Przesunięty przez: Łukasz 14 Luty 2012, 18:04 |
Nie działa obrotomierz. |
Autor |
Wiadomość |
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 10:18 Nie działa obrotomierz.
|
|
|
Witam!!!
W mojej C klasie nie działa obrotomierz. Na początku raz działał, raz nie, ale teraz w ogóle nie daje znaków życia.
Podpiąłem też inny licznik, też obrotomierz nie zadziałał. Gdzie może tkwić problem. Skąd obrotomierz bierze sygnał ?
Jest to Mercedes w202 1994 r. 200D.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:09
|
|
|
w alternatorze. akurat w twoim przypadku z tym silnikiem.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:26
|
|
|
Co najmniej od ćwierćwiecza nie stosuje się w osobowych Mercedesach układu, w którym obrotomierz wykorzystuje sygnał z alternatora. |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:31
|
|
|
To skąd dociera ten sygnał?? |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:34
|
|
|
O ile mnie pamięć nie myli, to w tym roczniku była jeszcze rzędowa pompa wtryskowa. Wtedy obrotomierz otrzymuje sygnał z układu elektronicznej regulacji wolnych obrotów - a ten zaś otrzymuje sygnał z koła zamachowego. |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:41
|
|
|
Gerri, jezeli chodzi o 200d to sie mylisz. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:48
|
|
|
To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał?? |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:54
|
|
|
brak polączenia z jednym uzwojeniem. sygnał czyta z jednego uzwojenia, |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 12:03
|
|
|
LukLin napisał/a: | To co mogło się popsuć w alternatorze/ co trzeba wymienić, żeby obrotomierz zadziałał?? |
Szkoda mi Twojej niepotrzebnej roboty.
Idź do samochodu, obejrzyj alternator i policz dołączone do niego kable.
-jeden lub dwa grube, (ozn. B+) to połączenie z baterią
-cienki oznaczony "D+" to kabel połączony z kontrolką (wzbudzenie)
Jeżeli z alternatora wychodzi sygnał na obrotomierz, to powinien być jeszcze jeden cienki kabel oznaczony "W"
Tak więc przed rozpoczęciem pracy upewnij się |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 29 Marzec 2009, 13:28
|
|
|
Problem rozwiązany. Okazało się że moduł znajdujący się przy podszybiu przed miejscem pasażera był do wymiany (taki z przezroczystą klapką i bezpiecznikiem koło gniazda do podpięcia samochodu do komputera).
Koszt 280 zł. |
_________________ Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r.
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Marzec 2009, 17:44
|
|
|
LukLin napisał/a: | Problem rozwiązany. | Po półtora roku - nieźle
To co wymieniłeś, to przekaźnik przepięciowy. Pewnie wystarczyło go otworzyć i przelutować połączenia... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 29 Marzec 2009, 18:34
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Po półtora roku - nieźle
|
Przez przypadek wszedłem na forum i pierwszy temat to był "Umarłe zegary w C200D". No to wszedłem i tam problem został wyjaśniony.
Przez 1,5 roku jakoś zdążyłem się pogodzić z brakiem obrotomierza, zwłaszcza, że przy alternatorze tak jak koledzy wyżej pisali było wszystko w porządku, a innych wizji rozwiązania problemu po prostu na forum nie było |
_________________ Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r.
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
|
|
|
|
|
|