Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:15 |
zawieszenie z poliueratanu |
Autor |
Wiadomość |
slow
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 10:40 zawieszenie z poliueratanu
|
|
|
Witam
Chciałem zrobić zawieszenie z poliuretanu. Znalazłem firmę, która zajmuję się produkcją tych elementów. Jest jednak problem, ponieważ nie maja wymiarów tych elementów.
Musialbym więc albo rozmontować cały samochód albo kupić jakieś tanie zamienniki i im przywieść. Ani to ani to nie wchodzi za bardzo w grę bo kupno tylu części zamiennych będzie sporo kosztować, a samochód jest mi potrzebny do jazdy a nie żeby stał 2 miesiące na kanale.
Powiedzieli, że można przywieść im gotowe wymiary. Może wiecie albo ktoś z was ma zwymiarowane gotowe te elementy?
Pozdrawiam |
_________________ C200 sport 94r. - sprzedany
C36 AMG 94r. |
|
|
|
|
Thorzyk
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Chocianów
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 10:52
|
|
|
Witam, ja osobiście takowych wymiarów nie posiadam i wątpię by ktoś miał wszystkie elementy dokładnie z wymiarowane. Mi nasuwa się jedna myśl: podjechać do najbliższego ASO, ładnie się uśmiechnąć, poprosić, a myślę że dało by się takie coś załatwić, bo kto jak kto ale oni powinni mieć takie info:) A tak nawiasem mówiąc to nie boisz się że te części zrobione przez tą firmę nie będą już takie solidne jak niemieckie oryginały?
Pozdrawiam. |
_________________ 190E 2.0 Niezniszczalny.
C250 TD Elegance Kombi 2000r - automat.
|
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 11:47
|
|
|
konkretnie, które elementy mają być wykonane z poliuretanu? Czy napewno ma to być poliuretan, czy może poliamid?
Poliuretanu obawiałbym się użyć na elementy zawieszenia. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
Thorzyk
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Chocianów
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 13:11
|
|
|
Mi się wydaję że "c200_sport" chodzi o gumowe elementy mocowania zawieszenia, bo tylko z takim zastosowaniem poliuretanu w zawieszeniu spotkałem się. Takie elementy używane są przeważnie w sportowych autach co poprawia ich prowadzenie i pokonywanie zakrętów z większą stabilnością i bezpieczeństwem. Poliuretan jest bardziej odporniejszy co na pewno zdawało by egzamin na naszych "autostradach" . Myślę że gra jest warta świeczki, ale ja bym zdecydował się tylko wtedy na taką zamianę w momencie gdy Mercedes by wypuścił takie elementy (może są, lecz ja się z tym nie spotkałem), bo za duże ryzyko jest zastosować nieprzetestowane, zrobione przez jakąś firmę. Ale to tylko moje zdanie
Pozdrawiam. |
_________________ 190E 2.0 Niezniszczalny.
C250 TD Elegance Kombi 2000r - automat.
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 13:22
|
|
|
Ja też się nad tym zastanawiałem, chciałem sobie zamontować gumy stabilizatora z poliuretanu tylko trzeba znac wymiary tych gum.
Kolega w Hondzie CRX ma praktycznie wszystkie elementy w zawieszeniu z poliuretanu (Energy Suspension), sztywność w porównaniu do zwykłych gum wzrosła kolosalnie. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 13:29
|
|
|
witam.sprobuj sie skontaktowac z ta firma http://www.poliuretan.olkusz.pl/
moze juz maja takowe elementy gotowe.chlopaki uzywaja tych elementow w mocnych bmw i driftowozach .sam mam zalozone komplet poliueratanowych elementow firmy powerflex w swojej beci i jak narazie jest ok. |
|
|
|
|
slow
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 15:18
|
|
|
Właśnie z ta firma sie juz kontaktowałem i powiedzieli mi że muszę miec wymiary;p
Co do wytrzymałości z oryginalnymi częściami to Mercedes bez obrazy ale nie ma szans z poliuretanem.
Kurcze skąd wykąbinować te wymiary? |
_________________ C200 sport 94r. - sprzedany
C36 AMG 94r. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 15:32
|
|
|
idziesz do sklepu i pod pretekstem sprawdzenia, czy bedzie pasowac mierzysz wszystko |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 15:35
|
|
|
c200_sport napisał/a: | Kurcze skąd wykąbinować te wymiary? |
Mogę się pobawić i zrobić ci rysunki techniczne wykonawcze do gum przedniego stabilizatora (bazując na oryginalnych tulejach). Ale jak ci napisze cene - to osiwiejesz. Chyba, że cię na to stać. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
slow
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 15:53
|
|
|
najbardziej to by mi zalezalo na tyle, zresztą sami dobrze wiecie ile tego jest samych tulejek w wahaczach jest 16 do tego 4 z wozka i przy zwrotnicach.... |
_________________ C200 sport 94r. - sprzedany
C36 AMG 94r. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 21:21
|
|
|
c200_sport, z tylu praktycznie większość to takie same, tylko dwie są inne (ciut mniejsze, już nie pamiętam). Poduszki wóżka to faktycznie może być problem. One mają w ogóle konstrukcję gumowo-metalową z olejem wewnątrz. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 22:48
|
|
|
c200_sport napisał/a: | Co do wytrzymałości z oryginalnymi częściami to Mercedes bez obrazy ale nie ma szans z poliuretanem. |
Ale wiesz, że po komforcie z jazdy nie zostanie nawet ślad...
!Łukasz! napisał/a: | chciałem sobie zamontować gumy stabilizatora z poliuretanu |
Nie wiem, czy to jest możliwe, zwłaszcza te przy wahaczu.
Thorzyk napisał/a: | Takie elementy używane są przeważnie w sportowych autach co poprawia ich prowadzenie i pokonywanie zakrętów z większą stabilnością i bezpieczeństwem. |
Generalnie tuleje z poliuretanu wykorzystuje się do sportu - w codziennej eksploatacji - pod warunkiem, że będziemy mieli w Polsce sieć autostrad |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 22:49
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Nie wiem, czy to jest możliwe, zwłaszcza te przy wahaczu. |
Chodzi Ci o te zewnętrzne ?
A czemu miało by być to nie możliwe ? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 22:53
|
|
|
Tak o zewnętrzne - one się uginają w środku pod wpływem ruchów wahacza. Gdyby zastosować poliuretanowe to myślę, że by popękały lub drążek przenosiłby zbyt wielkie obciążenia. Natomiast te wewnętrzne to OK, tylko po co ?? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2009, 22:56
|
|
|
Cytat: | Tak o zewnętrzne - one się uginają w środku pod wpływem ruchów wahacza. Gdyby zastosować poliuretanowe to myślę, że by popękały lub drążek przenosiłby zbyt wielkie obciążenia. Natomiast te wewnętrzne to OK, tylko po co ?? |
A wiesz o tym uginaniu nie pomyślałem
Z drugiej strony poliuretan jest też w jakiś stopniu elastyczny
Pytasz po co ?
Ostatnio mam fazę na "beton" |
|
|
|
|
|