Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Luty 2012, 18:04
Nie działa obrotomierz.
Autor Wiadomość
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 10:18   Nie działa obrotomierz.

Witam!!!
W mojej C klasie nie działa obrotomierz. Na początku raz działał, raz nie, ale teraz w ogóle nie daje znaków życia.
Podpiąłem też inny licznik, też obrotomierz nie zadziałał. Gdzie może tkwić problem. Skąd obrotomierz bierze sygnał ?
Jest to Mercedes w202 1994 r. 200D.
Pozdrawiam
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:09   

w alternatorze. akurat w twoim przypadku z tym silnikiem.
pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:26   

Co najmniej od ćwierćwiecza nie stosuje się w osobowych Mercedesach układu, w którym obrotomierz wykorzystuje sygnał z alternatora.
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:31   

To skąd dociera ten sygnał??
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:34   

O ile mnie pamięć nie myli, to w tym roczniku była jeszcze rzędowa pompa wtryskowa. Wtedy obrotomierz otrzymuje sygnał z układu elektronicznej regulacji wolnych obrotów - a ten zaś otrzymuje sygnał z koła zamachowego.
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:41   

Gerri, jezeli chodzi o 200d to sie mylisz.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:48   

To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał??
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:54   

brak polączenia z jednym uzwojeniem. sygnał czyta z jednego uzwojenia,
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 12:03   

LukLin napisał/a:
To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał??


Szkoda mi Twojej niepotrzebnej roboty.
Idź do samochodu, obejrzyj alternator i policz dołączone do niego kable.
-jeden lub dwa grube, (ozn. B+) to połączenie z baterią
-cienki oznaczony "D+" to kabel połączony z kontrolką (wzbudzenie)

Jeżeli z alternatora wychodzi sygnał na obrotomierz, to powinien być jeszcze jeden cienki kabel oznaczony "W"
Tak więc przed rozpoczęciem pracy upewnij się :idea:
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 29 Marzec 2009, 13:28   

Problem rozwiązany. Okazało się że moduł znajdujący się przy podszybiu przed miejscem pasażera był do wymiany (taki z przezroczystą klapką i bezpiecznikiem koło gniazda do podpięcia samochodu do komputera).
Koszt 280 zł.
_________________
Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r. :)
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Marzec 2009, 17:44   

LukLin napisał/a:
Problem rozwiązany.
Po półtora roku - nieźle :mrgreen:
To co wymieniłeś, to przekaźnik przepięciowy. Pewnie wystarczyło go otworzyć i przelutować połączenia...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 29 Marzec 2009, 18:34   

jjankiello napisał/a:
Po półtora roku - nieźle :mrgreen:


Przez przypadek wszedłem na forum i pierwszy temat to był "Umarłe zegary w C200D". No to wszedłem i tam problem został wyjaśniony.

Przez 1,5 roku jakoś zdążyłem się pogodzić z brakiem obrotomierza, zwłaszcza, że przy alternatorze tak jak koledzy wyżej pisali było wszystko w porządku, a innych wizji rozwiązania problemu po prostu na forum nie było ;)
_________________
Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r. :)
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 11