Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Kopci na czarno
Muciek - 12 Czerwiec 2015, 11:43
Przepływka na pewno dobra?
Basajew - 12 Czerwiec 2015, 12:33
na kompie w normie, dawka wymagana zgadza sie z faktyczna.
Dandiee - 12 Czerwiec 2015, 15:16
A ML Ci kopci ? ;D
Sprawdź ten olej w icku - ściągnij węże tylko na dole .. Jeżeli grubsza robota to wykręć intercooler i spróbuj z niego wylać olej jak jakiś będzie - to też może być przyczyna kopcenia i to poważna
pashan - 27 Styczeń 2016, 22:56
Panowie mam ten sam problem co kolega Basajew, mechanicy rozkładają ręce. Czy ktoś z was przerabiał ten temat i ma 100% rozwiązanie tego problemu?
r0rk - 28 Styczeń 2016, 12:04
pashan napisał/a: | Panowie mam ten sam problem co kolega Basajew, mechanicy rozkładają ręce. Czy ktoś z was przerabiał ten temat i ma 100% rozwiązanie tego problemu? |
Sprawdzałeś kolektor ssący? Nie ma pęknięć ?
badmojo - 28 Styczeń 2016, 13:42
pashan, jak to jest CDI i filtr powietrza jest OK, to do sprawdzenia w kolejności:
1. podciśnienie (sprawdź czy działa regulacja podciśnieniowa turbiny i EGRu)
2. sprawdź szczelność układu dolotowego.
3. sprawdź działanie klapek w dolocie (też sterowane podciśnieniem)
4. przepływka i czujniki w dolocie.
5. sprawdź samą turbinę.
Chyba o niczym nie zapomniałem. Jeśli tak to niech koledzy dorzucą.
Jak powyższe działa bez zarzutu, to na tapetę idą wtryski.
I w pierwszej kolejności test przelewowy do zrobienia.
Dandiee - 28 Styczeń 2016, 16:07
Chyba że chcesz koniecznie nie kopcące auto to możemy się wymienić wtryskiwaczami + moja dopłata bo 3 zaniża dawkę i auto nawet jak zdusisz to nigdy nie zakopci , fakt trochę mocy stracił ale spalanie wzorowe !
A wiesz co najlepiej zrobić? Ściągnij przedni zderzak - wyciągnij wszystkie rury dolotowe przeczyść je ładnie , wyciągnij intercooler i też go wyczyść - bo jak turbo puszcza i jak w icku zebrała się już jakaś tam ilość oleju to może przez to kopcić (potwierdzone info!)
Wytnij wszystkie katy i będzie lepiej - uwierz mi ... po tym przebiegu jak nie były zmieniane to tylko bujda , sam wyciąłem i byłem świadkiem jak samochód kopcił z katami a po wycięciu jak ręką odjął - nic na tym nie stracisz bo katy sprzedasz i się zwróci - tylko żeby ktoś fuszerki nie zrobił i w miejsce katów tzn tylko jednego na środku pod autem puszkę do rury pospawał - za turbiną w miejsce katalizatora wstawisz siatkę tzn wiesz o co mi chodzi ja tak mam i zero spiny
Daniel - 29 Styczeń 2016, 08:06
Dandiee napisał/a: | Wytnij wszystkie katy i będzie lepiej - uwierz mi ... |
Mam nadzieję, że później będziesz regularnie oddychał tym powietrzem.
badmojo - 29 Styczeń 2016, 16:04
Dandiee, jak kopci na czarno, to nie olej. Jak silnik spala olej, to kopci na biało...
Dandiee - 29 Styczeń 2016, 16:31
Oddycham regularnie Auto jak miało katalizatory to nie dało się wytrzymać tak śmierdziało spalenizną ... I jeszcze bardziej Ci coś powiem... odkręciłem po x latach EGR i moja jazda pozwoliła na to że przede mną był czyściutki zawór EGR bez grama sadzy... a wiemy jak są zawalone w CDIkach czasami te egr Jeżeli auto masz zapchane i jeździsz jak emeryt to sorry... ale tak już będzie - albo dajesz mu ognia i go opróżniasz i lepiej oddycha albo lipa.
A powiem Ci że zaślepiłem EGR... brak kopcenia silnik równiej pracuje i lepszy jest dół obrotów . Nigdy nie będę za ekologią bo mnie to nie obchodzi , mój CDI świetnie jeździ nie kopci jak część diesli tych "super" z katalizatorami egrami itp
I powtarzam ... czyszczenie dolotu i intercoolera jak tego nie robiłeś!!!!!! Nie wmawiajcie mi bredni , bo robiłem mondeo które kopciło jak smok po wyczyszczeniu icka na starej turbinie normalnei była tam powódź i samochód jak lokomotywa. Zmieniona sprężarka wyczyszczony i do dzisiaj żadnej chmurki
perzu126 - 29 Styczeń 2016, 20:42
Dandiee, poprawy pracy silnika ja bym sie upatrywał w wyczyszczeniu całego dolotu za EGRem, wyczyszczeniu kata a nie w wycięciu i zaślepieniu czego sie da. Komputer jest zestrojony na prace z EGRem. Jedź na stacje kontroli i niech Ci sprawdzą stan spalin i pochwal sie wynikami Nie pisze złośliwie, bo kiedyś w Auto Świecie sprawdzali Fiata Bravo bez i z Egr i DPF. Rożnica w jakości spalin prawie żadna...
Dandiee - 30 Styczeń 2016, 10:53
Okej perzu126, Ale dalej będę się tym kierował że w naszych samochodach (leciwych) taki zabieg tylko pomaga... Żeby to tylko moje auto miało wycięte katy... u nas 70% samochodów już tego dawno nie ma i nikt nic nie mówi... Wolałbyś oddychać swobodnie czy przez maskę z filtrem do oddychania? Proste porównanie . Świat tuningowca haha
Muciek - 30 Styczeń 2016, 22:29
badmojo, jak bierze olej to kopci na niebiesko.
Dandiee, jakbym miał chorobę zakaźną to wolałbym przez maskę z filtrem do oddychania i to jest bardziej poprawne porównanie.
badmojo - 31 Styczeń 2016, 11:48
Muciek napisał/a: | badmojo, jak bierze olej to kopci na niebiesko. |
kolorysta
Dandiee - 31 Styczeń 2016, 12:31
Dobrze że tęczy z tyłu nie zostawia ... Mówię i przypominam ! Szczelność dolotu and intercoolera + ew czyszczenie ... bo może być mała dziurka i CHOY :/
|
|
|