Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:48
wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta
Autor Wiadomość
stasprywatny 


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 10:27   

u mnie po wymianie modułu jest OK, temp podchodzi pod 100C i spada do 90C.
chociaż wentylator też kręci sie dość wolno i cicho,aż sprawdzałem czy on w ogóle działa. W innych autach włącza sie od razu na max i huczy strasznie.
Mam wrażenie że w Mercu obroty wentylatora są sterowane napięciem, być może u Ciebie wentylator ma za duze opory i jak sie pojawia napięcie z modułu mniejsze niż 12V nie chce sie krecić.

Ja bym wyjął wentylator i sprawdził, łożyska i szczotki.
_________________
Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792
 
 
 
waski

Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 16:51   

wkońcu natrafilem na lepszego fachowca który posiedzial troche nad autem i stwierdził że:
wentylator jak najbardziej ok, dziala na kazdym z 4 biegów
moduł ok,
przetarta jakaś wiązka idąca do modułu i uszkodzony czujnik ciśnienia w klimatyzacji
wiązkę naprawił i wentylator reaguje już na temp silnika teraz czekam tylko na czujnik cisnienia i klimę nabiję,
wychodzi na to ze bede mial dwa sprawne moduły
:)
_________________
C180 1998 - VIN - WDB2020181A694218
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 17:29   

Cytat:
wkońcu natrafilem na lepszego fachowca który posiedzial troche nad autem i stwierdził że:
wentylator jak najbardziej ok, dziala na kazdym z 4 biegów
moduł ok,
przetarta jakaś wiązka idąca do modułu i uszkodzony czujnik ciśnienia w klimatyzacji
wiązkę naprawił i wentylator reaguje już na temp silnika teraz czekam tylko na czujnik cisnienia i klimę nabiję,
wychodzi na to ze bede mial dwa sprawne moduły
:)


:) Jak to było? A nie mówiłem? :P
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Krzysiek M. 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Nysa
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 20:59   

Nex@pl. Mam pytanie. Czy moge przesłać Ci mój moduł do przejrzenia i ewentualnej naprawy? oczywiście zapłacę. Chwilowo mój wentylator właćza się na najwyższym biegu przy włączeniu klimy( nie ma orginalnego sterownika).
Prosze o odpowiedź.
Krzysiek
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Czerwiec 2009, 21:56   

Cytat:
Nex@pl. Mam pytanie. Czy moge przesłać Ci mój moduł do przejrzenia i ewentualnej naprawy? oczywiście zapłacę. Chwilowo mój wentylator właćza się na najwyższym biegu przy włączeniu klimy( nie ma orginalnego sterownika).
Prosze o odpowiedź.


Nie ma problemu jeśli chodzi o podesłanie. Gorzej z otwieraniem tego modułu :) Zazwyczaj kończy się na rozwiercaniu śrub, ale jak najbardziej służę pomocą.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
stasprywatny 


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 09:00   

dla pocieszenia powiem , że mój moduł z 98r rozkręciłem bez problemu, może wam tez pójdzie gładko. Kupiłem drugi a ten leży sobie na półce i nie wiem co z nim począć ( bo działał , ale nie do końca).
_________________
Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 12:54   

A nie do końca czym się objawia? :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
stasprywatny 


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:15   

ja założyłem ten post, objawy są opisane na stronie 1.
NEX@PL zastanawiałem sie czy może byś nie chcial tego mojego modułu do naprawy,
u mnie pewnie przeleży na półce pare lat aż w koncu go wyrzuce.
_________________
Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:40   

stasprywatny napisał/a:
NEX@PL zastanawiałem sie czy może byś nie chcial tego mojego modułu do naprawy,
u mnie pewnie przeleży na półce pare lat aż w koncu go wyrzuce.


Jasne, zawsze może to sie przyczynić do obniżenia kosztów napraw naszych w202, może w końcu uda mi się zrobić zamiennik kiedyś :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
stasprywatny 


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Czerwiec 2009, 12:49   

spoko, napisz na maila : stasprywatny@poczta.onet.pl
adres to wyśle Ci paczkę.

[ Dodano: 2 Lipiec 2009, 10:56 ]
Nex@pl - w końcu pojechałem do warsztatu i WYSŁAŁEM do Ciebie MODUŁ WCZORAJ, list polecony priorytetowy. Mam nadzieje że uda Ci sie go uratować. :D
_________________
Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 16:47   

Cytat:
Nex@pl - w końcu pojechałem do warsztatu i WYSŁAŁEM do Ciebie MODUŁ WCZORAJ, list polecony priorytetowy. Mam nadzieje że uda Ci sie go uratować. :D


Witam, moduł dotarł, ja obecnie wróciłem z urlopu więc w tym tygodniu do niego zajrzę.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
stasprywatny 


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lipiec 2009, 11:35   

to się cieszę że dotarł.
mam pytanie do Ciebie, być może bedziesz wiedział.
Po wymianie przełozyłem ten moduł do komory silnika.
przykreciłem go miedzy pompą ABS i zbiornikiem od spryskiwacza, czyli z boku.
Chodzi mi o chłodzenie tego modułu, ponieważ ma spory radiator to i tak ma dużo gorsze warunki chłodzenia niż pod nadkolem( krórego u mnie brak, stąd pomysł na przełożenie)

Czy Twoim zdaniem, temperatura nie zrobi mu krzywdy?
_________________
Pozdrawiamy
Staś i MB C180 Classic
WDB2020181A573792
 
 
 
domelfm 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 172
Skąd: gdansk
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 01:48   

Witam ...
Inzynierowie naszych cacek to naprawde dobrzy spece...
Rzekłbym ze ich poprawianie jest nie rozsadne...
Radiator musi miec nawiew jezeli zmieniamy jego miejsce z nadkola na inne o mniejszym lufcie ... :)
Pozdrawiam i zalecam naprawe nadkola i fabryczny montaz ... :)
_________________
C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 12:33   

dokładnie, tez nie lubię poprawiać fabryki, fakt faktem, dopiero podczas pracy wentylatora całość może się dopiero nagrzewać. Nowe sterowniki wyglądają nieco inaczej.

[ Dodano: 25 Lipiec 2009, 18:54 ]
Ok, nowe wieści :) Moduł jest prawie nienaruszony - zaczęła przepuszczać uszczelka i doszło do małej korozji, jak rozszyfruje wartości prawdopodobnie dwóch nadgryzionych kondensatorów to przystąpię do testów w swoim aucie - płytka jest identyczna.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,185 sekundy. Zapytań do SQL: 11