Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Mokry most po wymianie uszczelniacza
Dzi0bak - 25 Czerwiec 2009, 13:48 Temat postu: Mokry most po wymianie uszczelniacza Witam,
problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego. Korzystając z nieocenionych porad Daniela wymieniłem simering (oczywiście org MB), poskładałem jak należy, odpowiednie momenty itd ale dalej kapie. Schodzi mi 100ml (do mostu weszło 800) na 2200km... Z jednej strony dużo, z drugiej nie najgorzej. Wolałbym to zrobić i mieć suche, tylko co jeszcze można zrobić? Uszczelniacz założony poprawnie, to dlaczego cieknie?
Pytanie nr 2 (przy okazji)
poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni, gdzie dochodzi wybieranie biegu od lewarka zmiany biegów (jeśli się nie jasno wyrażam, mogę zrobić zdjęcia). Oleju nie ubywa, ale zastanawiam się czy idzie to zrobić samemu i czy trzeba zrzucać skrzynie, ewentualnie co trzeba kupić aby to uszczelnić.
Bardzo dziękuje za wszystkie sugestie i porady,
pozdrawiam
jjankiello - 25 Czerwiec 2009, 20:43
Dzi0bak napisał/a: | otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. |
Czyli teraz cieknie bardziej, niż przed
Zawsze pisałem, że jak most jest tylko spocony i nie kapie, to go nie należy ruszać... Teraz to znajdź fachmana od mostów, ale takiego z prawdziwego zdarzenia i Ci to zrobi...
Dzi0bak napisał/a: | poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni, |
Można to śmiało uszczelnić zmieniając gumowy pierścionek na wałku wodzika, o którym piszesz... jeśli to pocenie tak Ci przeszkadza
Dzi0bak - 25 Czerwiec 2009, 22:27
Wcześniej bardziej ciekło, teraz po wymianie jest lepiej ale i tak trzeba dolewać. Skrzynia się spociła i nie ubywa, a z mostem jest gorzej.
A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić?
Marcin Pop. - 26 Czerwiec 2009, 10:37
Dzi0bak napisał/a: | problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego. |
bo simmering pracuje na starym (wypracowanym) miejscu
lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" .
jjankiello - 26 Czerwiec 2009, 15:31
Marcin Pop. napisał/a: | lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" . |
Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką.
Dzi0bak napisał/a: | A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić? | O ile dobrze kojarzę, to dźwigienki da się zdjąć z wałków, wtedy trzeba podejrzeć... Możliwe, że się da bez zrzucania skrzyni...
Marcin Pop. - 26 Czerwiec 2009, 15:37
jjankiello napisał/a: | Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką. |
Jeżeli na wał (od strony sprzęgła) można taki założyć (a można na 100%) - to do mostu chyba też jest jakieś takie uszczelnienie.
Druga opcja jest taka, że czasami pomaga nieduże skręcenie sprężynki w simmeringu (wówczas warga simmeringu mocniej jest dociskana do wałka)
Rafi - 28 Czerwiec 2009, 12:05
Też mi się pocił most, kupiłem cały zestaw do uszczelnienia + oryginalny olej MB całość wymyta, złożona i wygląda jak nowy. Już jeżdżę 2 miesiąc po naprawie i nic mi się nie poci. Jak ktoś chce to mogę polecić mojego mechanika. Jest naprawdę dobry i zna się na robocie.
Dzi0bak - 21 Lipiec 2009, 16:42
Rafi napisał/a: | ...kupiłem cały zestaw do uszczelnienia.... |
a gdzie go kupiłeś? dzwoniłem do aso ale nie mają ani zestawów naprawczych ani simerów z przesuniętą wargą:(
czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy....
Marcin Pop. - 21 Lipiec 2009, 16:49
Dzi0bak napisał/a: | czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy.... |
EPC się kłania. Według Twojego nr. VIN znajdziesz to przez 5 - 10 min. Wysil "trochę" mózgownice - a zobaczysz, że warto
Rafi - 21 Lipiec 2009, 22:53
Dzi0bak mam kolegę z lublina który mi to załatwił powiedziałem że chcę cały komplet i po krzyku. Naprawdę jest super mam cały czas suchutki most, a wygląda jak nówka
Ja jemu tylko podałem mój numer VIN.
Dzi0bak - 22 Lipiec 2009, 13:41
Ile Cię to kosztowało?
Rafi - 22 Lipiec 2009, 21:32
Dzi0bak napisał/a: | Ile Cię to kosztowało? |
Uszczelniacz wałka atakującego 35zł uszczelniacz półosi 2szt. 45zł olej MB235.0 88zł
Dzi0bak - 24 Lipiec 2009, 21:23
A uszczelniacz wałka atakującego to był oryginał?
|
|
|