Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
tuleja pływająca i sposób jej wymiany |
Autor |
Wiadomość |
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Maj 2007, 20:32 tuleja pływająca i sposób jej wymiany
|
|
|
Witam dzisiaj chciałem wymienic sobie w tylnym zawieszeniu tuleje pływające i nie dałem rady bardzo mocno są zapieczune i nie mogłem ich ruszyć.
Może ktoś już je wymieniał i ma jakis dobry patent, może jakis ściagacz
Proszę o porady. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 7 Maj 2007, 22:33
|
|
|
wybij najpierw srodek a poznie reszte. wkladajac wciagaj sruba zeby nie uszkodzic oslonek.
mowimy o tzw. tulejkach wahliwych jak dobrze zrozumialem?? |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Maj 2007, 23:05
|
|
|
Najpier chciałem podziękować waldek500, oraz yaro 65 dzisiaj wymieniłem tuleje pływające ( wahliwe i tu moje kolejne pytanie czy trzeba ustawiać zbiezność po takiej wymianie ? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 12 Maj 2007, 01:08
|
|
|
Witaj
lojek napisał/a: | czy trzeba ustawiać zbiezność po takiej wymianie ? |
nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
recku
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 41 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 16:33
|
|
|
Witam.
Mam do wymiany tuleje pływające (wahliwe) i zastanawiam się czy kupować oryginał (w ASO 170zł za sztuke) czy moze zamiennik (koleś na ul. letniej 18a we Wrocku powiedział, ze ma bardzo dobre niemieckie zamienniki za 60zł).
Warto inwestować czy nie? pozdrawiam |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 20:10
|
|
|
Jak Cię stać, to ja bym brał oryginał, wytrzyma dużo więcej. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 05:52
|
|
|
recku,
Kup lemforder'a ! Cena właśnie około 60 zł. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 21:40
|
|
|
Gość napisał/a: | nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć
pozdr. Jarek |
Dopnę się do tematu.
Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
recku
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 41 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 23:06
|
|
|
Krzychs2 napisał/a: | Gość napisał/a: | nie ma takiej konieczności , praktycznie nic sie nie zmienia poza tym że juz nie będzie zgrzypieć
pozdr. Jarek |
Dopnę się do tematu.
Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli |
skrzypi cały czas jak stara kanapa
ps. tak zrobie Bubu... dzieki za pomoc... |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 10:40
|
|
|
Krzychs2 napisał/a: | Czy zużyte tuleje wahliwe mogą być powodem skrzypienia podacza ruszania, hamowania lub jazdy po poprzecznych nierównościach (skrzypi jakby ktoś gumą o gumę ocierał)
Dodam że byłem 2 razy na szarpakach i nic nie znaleźli |
Skoro tuleje zawieszenia masz całe, to najprawdopodobniej powodem skrzypienia (stukania) mogą być kończące się klocki hamulcowe i sprężyna klocków która straciła już swoje parametry. Zacznij od tego - sprawdź stan klocków, jeżeli są już cienkie to wymień je i kup koniecznie nową sprężynę - powinno pomóc.
Możesz jeszcze przy okazji tej roboty sprawdzić stan szczęk hamulca postojowego - jeżeli będą również zużyte, to kup cały komplet razem ze sprężynami - wtedy przy okazji wyeliminujesz irytujące piski podczas zaciągniętego hamulca postojowego, np. przy wysiadaniu. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 14:20
|
|
|
Daniel napisał/a: | Skoro tuleje zawieszenia masz całe, to najprawdopodobniej powodem skrzypienia (stukania) mogą być kończące się klocki hamulcowe i sprężyna klocków która straciła już swoje parametry. Zacznij od tego - sprawdź stan klocków, jeżeli są już cienkie to wymień je i kup koniecznie nową sprężynę - powinno pomóc.
Możesz jeszcze przy okazji tej roboty sprawdzić stan szczęk hamulca postojowego - jeżeli będą również zużyte, to kup cały komplet razem ze sprężynami - wtedy przy okazji wyeliminujesz irytujące piski podczas zaciągniętego hamulca postojowego, np. przy wysiadaniu. |
Nie sądzę by były to klocki hamulcowe czy wogóle układ hamulcowy co by tam nie było. Skrzypienie pojawia się przy ruszniu czyli na zawiesznie działa siła wyginająca tylny wózek do tyłu i hamowaniu czyli to samo oraz na poprzecznych nierównościach gdy zawieszenie pracuje góra-dół. Ostatnio nawet zauważyłem że podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu czyli gwałtownie zmieniają się naprężenia w zawieszeniu dzieje się to samo.
Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają. |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 19:32
|
|
|
Krzychs2 napisał/a: | Ja myślałem o gumie na sprężynie bo tego na szarpakach nie sprawdzają. |
Skoro tak uważasz - to szukaj dalej |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 20 Lipiec 2009, 20:26
|
|
|
Witam.Kupiłem tuleje po 25zł w środku było mało smaru ściągnołem gumki pożądnie nasmarowałem jeżdżę od listopada /przejechane 28000km/ i jest ok. |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 20 Lipiec 2009, 22:38
|
|
|
papuga911 napisał/a: | Witam.Kupiłem tuleje po 25zł w środku było mało smaru ściągnołem gumki pożądnie nasmarowałem jeżdżę od listopada /przejechane 28000km/ i jest ok. |
Tuleje tanie a przebieg całkiem całkiem więc się sprawdziły a jaka to była firma |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 24 Lipiec 2009, 23:01
|
|
|
Nie wiem wyrzuciłem paragon, ale chyba nic specjalnego to nie było po prostu były w sklepie, ważne żeby posmarować najlepiej smarem grafitowym do przegubów w środku i posmarowałem na zewnątrz trochę olejem żeby łatwiej było wcisnąć w gniazdo. mam już równo 30000km i żadnego skrzypienia nie słychać. |
|
|
|
|
|