To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Kopci na czarno

janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 21:27

Cytat:
Filtr nie jest montowany w każdym dieslu. Poza tym wiele aut jest chipowanych :-)

A czy obowiazujaca norma euro 4 nie zobowiazuje producenta do zamontowanie takiego filtra?

Daniel - 13 Czerwiec 2009, 21:36

Cytat:
A czy obowiazujaca norma euro 4 nie zobowiazuje producenta do zamontowanie takiego filtra?


Nie - norma ilości cząstek sadzy jest jeszcze na tyle "wysoka" że da się ją wykonać bez filtra.

G. - 13 Czerwiec 2009, 21:37

Google mówią, że w nowych samochodach filtr ma obowiązywać od września 2009 r. A w autach już produkowanych - dopiero od 2011.
Daniel - 13 Czerwiec 2009, 21:39

Natomiast w niektórych krajach obowiązują przepisy, które promują samochody z DPF.
janucha78 - 13 Czerwiec 2009, 21:50

Cytat:
Natomiast w niektórych krajach obowiązują przepisy, które promują samochody z DPF.

U nas sie chyba to nie sprawdzi. 8)

TM - 13 Czerwiec 2009, 22:21

A jak ci pracuje z odłączonym przepływomierzem? Mam ten sam problem auto jest słabe v max 150km/h.Po wymianie regulatora podciśnienia przy EGR trochę się poprawiło.U mnie jak odłączę przepływkę to nie ma różnicy chodzi tak samo.Kopci przy ruszaniu i jak mu mocniej depnę.Pozostało mi jeszcze do sprawdzenia turbo może słabo doładowuje i wtryski.Filtr mam czysty.Mój problem pojawił sie po naprawie głowicy.Chyba też mi wtryski naprawili :twisted: przy okazji (czytaj podmienili)Jak znajdę chwilę i trochę kasy to pojadę te wtryski zobaczyć.Gość który mi robił diagnostykę komputerową pocieszył mnie mówiąc że takie objawy jak moje miał gość z vito.Jak przełożyli wtryski z innego auta to jego vito zaczeło jechać bo rozwijało zawrotną prędkość v max 100km/h.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 22:23 ]
I weż człowieku oddaj auto do naprawy.To potem do ładu nie można dojść. :(

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 22:28 ]
Ktoś wie gdzie we Wrocławiu mają stół diagnostyczny do wtrysków cdi?

kamil5166 - 14 Czerwiec 2009, 00:37

TM napisał/a:
A jak ci pracuje z odłączonym przepływomierzem? Mam ten sam problem auto jest słabe v max 150km/h.


Nie wiem jak pracuje przy odłączonym przepływomierzu bo go nie odłanczałem. Ale osiagi mam normalne tylko tak jak by nie miał pełnej mocy " jest takie uczucie jak by turbo nie działało w 100%"

grzesiekx - 14 Czerwiec 2009, 03:25

Wątpie, ze to trubo chyba, ze olej znika :) Sprawdz kolego szczelność układu wylotowego od turbiny :) Bardzo mozliwe ze jest gdzies dziurka i cisnienie ucieka wtedy samochod staje się słabszy i zaczyna kopcić. Jak jest mała dziurka to nawet w awaryjke nie wejdzie, a denerwuje strasznie :) Mozesz zawsze na kompa podjechac, a jak nic nie wykaze to szukaj dziury, moze intercooler puszcza gdzies :)

Pozdrawiam.

13696 - 14 Czerwiec 2009, 11:39

janucha78 napisał/a:
przewody podcisnieniowe które sterują turbo i egr


mi to wlasnie na to wskazuje albo nieszczelny intercoler

kamil5166 - 14 Czerwiec 2009, 15:11

A możecie mi powiedzieć gdzie zanajduje sie ten intercooler :?: I w jaki sposób zdiagnozować ze jest on popsuty "nieszczelny" :?:

[ Dodano: 14 Czerwiec 2009, 15:18 ]
grzesiekx napisał/a:
Sprawdz kolego szczelność układu wylotowego od turbiny


Bo jest możliwość że cosik może nie grać bo turbo miałem odkręcane i może mechanik cosik źle złożył źle dokręcił i może przez to powstała nieszczelność w układzie wylotowym turbiny. Jak to można sprawdzić czy można samemu czy trzba oddawać do jakiegoś mechanika ??

grzesiekx - 14 Czerwiec 2009, 15:26

Intercooler jest za przednik zderzakiem (rury od turbiny ida do intercoolera, i wychodzą z drugiej strony znajdziesz go bez problemu) :) Sprawdzic mozna samemu. Na początek szukasz na rurach oleju czy gdzies jest troche lub na intercoolerze, przewaznie w miejscu nieszczelnosci troche sięgo pojawi bo przeciez turbin nowych to my nie mamy :) Jezeli znajdziesz jakies mokre miejsce to zapal samochod przyloz w to miejsce ręke i niech ktos doda troche gazu, poczujesz na rece czy leci powietrze :) Dojscie jest w miare spoko od gory czesc sprawdzisz reszte z kanalu jak odkrecisz osłone silnika :)

Pozdrawiam.

kamil5166 - 14 Czerwiec 2009, 16:09

Dzięki zobaczę jutro tak jak napisałeś czy nie ma śladów oleju lub nie mam jakichś przemuchów i napiszę :D
schadook - 14 Czerwiec 2009, 23:35

kamil5166 napisał/a:
Wtryski to napewno nie są bo miałem sprawdzane ma maszynie i tylko jeden miał 91% sprawnosci a reszta 100 czyżby to była wina tego jednego wtryskiwacza. A co do ubytku oleju nie wystepuje ani żaden inny płyn.

[ Dodano: 13 Czerwiec 2009, 20:05 ]
A jak z moca?

Co do mocy wydaje mi sie że troche osłabł i jakoś dziwnie turbo zaczeło chodzić nie mam tego wyrażnego gwizdu tylko jakis taki dzwiek nie taki ale nie wiem czy mi sie nie zdaje.


Witam!
Po pierwsze nie wierzyłbym bezgranicznie mechanikom, z własnego doświadczenia wiem że niektórzy w ogóle nie mają pojęcia o tym co robią. Wina najprawdopodobniej leży po stronie układu paliwowego czyli wtryski lub pompa, wtryskiwacze muszą mieć dopasowane ciśnienie otwarcia, normalną rzeczą jest że pompy również się zużywają, problem polega na tym że jak spada wydajność pompy to dobry fachman wie że trzeba również obniżyć ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy (ale są tacy którzy do auta z przebiegiem 200tkm ustawiają wtryski nominalnie jak dla nowego- błąd w sztuce), inaczej silnik nigdy nie będzie pracował poprawnie. Oczywiście to do pewnego stopnia bo później już tylko regeneracja lub wymiana. W przypadku padającej sprężarki dym nie jest czarny tylko bardziej brudno szary i towarzyszy mu smród niespalonego oleju co łatwo wyczuć jadąc z otwartym oknem.
Warunek konieczny do sprawdzania to czyste filtry powietrza i paliwa, inaczej nie ma sensu więc od tego zacznij.
Pzdr

Maniaak - 15 Czerwiec 2009, 23:23

Miałem taki sam problem z moją :mb: . Diesel fakt- zawsze puszcza dymek. U mnie była chmura:) Pierwsze co wymieniłem to filtra powietrza-niestety nie pomogło.Czarne chmurki pozostały. Olej mi nie uciekał, a zauważyłem większe zużycie paliwa. Postanowiłem oddać do mechanika. Na komputerze wyszedł błąd przepływomierza, który nie pokazywał prawidłowych wartości. zapodawał większą dawkę paliwa niż powinien. U mnie niestety wymiana przepływomierza. :(
kamil5166 - 16 Czerwiec 2009, 12:26

Wczoraj sprawdziłem jak kolega mi zaproponował turbine i intercooler i zauważyłem że turbina sie poci na tym weżu wlotowym nagromadził sie na niej olej czyli to jest przyczyną mojego kopcenia ?? czy moze nie ma to wpływu ?? Dodam że podłanczałem auto pod kompa i koleś powiedział mi że nasze :mb: mają wgraną mape do wtryskiwaczy i nie da sie regulować dawki paliwa taki zabieg można wykonać w W203 nie wiem czy to prawda napiszcie jezeli ktos ustwiał wtryskiwacze :D

[ Dodano: 16 Czerwiec 2009, 12:28 ]
Myślę że to cieknące turbo to objaw zniszczonych uszczelniaczy które sie w nim znajdują



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group