozpuszczającym syf (stary smar z kurzem).
Mnie się kiedyś zdarzyło, że najpierw jedynka i wsteczny wchodziły ciężko, a potem zamiast jedynki, wchodził wsteczny (stare 190D, 4-biegowy manual), bo jedna z tulejek pod mieszkiem nie wracała na miejsce z powodu brudu...

notoco - 14 Kwiecień 2010, 08:48

Mialem ten sam problem - najpierw ciezko wchodzila jedynka potem wsteczny a potem juz zupelnie nie moglem wrzucic tych biegow - po wyjeciu lewarka nasmarowaniu wszystkich ciegen i lacznikow wewnatrz problem zniknal. Cala operacja trwala 30 min.
Mucha - 14 Kwiecień 2010, 16:07

Powiem o swoim przypadku,juz w poscie "PEDAŁ W PODŁODZE" pytałem kolegów forum jaka moze być przyczyna.

To co zrobiłem do tej pory:

Wymiana wysprzeglika
Wymiana sprzęgła
Wymiana wszystkich tulejek + zabezpieczenia
Wymiana płynu na nowy
Odpowietrzenie układu

Poprawiło się na lepsze ale to nie to czego oczekuję.

Wszystko wskazuje na przewód,ale to się okaże. Ale aby go sprawdzić musi jedna osoba pompować druga być pod spodem i patrzeć na przewód.


Dziś wymieniam przewód od wysprzęglika do pompy tam gdzie kawałek jest gumowy,i okaże się czy to nie to, bo był zapocony i miał guza na sobie.

Kaski nie żałuję bo mam zamiar jeszcze pobujać sie moją mercedes kolo 2 latek :)

Pussey - 14 Kwiecień 2010, 16:24

ja bym najpierw sprawdził część nr 53 oraz 95.
czesc 53 posiada palec prowadzący blokujący przesuw w przód od wstecznego i w dół od 5 biegu (uniemożliwia wrzucenie 6tki :D )
potrafią się zluzować śruby 98 i mechanizm zaczyna pracować nieprecyzyjnie, lub śruba nr 56 co powoduje obrót 53 na sworzniu 38.
Co ważne utrudnienia z wrzuceniem wstecznego związane z ww. przyczynami NIE zawsze idą w parze z problemem w wrzuceniu 5tki.

Czy problem leży po stronie wybieraka diagnozujemy poprzez demontaż cięgien (kanał/podnośnik) i ręczne przesunięcie skrajnych cięgien do przodu (potrzebna druga osoba która wciśnie sprzęgło) - jeżeli dźwignie przesuwają się bez oporów -wiadomo, że błąd jest w wybieraku lub jego regulacji.


Mucha - 14 Kwiecień 2010, 22:03

Diagnoza już znana.
Powodem peadłu sprzęgła biorącego nisko na 99,9 % był bombel na przewodzie od wysprzęglika do pompy na odcinku gumowym.

Więc pedał bierze na 3/4 wysokości. Tak jak chciałem.

Pozdrawiam.

Goliad - 15 Kwiecień 2010, 20:40

Dziękuję wszystkim za pomoc :mrgreen: , usterka zdiagnozowana :) , okazało się że przyczyną awarii biegu wstecznego była mała śrubka, która zaklinowała mechanizm zmiany biegów - skąd ta śrubka się tam znalazła nie mam zielonego pojęcia :shock: , ważne że wszystko wróciło do normy

Pozdrowienia dla wszystkich fanów :mb:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group