Zamknięty przez: G. 25 Wrzesień 2009, 11:49 |
Naprawa pompy Lucasa SAM |
Autor |
Wiadomość |
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 19:50
|
|
|
:):) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
sofer
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 12:18
|
|
|
witam!
właśnie przeczytałem cały post i czeka mnie uszczelnienie pompy, strasznie leci na osłonę silnika i skrzyni. W aucie czuć zapach ropy, mechanik stwierdził ze to z polowy pompy, zamówiłem jak pisaliście zestaw naprawczy do uszczelnienia, jednak pompiarze mnie tu nastraszyli żebym nie rozbierał bo będę musiał kupić nowa pompę, i przy każdym rozebraniu trzeba ja ustawiać :/ |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 22:19
|
|
|
no właśnie to ustawianie to największy problem i tego bym się obawiał najbardziej, ale jak widać autor tematu dał sobie radę "na oko" |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
sofer
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 14:28
|
|
|
konradkar, mógłbyś wytłumaczyć i pokazać obrazowo jak tą pompę ustawić po złożeniu, rozumiem że po zamontowaniu się ustawia ale gdzie jest ta „dziurka” co się przytrzymuje pompę?? z góry dzięki |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 13:31
|
|
|
hmm zastanawiam sie co miales na mysli piszac abym przedstawil obrazowo....
wiec tak srubka a raczej sruba (nie pamietam wymiaru ale ok 15-17) znajduje sie na zalaczonym zdjecia.
Zapewniam Cie jak rozbierzesz pompe i rozpolowisz ja, wyleca Ci wszystkie czesci ze srrodka (tak bedzie) usiadziesz nad wszystkimi elementami ze schematem i powoli dojdziesz do wniosku jaka ona prosta w budowie....
zobaczysz wtedy jak wlozyc srubkret w otwor po tej "srubce". Przypominam ze zgranie tego otworu odpowiada wtryskowi paliwa do pierwszego cylindra, ma to miec miejsce 14 stopni PO GMP
Do tego aby to naprawic potrzebna jest tylko podstawowa wiedza na jakiej zasadzie dziala silnik itp.
Co do tego ze nie wezma do naprawy.. nie boj sie nie boj wezma wezma nawet wiecej nie policza- poprostu wiedza ze juz sporo osob to samo zrobilo i udalo im sie. Dostalem dokladnie 4 maile od warszatow w ktorych napisano ze to co robie to niefachowe, moge zepsuc wiecej niz naprawic itp...
Jak jednemu napisalem ile mi da kasy za usuniecie tego postu to jakos juz nie odpisal
A czy to co zrobilem bylo ustawieniem na oko... to bym nie powiedzial tam na kole pasowym jak sie przyjrzysz wszsytko dobrze widac wiec u mnie na pewno jest 14 stopni za GMP
zreszat bawilem sie w ustawienie tego kata wtrysku wiec wiem co pisze pozdrawiam |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
sofer
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 17:46
|
|
|
konradkar, wielkie dzięki jutro jestem umówiony do mech i ma mi zrobić tą cieknącą pompę, oczywiście zrobiłem mu manual z Twoimi wskazówkami, pozdrawiam |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 17:53
|
|
|
mam nadzieje ze bedzie pomocny pozdrawiam |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 20:26
|
|
|
dzisiaj walczyłem z cieknącą pompą ,wymontowana uszczelniona pojawił się problem z wymianą uszczelniaczy w przedniej części są dwa symeringii w zestawie uszczelek sprzedają z jednym (ten od strony oleju napedowego)olejowy od strony silnika trudny do nabycia (kilkanaście telefonów i udało się ),potrzebna prasa do demontażu łożyska (bo inaczej 280zł za nowe łożysko),potwierdzam pompa do ogarnięcia przy odrobinie wiedzy"konradkar"przełamał lody ,dzisiaj wymienilismy oringi symeringii złożyliśmy do kupy jutro motaż do auta ,napiszę co i jak pozdrawiam
[ Dodano: 26 Maj 2009, 16:57 ]
wszystko działa trochę trzeba było pokręcić rozrusznikiem ale zaskoczył i na razie sucho,jeszcze raz dzięki dla "konradkar" |
|
|
|
|
sofer
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 00:19
|
|
|
U mnie się okazało że przewód się z suną paliwowy i się sączyło delikatnie nie musiałem pompy wyciągać, jednak został mi zestaw naprawczy ;p no ale mam nadzieje że przyjmą go ;p i tak wielki szacuneczek dla "konradkar" |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 10:31
|
|
|
milo mi to slyszec ze nastepna osoba podzielila moje zdanie.
Fakt zapomnialem dodac ze glownego uszczelniacza nie bylo, musialem dokupic w sklepie koszt 3 zl
LUCAS NIE TAKI STRASZNY |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 12:12
|
|
|
Jak wszystko w samochodach, pamiętajmy, że każdy musi na czymś zarabiać - taką pompę po uszczelnieniu w warsztacie to pewnie przez długi czas żaden mechanik nie zobaczy. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
s87
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 19 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 12:15
|
|
|
Dlaczego t ofabrycznie nie jest tak robione tylko zawsze trzeba cos poprawiac ? |
_________________ Mercedes C230 Sport Kompresor '96 193KM ,65 tys km |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2009, 12:17
|
|
|
A ile ta pompa wytrzymuje? ponad 10 lat, sporo. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
tomii444
Tomii
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sierpień 2009, 23:46
|
|
|
Witam szanownych Ekspertów,
w moim W202 220D wolnossacy 1997, mam niepokojace mnie objawy, a mianowicie
poczdas jazdy nastepuje nagly niekontrolowany wzrost predkosci obrotowej silnika, zdazylo mi sie to w ciagu roku 3-4 razy, ostatnio dwukrotnie gdy temperatura na zewnatrz wynosila pond 35C. W takim przypadku wylaczam zaplon silnika w stacyjce. Ponadtto w chwili wzrostu obrotow zaczynaja migotac na przemian diody pod lusterkiem. Czego to jest przyczyna?? Czy jest to zwiazane z pompa?
Byłbym wdzieczny za pomoc
pozdrawiam Tomek |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 6 Sierpień 2009, 10:37
|
|
|
raczej elektronika sterujaca nia |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
|