To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Mokry most po wymianie uszczelniacza

Dzi0bak - 25 Czerwiec 2009, 13:48
Temat postu: Mokry most po wymianie uszczelniacza
Witam,
problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego. Korzystając z nieocenionych porad Daniela wymieniłem simering (oczywiście org MB), poskładałem jak należy, odpowiednie momenty itd ale dalej kapie. Schodzi mi 100ml (do mostu weszło 800) na 2200km... Z jednej strony dużo, z drugiej nie najgorzej. Wolałbym to zrobić i mieć suche, tylko co jeszcze można zrobić? Uszczelniacz założony poprawnie, to dlaczego cieknie?

Pytanie nr 2 (przy okazji)
poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni, gdzie dochodzi wybieranie biegu od lewarka zmiany biegów (jeśli się nie jasno wyrażam, mogę zrobić zdjęcia). Oleju nie ubywa, ale zastanawiam się czy idzie to zrobić samemu i czy trzeba zrzucać skrzynie, ewentualnie co trzeba kupić aby to uszczelnić.
Bardzo dziękuje za wszystkie sugestie i porady,
pozdrawiam

jjankiello - 25 Czerwiec 2009, 20:43

Dzi0bak napisał/a:
otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie.

Czyli teraz cieknie bardziej, niż przed :?:
Zawsze pisałem, że jak most jest tylko spocony i nie kapie, to go nie należy ruszać... Teraz to znajdź fachmana od mostów, ale takiego z prawdziwego zdarzenia i Ci to zrobi...
Dzi0bak napisał/a:
poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni,

Można to śmiało uszczelnić zmieniając gumowy pierścionek na wałku wodzika, o którym piszesz... jeśli to pocenie tak Ci przeszkadza :wink:

Dzi0bak - 25 Czerwiec 2009, 22:27

Wcześniej bardziej ciekło, teraz po wymianie jest lepiej ale i tak trzeba dolewać. Skrzynia się spociła i nie ubywa, a z mostem jest gorzej.

A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić?

Marcin Pop. - 26 Czerwiec 2009, 10:37

Dzi0bak napisał/a:
problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego.


bo simmering pracuje na starym (wypracowanym) miejscu :idea:
lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" :idea: .

jjankiello - 26 Czerwiec 2009, 15:31

Marcin Pop. napisał/a:
lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" :idea: .

Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... :| Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką.
Dzi0bak napisał/a:
A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić?
O ile dobrze kojarzę, to dźwigienki da się zdjąć z wałków, wtedy trzeba podejrzeć... Możliwe, że się da bez zrzucania skrzyni...
Marcin Pop. - 26 Czerwiec 2009, 15:37

jjankiello napisał/a:
Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką.


Jeżeli na wał (od strony sprzęgła) można taki założyć (a można na 100%) - to do mostu chyba też jest jakieś takie uszczelnienie.

Druga opcja jest taka, że czasami pomaga nieduże skręcenie sprężynki w simmeringu (wówczas warga simmeringu mocniej jest dociskana do wałka)

Rafi - 28 Czerwiec 2009, 12:05

Też mi się pocił most, kupiłem cały zestaw do uszczelnienia + oryginalny olej MB całość wymyta, złożona i wygląda jak nowy. Już jeżdżę 2 miesiąc po naprawie i nic mi się nie poci. Jak ktoś chce to mogę polecić mojego mechanika. Jest naprawdę dobry i zna się na robocie.
Dzi0bak - 21 Lipiec 2009, 16:42

Rafi napisał/a:
...kupiłem cały zestaw do uszczelnienia....


a gdzie go kupiłeś? dzwoniłem do aso ale nie mają ani zestawów naprawczych ani simerów z przesuniętą wargą:(

czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy....

Marcin Pop. - 21 Lipiec 2009, 16:49

Dzi0bak napisał/a:
czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy....


EPC się kłania. Według Twojego nr. VIN znajdziesz to przez 5 - 10 min. Wysil "trochę" mózgownice - a zobaczysz, że warto :idea:

Rafi - 21 Lipiec 2009, 22:53

Dzi0bak mam kolegę z lublina który mi to załatwił powiedziałem że chcę cały komplet i po krzyku. Naprawdę jest super mam cały czas suchutki most, a wygląda jak nówka :)
Ja jemu tylko podałem mój numer VIN.

Dzi0bak - 22 Lipiec 2009, 13:41

Ile Cię to kosztowało?
Rafi - 22 Lipiec 2009, 21:32

Dzi0bak napisał/a:
Ile Cię to kosztowało?


Uszczelniacz wałka atakującego 35zł uszczelniacz półosi 2szt. 45zł olej MB235.0 88zł

Dzi0bak - 24 Lipiec 2009, 21:23

A uszczelniacz wałka atakującego to był oryginał?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group