|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:09 |
Tylny most |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Luty 2009, 15:01
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Daniel napisał/a: | Ciekawa koncepcja naprawcza.... |
Ale prawdziwa - podkładkami ustala się właśnie luz międzyzębny w dyferencjale... |
Tak to prawda - tylko przeważnie po takiej operacji dyferencjał zaczyna wyć... Jak wałek atakujący i koło wieńcowe jest "wytłuczone" to już im nic nie pomoże. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
tamaszek
tamaszek
Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 12:16 PROBLEM Z MOSTEM
|
|
|
witam
wiem, że temat był wałkowany na forum już kilka razy, zalecałem się do wskazówek użytkowników, ale mój problem trwa nadal i może ktoś mógłby coś jeszcze poradzić.
jestem użytkownikiem c180 z 95 roku z przebiegiem 136 tyś. nie dalej jak miesiąc temu rozpoczeło się dziwne buczenie z tyłu samochoodu, co teraz jest wyraźnym metalicznym dźwiękiem niezależnie od tego czy jadę na biegu czy na luzie. w moście jest olej i nie ma w nim opiłków metalu. nie mam też ciężkiej nogi. mechanik wpierw wymienił podpore wału po, czym stwierdził, że to jednak nie to. drugim podejściej było łożysko koła, które okazało się dobre. ostatecznie doszedł do wniosku, że mam do wymiany tylni most, może to być tylko łożysko wałka atakującego, ale to się nie opłaca i lepiej wymienić cały most.
moje pytanie, czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie czy rzeczywiście potrzebna jest wymiana całego mostu. jeśli tak jak szukać dobrego mostu?? czy musi on być dobrany rocznikowo?? czy może pochodzić z diesla?? i czy powienien wiedzieć coś jeszcze na ten temat :/
help |
Ostatnio zmieniony przez G. 23 Kwiecień 2009, 12:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 12:40
|
|
|
tamaszek napisał/a: | jestem użytkownikiem c180 z 95 roku z przebiegiem 136 tyś |
Jeżeli to wina mostu - to z takim przebiegiem raczej NIEMOŻLIWE. Mosty nie wyją, przy takim przebiegu w mercedesie, nawet jak od nowości nie był wymieniany olej. (sprawdź wiarygodność przebiegu)
Przyczyn Twojego problemu może być kilka:
- nieodpowiedni olej do mostu,
- luzy w innych mechanizmach (łożyska),
- opony,
- hamulce,
- zużycie samego mostu (czarny scenariusz i kosztowny),
Czy napewno te odgłosy dochodząz tyłu auta
Zmień swojego mechanika. Jeżeli źle diagnozuje Twoje auto mając go u siebie na warsztacie - i każeci wymieniać elementy na "chybił-trafił" - to jego kompetencje mają wiele do życzenia. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Dzi0bak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 96 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 18:19
|
|
|
tamaszek, po pierwsze jak napisał Marcin Pop., zmień mechanika, wybuliłeś kasę a problem trwa nadal. Poza tym zazwyczaj mosty "gwizdają" a rzadziej "buczą", więc postaraj sie upewnić czy to most. Wybulisz grubszą kasę, wstawisz "nowy" używany most, dalej będzie wyć i co? Poza tym jeśli jesteś pewny przebiegu, to sytuacja jest bardzo dziwna, bo nie spotkałem się z nikim, komu po nie całych 140 tyś w mercedesie nawal most.
A sprawdzałeś od spodu czy jest suchy, nie cieknie Ci, nie kapie? |
_________________ Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867. |
|
|
|
|
Jareklbn
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 172 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
tomeko89
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 11 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 12:03
|
|
|
[quote="tamaszek"]może to być tylko łożysko wałka atakującego, ale to się nie opłaca i lepiej wymienić cały most.
Wczoraj wymieniłem łozyska wałka atakującego koszt 97 zł łożyska (timken),33 uszczelniacz 17zł nakrętka plus 400 za robotę,nadmienię że nie było objawów wycia mostu ,po prostu przy wymianie flanszy stwierdziliśmy duże zużycie łożyska (tzw.raka),
Kiedyś walczyłem z podobnym dżwiękiem z okolic most tylne koło a okazało się że to łożysko przedniego koła tak buczało i buda pięknie przenosiła ten dżwięk.Poproś kumpla zdejmij tylną kanapę i i pojeżdzij po długich łukach delikatnie bujając autem jeśli to łożyska to na pewno się objawi które przy obciążeniu. |
_________________ W 202 220D 95 |
|
|
|
|
Vernier
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 161 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 00:18
|
|
|
Hmm.... Metaliczny stuk, zakładając że dyfer jest zużyty, powoduje luz na zębach w planetarkach. Spróbuj na kanale sprawdzić najpierw czy masz luz na półosiach. A drugi test... Masz manulala, ja to wypraktykowałem na ASB, może też się sprawdzi. Najpierw hamuje przód, potem łapie tył. Jeśli hamowałem delikatnie, był metaliczny stuk. A przy mocnym wciśnięciu hamulca, kiedy klocki trzymały sztywno tarcze i nie było niepotrzbnego luzu na półosiach i dyfrze, stuku nie było. W sumie wszystko to na przykładzie 190...... Dodam jeszcze, że mam tam czujnik od ABS-u. Przy tym "stuku" czułem wyraźne wibracje na pedale hamulca, jakbym przejeżdżał po tarce przed światłami. Pokombinuj..... naprawianie dyfra to raczej mało skuteczna i droga impreza... |
_________________ W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 10:58
|
|
|
Witam,
Chciałbym zostać przy tematyce tylnego mostu. Mam pytanie. Miał ktoś doczynienia z wymianą mocowania dyferencjału? Szukam w EPC i nie moge znaleźć; cennik Intercars też milczy. Chodzi mi o tylne dwie gumowe tuleje, które przechodza przez tylny wózek (czerwone kółko; dwie dziury). Potrzebuje oryginalnego numeru tych części.
(zrzut pochodzi z Rear Axle)
Jak widać, jedno mocowanie dyfru (repair kit - numer 20) jest zaznaczony, który też zapewne wymienię. Brakuje mi tylko tych dwóch tulej z tyłu Pomocy
Pozdrawiam. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 11:31
|
|
|
a numery 8,28,27 i 23 to nie jest mocowanie dyfra? |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:42
|
|
|
Borat, o faktycznie. Teraz muszę tego w IC poszukać
Dzieki Borat! |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 11:03
|
|
|
Witam.Potrzebna jest mi norma oleju do "mostu" z ASD.Za pomoc wielkie dzięki.Miłego dnia.
Pojazd to "kupeta"320 z 94 roku. |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2009, 12:39
|
|
|
witam! co do zuzycia mostu przy przebiegu ok 140 tys to mozliwe, jesli objawia sie buczeniem, wyciem. |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
Mayhem190d
WDB2011221A371711
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2009, 21:37
|
|
|
W moim 201 2.0d buczenie występowało jak miałem rozwalony tłumik drgań wału napędowego. Mostu nie słychać a mam ponad 500tys. km na liczniku. |
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Sierpień 2009, 10:54
|
|
|
jakiś czas temu znajomy kupił nowego Okulara to było w 95/96r. i po 90 000 zaczął wyć most zapłacił za naprawę 9000 i jak ręką odjął.
niestety szarpanie się z serwisem i przepychanki kto powinien ponieść koszty naprawy.
Wiec jest możliwe ze przy małym przebiegu dyfer defekt |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
laguna
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 21:23
|
|
|
może nie w temacie ale mój kolega kóry ma 124 miał takie same objawy , kupił zestaw naprawczy w tym sklepie
i po wymianie ma spokójsklep-merc.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,322 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|