Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:42
Mokry most po wymianie uszczelniacza
Autor Wiadomość
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Czerwiec 2009, 13:48   Mokry most po wymianie uszczelniacza

Witam,
problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego. Korzystając z nieocenionych porad Daniela wymieniłem simering (oczywiście org MB), poskładałem jak należy, odpowiednie momenty itd ale dalej kapie. Schodzi mi 100ml (do mostu weszło 800) na 2200km... Z jednej strony dużo, z drugiej nie najgorzej. Wolałbym to zrobić i mieć suche, tylko co jeszcze można zrobić? Uszczelniacz założony poprawnie, to dlaczego cieknie?

Pytanie nr 2 (przy okazji)
poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni, gdzie dochodzi wybieranie biegu od lewarka zmiany biegów (jeśli się nie jasno wyrażam, mogę zrobić zdjęcia). Oleju nie ubywa, ale zastanawiam się czy idzie to zrobić samemu i czy trzeba zrzucać skrzynie, ewentualnie co trzeba kupić aby to uszczelnić.
Bardzo dziękuje za wszystkie sugestie i porady,
pozdrawiam
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 25 Czerwiec 2009, 20:43   

Dzi0bak napisał/a:
otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie.

Czyli teraz cieknie bardziej, niż przed :?:
Zawsze pisałem, że jak most jest tylko spocony i nie kapie, to go nie należy ruszać... Teraz to znajdź fachmana od mostów, ale takiego z prawdziwego zdarzenia i Ci to zrobi...
Dzi0bak napisał/a:
poci mi się skrzynia, dokładnie to przy jednym z (nie wiem czy to fachowe określenie) wybieraków, tzn z boku skrzyni,

Można to śmiało uszczelnić zmieniając gumowy pierścionek na wałku wodzika, o którym piszesz... jeśli to pocenie tak Ci przeszkadza :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Czerwiec 2009, 22:27   

Wcześniej bardziej ciekło, teraz po wymianie jest lepiej ale i tak trzeba dolewać. Skrzynia się spociła i nie ubywa, a z mostem jest gorzej.

A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić?
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 10:37   

Dzi0bak napisał/a:
problem wygląda następująco, otóż zobaczyłem mokry most, więc zabrałem się za uszczelnienie. Umyłem, lało się od strony wałka atakującego.


bo simmering pracuje na starym (wypracowanym) miejscu :idea:
lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" :idea: .
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 15:31   

Marcin Pop. napisał/a:
lepiej byś zrobił jakbyś założył simmering z "przesuniętą wargą" :idea: .

Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... :| Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką.
Dzi0bak napisał/a:
A wymiana tego pierścionka wiąże się ze zrzucaniem skrzyni czy z zewnątrz można go wymienić?
O ile dobrze kojarzę, to dźwigienki da się zdjąć z wałków, wtedy trzeba podejrzeć... Możliwe, że się da bez zrzucania skrzyni...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 26 Czerwiec 2009, 15:37   

jjankiello napisał/a:
Co fakt, to fakt, problem tylko będzie taki dobrać, bo o ile wiem, MB nie przewidział takiego na wymianę, dlatego o tym nie wspominałem... Inne wyjście, to wymienić wałek, ale z przyczyn finansowych na nowy nie ma raczej szansy, jeśli już, to spróbować z używką.


Jeżeli na wał (od strony sprzęgła) można taki założyć (a można na 100%) - to do mostu chyba też jest jakieś takie uszczelnienie.

Druga opcja jest taka, że czasami pomaga nieduże skręcenie sprężynki w simmeringu (wówczas warga simmeringu mocniej jest dociskana do wałka)
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 12:05   

Też mi się pocił most, kupiłem cały zestaw do uszczelnienia + oryginalny olej MB całość wymyta, złożona i wygląda jak nowy. Już jeżdżę 2 miesiąc po naprawie i nic mi się nie poci. Jak ktoś chce to mogę polecić mojego mechanika. Jest naprawdę dobry i zna się na robocie.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 16:42   

Rafi napisał/a:
...kupiłem cały zestaw do uszczelnienia....


a gdzie go kupiłeś? dzwoniłem do aso ale nie mają ani zestawów naprawczych ani simerów z przesuniętą wargą:(

czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy....
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 16:49   

Dzi0bak napisał/a:
czy może mi ktoś napisać jaki ma nr katalogowy taki simmering oryginalny, bo mam możliwość załatwienia zamiennika z przesuniętą wargą i chyba warto spróbować ale muszę znać org numer katalogowy....


EPC się kłania. Według Twojego nr. VIN znajdziesz to przez 5 - 10 min. Wysil "trochę" mózgownice - a zobaczysz, że warto :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 22:53   

Dzi0bak mam kolegę z lublina który mi to załatwił powiedziałem że chcę cały komplet i po krzyku. Naprawdę jest super mam cały czas suchutki most, a wygląda jak nówka :)
Ja jemu tylko podałem mój numer VIN.
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 13:41   

Ile Cię to kosztowało?
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Rafi 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 293
Skąd: Puławy / Sande
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 21:32   

Dzi0bak napisał/a:
Ile Cię to kosztowało?


Uszczelniacz wałka atakującego 35zł uszczelniacz półosi 2szt. 45zł olej MB235.0 88zł
_________________
2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
 
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 21:23   

A uszczelniacz wałka atakującego to był oryginał?
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 10