|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Szukam schematu elektrycznego do C180 lub/oraz C200 |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2007, 20:19 Szukam schematu elektrycznego do C180 lub/oraz C200
|
|
|
Witajcie ponownie... no i sie zaczyna zasypywanie moimi problemami z C klasą.
Moje pytanie-prośba, to to, czy ma ktoś dostęp do schematów elektrycznych (chyba) 202.018 i 202.020? Lub może wiecie skąd można to dorwać?
Wszystko zaczęło się tak...
W niedziele wracałem z Zielonej Góry do Leszna. Wszystko było pięknie, aż wyjechałem z Zielonej Góry. Muszę przyznać, że w trasie do Zielonej Góry troche go dusiłem - Sport się dla znaczka nie nazywa - a po za tym to Mercedes - ma się nie psuć!
No i wyjechałem z tej Zielonej, ja chce przyśpieszyć, a on nic... Ja mu deska, 80kmh... a on ledwo ledwo gramoli wskazówkę obrotomierza... 2800... 3000.... 3200.... 3400... ufff jak ciężko... uff jak gorąco. Momentalnie temperatura skoczyła tak mocno, że nie mogłem nagrzewnicą wnętrza wychłodzić silnika (nie mam wiska, a w drodze do Zielonej w ten sposób pozbywałem go conajmniej 10*C ). Nie przekroczyłem nawet 105*C, wolałem zatrzymać samochód, niż go przegrzać. Raczej nigdzie mi sie nie śpieszyło.
Stanałem gdzieś na poboczu, podniosłem maskę, patrzę w silnik i nic... nic nie wisi, nic sie nei leje. Na zegarach też nic specjalnego się nie świeci... Myśle sobie - dużo nie zostało - przygramole się do domu.
Wsiadłem w samochodu, no i deska... 30... 40... 50... o kurcze jak szybko, to już 60kmh! jechałem do domu 90kmh - przynajmniej ekonomicznie, nie?
Samochód w ogóle nie wkręcał się na obroty. Ja mu deska na Economy (automat), a on zadnej redukcji. Próbowałem ręcznie zmusić go do redukcji zmieniając D na 3. Nic nie daje. Mówie sobie ładnie. Jednak od czego jest Kick-Down. Więc D, i klik guziczkiem w podłodze. Wskazówka raptem pod 4kRPM przy tych (już sam nie wiem 70-80kmh), i przy zbliżaniu do kreski od 4k RPM na obrotomierzu z silnika wydobywało się stukanie Tak jakbym miał tam cymbaliste i ze zwiekszaniem obrótów, ten walił z całych sił w swoje cymbały. Mówiąc poważnie - jakby zawory stukały.
Przyjechałem pod dom. Odpalam silnik na P, wciskam mu gaz, a stukanie słychać, ale nieco wcześniej. Zorientowałem się, że to katalizator sobie puka podsamochodem. Szczęście w nieszczęsciu - zmienie kata (?) i po problemie. Pewnie ograniczał wydobywanie się spalin z głowicy i stąd podwyższona temperatura, i gramolenie się silnika.
Jednak skusiłem się na podłączenie komputera pod ECU. Czy jak to sie tam nazywa. Kombinuje na dwa komputery, kombinuje kable, wtyczki. Nic. ECU martwe. Myślę - diagnozer mi się popsuł, ale podłącze się pod komputer ABSu... działa jeszcze raz... i działa. No to, spowrotem na ECU, może się naprawiło.... nic. Na te 10 czy 20 podłączeń i prób komunikacji z nim samym, chyba dwa razy skomunikował się modułem - jednakże wywaliło szlaczki na czerwono. Nie potrafił zczytać numeru seryjnego, ani błędów. Tzn błąd zczytał jeden - FF000 ? Czy jakiś podobny. No ładnie. Komputer padł. Tylko czemu samochód jeździ?! Ale niech jeździ... Do mechanika dojade.
Spisałem numer (tego z pod zbiorniczka spryskiwacza). Szukam sobie po internecie... w Niemczech ceny po przeliczeniu około tysiąca... półtora..?
Dzwonie do jakiegoś C200 rozbitego tyłem - niedaleko mnie - pytam w jakiej cenie. Sprzedający z zachwyceniem do mnie mówi: "a tak tak, to wyciągamy bo drogie..." a ile? "1700zł".
Dziękuje do widzenia
Nie będę ładował ponad 1,5 kafla w jakaś małą skrzyneczke. Tym bardziej, że to najtańsza propozycja. (Inna to 2,5k PLN).
Proszę więc was o pomoc - czy ma ktoś schematy elektryczne tego? Podobno od C180 nie pasują - ale chce pokombinować.
Tak post scriptum - numer komputera 018 545 11 32.
Jak się ktoś dotrwał do końca tej opowieści to gratuluję - i przepraszam za rozpisanie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2007, 00:41
|
|
|
a tak wogole skad wiesz, ze to ta skrzyneczka spod spryskiwacza ?
to chyba jest modul zaplonowy, ECU jest po lewej stronie, jak stoisz przodem do silnika, mowiac krotko po stronie pasazera. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2007, 07:55
|
|
|
To o czym mówisz, to nie Engine Control Unit, tylko komputer ABSu. Ten (o ktorym mowie ja) moduł to właśnie ECU - on odpowiada za mieszank i sprawdzana dane z sondy lambda, itp, itd |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2007, 09:41
|
|
|
Zadzwoń do tego gościa: http://www.elektronika.com.pl/
Mi kiedyś naprawił komputer w Omedze za 1/3 ceny używanego. Jest naprawdę dobry, drogi, jeśli chodzi o usterki nietypowe, ale z typowymi naprawami wychodzi taniej niż kupienie czegoś niepewnego.
Z tego, co pamiętam, naprawia komputery wysyłkowo i daje gwarancję. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2007, 03:55
|
|
|
skoro tak mowisz,
ja np mam ECU po lewej, znaczy sie od strony pasazera i tam tez jest modul ABS/ASR |
|
|
|
|
PiotrekM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 68 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2007, 08:50
|
|
|
Camel- mam schemat do c220 '94 |
_________________ W202 C180 '95 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2007, 20:23
|
|
|
BTX: pewnie masz wersje silnika HFM i tam była zmiana. W silnikach PMS, jest tam gdzie mam
PiotrekM: problem w tym, że 220tka to już nieco inny silnik - tam jest już przepływomierz, kiedy C180 i 200tka tego nie ma :>
Wciaż szukam i szukam i szukam...
sewan: dzięki, zainteresuję się |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 26 Lipiec 2011, 16:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2007, 00:11
|
|
|
a ma ktos moze schemat HFM do C180 ??? tak przy okazji 99r |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2007, 19:31
|
|
|
No jak widać schematy ciężko dostępne. Bodajrze Gerri kilka miesięcy temu napisał, że schematy są podzielone na grubaśne księgi. Będzie ciężko.
Ale częściowo powróciłem swoją Gwiazdke do życia i jestem szcześliwy
Dzisiaj chciałem pojechać do kolesia sprawdzić komputer od C200, ale wyjeżdzam za moją mieścinę pare set metrów, prosta droga, a gwiazdka 60kmh, noga w podłodze i nic. A temperatura 105-110*C! Mówie nie ma lekko. Zawróciłem, odczekałem. Zacząłem jeździć po serwisach, każdy za tydzien, po świetach. Pojechałem w końcu do mechanika, którego od domu miałem najbliżej. Nie dość, że wyciął mi kata to jeszcze go przyspawał elegancko nowego, "sportowego" (tzn. jakiś tłumik). Teraz ciszej, a C klasa jeździ jak dawniej - jak nie lepiej.
Tylko co z tym komputerem... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 11:10
|
|
|
Witam.
Jakiego schematu konkretnie poszukujesz? może będę mógł Ci pomóc.
Pozdrawiam |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 14:12
|
|
|
Najlepiej C180 jakiegokolwiek 202.018 (chciałbym ME, ale chyba są tylko HFM C180) i C200 95 rok 202.020 ME. Do 220tki mam, ale to juz nieco inny silnik. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|